| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er mest til stereo-musik så har et to-kanals system derhjemme med bl.a. en Lyngdorf DPA1 som jeg er vildt glad for. Imidlertid kan jeg også godt lide at spille i ny og næ så en PS3 blev det også til. Jeg har ikke rigtigt bekymret mig om Ukomprimerede og HD-lydformater, da jeg ikke havde et anlæg, der kunne spille det.
Nu er det så endelig gået op for mig, at der er udgivet en del fede koncerter på BluRay. Alle dem jeg har set på (og bestilt) har et 2-kanals PCM lydspor, 24 bit, 48KHz.
Jeg ved ikke det første om lydformater etc, men jeg ved dog (tror jeg ) at den optiske udgang (pga manglende båndbredde) på en PS3 ikke kan transportere eks et 5.1 PCM lydspor uden at nedkonvertere det til et komprimeret format (hvis jeg tager fejl her så ret mig endelig!).
Så kom spørgsmålet endelig: Vil den også nedkonvertere et 2-kanals 24 bit, 48KHz lydspor fra en BluRay - eller kan det transporteres i "rå" form via TosLink udgangen på PS3'en og modtages og behandles i min lyngdorf (lig output fra DVD-Audio)?
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|