| Forfatter |
|
DenUkendteFisk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung lancere en ny BD / HD-DVD afspiller i slutningen af året linkFor mig ser den ret nice ud, både af udseende og features
__________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
som jeg har skrevet før er kombi afspillere vejen til to sideløbne format helvede. desuden er alt "kombi" sjældent helt så finpudset som noget dedikeret. nej tak, for min skyld kunne vi godt dræve et af formaterne, jeg er i grunden ligeglad hvilket. men hvis jeg kunne vælge så skulle HD-DVD dø, men dræbte de blu-ray i morgen ville jeg stadig feste. for to sideløbne formater er kun til forvirring for den almene bruger, og det fører til at hr jensen IKKE køber nogen af formaterne og det giver højere priser til mig
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afspilleren bliver først lanceret i USA November/December, mon ikke vi skal vente yderligere måneder for at se den her i Europa ? - hvis den overhovedet dukker op her!
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har den stpre force i forhold til LG, den her kan spille CD'er :) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kunne lave en combi afspille til samme pris, som en til en af formater, ville der værre salg i dem og unde at spare på fuktioner og billde
kresløb, men dette er nok en drøm og for at HD formater skal overleve skal der hurtig komme bilige afspille på market.
Det stor spørsmål er om vi har bruge for Blu-Ray og HD-DVD, for der er virklige stor forskel på div. HD overførelse og de flest er ikke et hag bede
end en normal DVD overførels verken på bilde og lyd, og for at få glæde at de ny lydformater skal man havde er ægte HIGH-END surround
anlæg, så de fleste ville ikke få glæde af verken billde og lyd fra disse formater.
Man til HD film fordel skal der sigen, at når man først har set en af de få gode HD overførelse på en ægte 1080p Pj. (Pj. til 70.000,- kr.) og hørt
lyde over en surrond anlæg til over 200.000,- kr. med højtaler, så ser og lyder og ser bare så godt, men hvor mange har en sådan et anlæg ?
En advarels til prod. af Blu-Ray og HD-DVD film, begynd og lave nogel overførlser der er ægte HD og ikke opscalet DVD, for hvis man ikke gør det
nu har HD film ingen fremtid, når man kan opnå det samme med en billige DVD afspille med scaler eller med en TV eller Pj. med en god
indbygget scaler og med en DVD film til 100,- kr.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
En advarels til prod. af Blu-Ray og HD-DVD film, begynd og lave nogel overførlser der er ægte HD og ikke opscalet DVD, for hvis
man ikke gør det nu har HD film ingen fremtid, når man kan opnå det samme med en billige DVD afspille med scaler eller med en TV eller Pj. med
en god indbygget scaler og med en DVD film til 100,- kr. |
|
|
Jeg har nu kun kendskab til én film, der var upskaleret, og det var Crash.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD kræver ikke anlæg til 200000 for at opnå hvad den kan, samt du behøver ikke et tv til 70000,-
så aner ikke hvad du snakker om __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hvis man kunne lave en combi afspille til samme pris, som en til en af
formater, ville der værre salg i dem og unde at spare på fuktioner og
billde kresløb, men dette er nok en drøm og for at HD formater skal overleve skal der hurtig komme bilige afspille på market.
Det stor spørsmål er om vi har bruge for Blu-Ray og HD-DVD, for der
er virklige stor forskel på div. HD overførelse og de flest er ikke et
hag bede end en normal DVD overførels verken på bilde og lyd, og for at få
glæde at de ny lydformater skal man havde er ægte HIGH-END surround anlæg, så de fleste ville ikke få glæde af verken billde og lyd fra disse formater.
Man til HD film fordel skal der sigen, at når man først har set en
af de få gode HD overførelse på en ægte 1080p Pj. (Pj. til 70.000,-
kr.) og hørt lyde over en surrond anlæg til over 200.000,- kr. med højtaler,
så ser og lyder og ser bare så godt, men hvor mange har en sådan et
anlæg ?
En advarels til prod. af Blu-Ray og HD-DVD film, begynd og lave
nogel overførlser der er ægte HD og ikke opscalet DVD, for hvis man
ikke gør det nu har HD film ingen fremtid, når man kan opnå det samme med en
billige DVD afspille med scaler eller med en TV eller Pj. med en god indbygget scaler og med en DVD film til 100,- kr. |
|
|
Det er simpelthen ikke sandt, jeg har efterhånden set en hel del HD film over mit mediecenter, og disse er endda kodet i X264 og fylder "kun" 4.6 Gbyte. stadig er kvaliteten fænomenal i forhold til en DVD. så at sige man ikke får noget ud af HD film er direkte forkert og noget pjat. jeg har surround til 8000 og tv til 12000 nypris. og jeg har kammerater med meget billigere setups der også i høj grad nyder godt af HD. men få nu slagtet et af de formater  __________________
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
[QUOTE=StarTrek]
men fĺ nu slagtet et af de formater 
|
|
|
Retail kaeden "Target" i USA har netop besluttet ikke laengere, at saelge HD-DVD afspillere.
Inden dette aar er omme, saa tror jeg billedet i krigen er temmeligt klart.
Kombo vil aldrig blive lige saa billigt, da der skal to laser hoveder i. Det er som at koebe en bil med to motorer. Det er plat.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
andersena skrev:
[QUOTE=StarTrek]
men fĺ nu slagtet et af de formater 
|
|
|
Retail kaeden "Target" i USA har netop besluttet ikke laengere, at saelge HD-DVD afspillere.
Inden dette aar er omme, saa tror jeg billedet i krigen er temmeligt klart.
Kombo vil aldrig blive lige saa billigt, da der skal to laser hoveder i. Det er som at koebe en bil med to motorer. Det er plat. |
|
|
håber så inderligt du har ret. håber og tror det også  __________________
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
| Kombo vil aldrig blive lige saa billigt, da der skal to laser hoveder i. Det er som at koebe en bil med to motorer. Det er plat. |
|
|
Men det er også forkert.
HD DVD og Blu-ray kan læses/afkodes med én laser (og én chip).
Der er mindst 4 fabrikanter med den type produkt allerede (NEC, Broadcom, Horizon Semiconductors og STMicroelectronics) men der er formentlig endnu flere som kan udbyde teknikken for Broadcom og STMicroelectronics sælger også OEM.
Forudsigelserne om at kombo vil forblive dyrt tror jeg heller ikke på. Tværtimod tror jeg det vil gå som det gik med f.eks. DVD-R og DVD+R, at der sker en teknisk sammensmeltning imellem formaterne så alle drev er kombo om nogle år. Måske ikke kombo brændere, men ihvertfald kombo læsere.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
|
HD DVD og Blu-ray kan læses/afkodes med én laser (og én chip). |
|
|
Saa vidt jeg ved, er det bare ikke det de har brugt indtil videre. Derfor er kombi afspillerne dyere. Samsungs bliver efter de priser jeg har set, ogsaa omkring 300-400 dollar dyere end deres normale.
NECs chip har vaeret klar laenge, men nu maa vi se hvornaar de begynder at bruge den. Eller om kombi afspillere overhovedet bliver til noget. Men er da fuldstaendig enig i, at det er det smarteste.
|
| Til top |
|
| |