Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: PS3 eller bluray afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Jeg står og vil gerne haven bluray afspiller i næste månede, mit eneste problem er bare at i Fona siger de at til 3000kr er en ps3 den bedste afspiller og at man skal op i 15000kr for at få noget som er bedre, og i Hi fi klubben siger de at man sagtens kan få noget som er bedre til en fair pris:

Sharp til 2495,- http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/sharp_b d-hp20s_blu-ray_afspiller_sort.htm

Samsung til 2990,- http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/sharp_b d-hp20s_blu-ray_afspiller_sort.htm

Jeg er jo udemærket godt klar over at begge butikker er interesseret i at sælge mig deres produkter så de får det hele til at lyde så godt, det her var hvad Hi fi klubben sagde:

En PS3 er fyldt med en masse ting som at kunne spiller, internet, musik, film osv. så derfor haltede den lidt i bluray film billede/lyd, men til gengæld læser den hurtigere cd'er pga. en computer i den (?)også har den mulighed for opdatering uden cd. 

De bluray afspillere jeg blev præsenteret for skulle have bedre billede/lyd men læste cd'er langsomere, også er det kun samsung modellen som har online opdaterings muligheder. :)

Anyways - er det komplet bull crap der blir lukket ud? ved ikk om jeg skal snuppe en ps3 eller den samsung afspiller, jeg står ikke og mangler en konsol eftersom jeg længe får mit gaming fix via min xbox 360 :) 

Og en sidste ting, er det rigtigt at der også er forskel på HDMI kabler? jeg ved at man kan købe nogen til omkring 200kr/m også kan man også komme op:

250kr/m http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/digitalkabel/argon _5101h_hdmi_kabel_1,0_meter.htm

360kr/m http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/digitalkabel/argon _5103h_kabel_06_meter.htm

700kr/m http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/digitalkabel/van_d en_hul_the_vdh_hdmi_flat_kabel_10_meter.htm

men det sidste på 700kr skulle ikke være noget jeg har brug for medmindre at jeg køber en af de helt dyre bluray afspillere.

Lidt ekspert hjælp tak :)

Til top Vis SteffenD89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenD89

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om jeg vil kalde mig ekspert, men jeg vil absolut råde dig til at snuppe en PS3. Jeg vil mene at den kan ligeså meget som de deciderede Blu Ray afspillere på billede- og lydfronten. Og derudover får du ekstra features i hobetal. Endda et hobetal der bliver større og større efterhånden som opdateringer ruller ind.

Mht HDMI skal du op i lange kabeltræk, dvs. over 3 meter før kvaliteten kommer til at have nogen betydning. Og selv over 3 meter er der absolut ingen grund til at kaste penge efter et meget dyrt kabel. Bare køb noget anstændigt, så er du dækket ind.

Der er uden tvivl nogle som er af en anden opfattelse end jeg mht HDMI kabler. Måske for at kunne retfærdiggøre dyre kabelkøb.

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Han sagde at jeg gerne måtte se en demo af de forskellige kabler, men først engang midt i August .. ville gerne have set/hørt forskellen. :)

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hvis du er under de 3 meter, vil jeg bide spids på at der ikke er nogen forskel. Prøv at lave blindtest hvis det er muligt.

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

hvad er en blind test?

Der er forresten ikke 3m, 1m burde være nok efter som den ville skulle i receiveren :)

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Blindtest betyder at kablerne bliver skiftet uden at du på noget tidspunkt ved hvilket kabel du lytter til. Hvis man ved at man lytter til det dyre kabel, kan man blive snydt til at tro at man kan høre en forskel. Det undgår du, hvis du lader en anden skifte rundt mellem kablerne.

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

når okay, på den måde. Manget tak :)

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Du må meget gerne melde tilbage hvad du finder ud af. Det kunne være sjovt at høre.

Det kan jo være at det viser sig, at jeg skal overveje nye HDMI-kabler.

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

hej.

var selv i samme situation. havde dog købt en ps3 da jeg ikke ville give 10 kilo for en blu-ray på det tidspunkt. Da så panasonic kom med bd30 fik jeg mulighed for at teste den op imod ps3. dagen efter var min playstation solgt. det er specielt ved panoreringer i hvide landskaber jeg så en tydlig forskel. og har ikke fortrudt mit bytte. (ps. får også dækket mit gamerbehov på xbox 360)

Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

De bluray-afspillere, de sælger i Hifi-klubben, er ikke bedre til at afspille hverken dvd eller bluray så vidt jeg har set eller læst i tests.

Nogen foretrækker en almindelig afspiller, fordi den har display, er mere simpel i opbygning mv., og i nogle tilfælde også mere støjsvag (og
strømforbrugende) end en PS3. Men på ren performance slår de ikke en PS3, som samtidig kan mange andre ting.

Jeg spiller stort set ikke og kommer heller ikke til det i stor stil. Ikke desto mindre er jeg glad for, at jeg valgte PS3, fordi den er lynhurtig i
betjening, god billedkvalitet, og samtidig er der den fordel, at deres firmware-opdateringer kommer ofte, og ikke kun retter fejl, men tilføjer nye
funktioner. Det får man som regel ikke på alm. afspillere, for der er nye features det, der skal bruges til at sælge næste års model.

Vedr. HDMI-kabler tror jeg de billige er rigeligt fine
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Har kigget lidt på samsungs BDP-1500, nogen som kan sige noget om den?

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Der er ingen videre grund til at købe sådan en i stedet for en PS3. Især ikke hvis du vil have god dvd-afspilning.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Simsalabim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Min stemme falder også helt klar på PS3.

Jeg havde en Samsung BD-1000 som jeg solgte til fordel for en PS3. Det har jeg IkKE fortrudt.

PS3 er super hurtig og det er genialt med internet, opdateringer etc.

Yderligere har du support af de nye lydformater i afspilleren, så du behøver ikke at have en reciever, der kan afkode nye lydformater.

Otto fra AV precision bruger PS3 til at afspille blu-ray, selv når han fremviser projektorer i den helt dyre ende. Det gjorde han i hvert fald for et par måneder siden.

I forhold til HDMI-kabler er der også et par tråde om dette. Da lyden er digtal er der INGEN forskel på signalet, når blot kablet formår at få signalet frem. Det er først ved lange kabler o.l. at det er nødvendigt at gå op i kablet. Når kablet er 1 meter er det kompelt ligemet hvor det kommer fra - så længe det virker.

Køb en PS3 - det skal du nok blive glad for.
Til top Vis Simsalabim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simsalabim

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Simsalabim skrev:

I forhold til HDMI-kabler er der også et par tråde om dette. Da lyden er digtal er der INGEN forskel på signalet, når blot kablet formår at få signalet frem. Det er først ved lange kabler o.l. at det er nødvendigt at gå op i kablet. Når kablet er 1 meter er det kompelt ligemet hvor det kommer fra - så længe det virker.

Da lyden er digital er der ingen forskel  Det var da den største gang bull-sh*t jeg har hørt  Det er det samme som at sige at alle cd drev lyder ens pga at de er digitale...........

Har du på noget tidspunkt lavet en A-B test mellem digital kabler?

(Håber ikke at du tager det for negativt)

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg købt en PS3, og givet min storebror min dvd-afspiller. Det fortruder jeg sgu lidt gor ps3 lamer af h#lv#de til

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Den gamle PS3 (60GB) larmer meget, modsat den nye (40GB). Det er måske den gamle du har købt..?

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Jeg købte PS3 (60Gb). Den larmer en del (ved stille passager, ellers hører jeg den ikke) og lyden er ikke noget at råbe hurra for. Det var faktisk sådan at jeg satte min gamle (1000 kr.) dvd i gang, når der var koncerter på spillen. Indtil jeg købte en DAC (crystal).
Jeg har ikke fortrudt. En glimrende dvd/bluray spille og samtidig en medieafspiller. Jeg er i gang med at smide min cd-samling over på mit mediecenter (mediatomb). Det spiller ikke helt så godt som min cdafspiller, men halter ikke langt efter. (desværre understøtter PS3 ikke FLAC)
Men PS3 kræver en ekstern DAC, hvis du vil ha' ordentlig lyd, IMHO.

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 05:18 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Simsalabim skrev:

Da lyden er digital er der ingen forskel  Det var da den største gang bull-sh*t jeg har hørt  Det er det samme som at sige at alle cd drev lyder ens pga at de er digitale...........

Sjoveste sammenligning jeg nogensinde har hørt... Den er på ingen måde valid

Så længe data FORBLIVER digital er der absolut INGEN forskel.... En bineær datastrøm er og bliver den samme, om du bruger det ene eller det andet kabel.

At påstå at CD-drev er ens da, lyden fra CD'er digital, og sammenligne med ovenstående, bunder i uvidenhed. Du bør nok nærlæse lidt omkring hvorledes CD'er bliver læst

Det giver ingen mening at investere i dyre digitale kabler... Det er ikke en subektiv vurdering, men et faktum.

Jeg vil virkelig godt høre et modargument herfor.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Pierre skrev:

Simsalabim skrev:

Sjoveste sammenligning jeg nogensinde har hørt... Den er på ingen måde valid

Så længe data FORBLIVER digital er der absolut INGEN forskel.... En bineær datastrøm er og bliver den samme, om du bruger det ene eller det andet kabel.

At påstå at CD-drev er ens da, lyden fra CD'er digital, og sammenligne med ovenstående, bunder i uvidenhed. Du bør nok nærlæse lidt omkring hvorledes CD'er bliver læst

Det giver ingen mening at investere i dyre digitale kabler... Det er ikke en subektiv vurdering, men et faktum.

Jeg vil virkelig godt høre et modargument herfor.

Korrekt, og enig i det meste. Dog vil jeg stadig sige, at der er forskel mellem et ultrabilligt HDMI kabel og et som er lidt dyrere. Det behøver dog slet ikke at koste 700kr, før det er godt. Absolut ikke. Så længe kablet er nogenlunde skærmet og har en god kontaktflade, så er den "godkendt".
Ved lange kabeltræk, skal man lidt længere op i pris.
Det kan sammenlignes med de billige SCART-kabler, man fik med til sin VCR i gamle dage. De var heller intet værd, og forskellen var tydelig at se.

Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Nej, det kan netop ikke sammenlignes med de billige Scart-kabler fra 'engang'. Hvis der er hul igennem med HDMI, så er der hul igennem. Dermed ikke sagt at man bør bruge fem meter kabler der koster 100,-, for byggekvaliteten har selvsagt noget at sige, men hvis du bare skal trække en meter eller to, så er der INGEN forskel i billedkvaliteten på et kabel til 100,- og et kabel til 1000,-.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes