Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: PS3 - Sikke noget sjusk! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lund@DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hej med jer..

Det er simpelthen utroligt.. Købe en Playstaion 3, og hold op hvor er den fed, men glansen går sku af den når den larmer som en hårtørrer!
Jeg sende den så tilbage, efter at have læst om flere tilfælde af larmende maskiner = Defekt!

Så modtager jeg en ny, og igen... Phfyyyyyyyyyyyyyyyh..... BLÆSERSTØJ!

Hvad er det for noget sjusk. Helt ærligt, et stort firma som Sony der laver den fremtidsmaskine bør i alle tilfælde have styr på tingene.
Man kan ikke længere kalde det en børnesygdom!

Hvad kan jeg gøre ved problemet? Sende l**tet tilbage, og droppe håbet om en "ikke mandags-model"? Vente på en update det fixer problemer?
Sende Sjukstaion 3 tilbage, og håbe på en ny uden problemerne?

Mit råd er pt: Hold jer fra PS3 indtil der kommer en udmelding fra Sony. Man bliver trist til mode over den.
Hvem gider se en film på sit lækre tv, med lækkert lyd, og dyre kabler - Med konstant larm i omgivelserne?

Mvh
Kasper.

MacBook Pro - 2.2 - 2GB
Til top Vis Lund@DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lund@DK Besøg Lund@DK's Websted

gladman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun være enig. Det med larmen er bare ikke i orden. Også Xbox 360 har samme problem Godt der kommer DirectX10 til PC  Det ikke engang Xbox 360...
Til top Vis gladman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gladman

Lund@DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

gladman skrev:
Jeg kan kun være enig. Det med larmen er bare ikke i orden. Også Xbox 360 har samme problem Godt der kommer
DirectX10 til PC  Det ikke engang Xbox 360...

Jah, så sidder man her på Mac!
Det er da fedt nok, men kan ikke være med på dit trip

Kasper

MacBook Pro - 2.2 - 2GB
Til top Vis Lund@DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lund@DK Besøg Lund@DK's Websted

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Min larmer også lidt men jeg tror da ikke det har noget at gøre med at den er defekt. Nogen synes sikkert også det er mere irriterende end andre og ikke fordi den larmer mere. Men jeg vil da gi dig ret. Den larmer betydeligt mere end min DVD-optager og Projektor. Det burde kunne gøres bedre...
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Lund@DK skrev:

Hvad kan jeg gøre ved problemet? Sende l**tet tilbage, og droppe håbet om en "ikke mandags-model"?

Det er ikke en mandagsmodel, sådan er den konstrueret. Den har en hidsig processor, der kræver noget køling, og sådan er det. De har så valgt den billigste løsning: En aggressiv blæser, i stedet for at lave et bedre køle-system, som vil koste for mange penge. Det var nøjagtigt ligesådan på PS2, så det eneste du kan gøre er at vente på en opdateret PS3-version når chip-teknologien tillader at producere processoren så den udvikler mindre køling - det skete med PS2, så mon ikke det kommer med PS3 også.

Det er med andre ord ikke en fejl, men en feature. Jeg er enig i at det er en træls prioritering for os der bruger den til lidt mere seriøs hjemmebio, men i den store sammenhæng er det formentligt dét Sony tjener flest penge på, ergo er det dét de gør.

gladman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Mon ikke PS4 bliver støjfri
Til top Vis gladman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gladman

Lund@DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Lund@DK skrev:
Hvad kan jeg gøre ved problemet? Sende l**tet tilbage, og droppe håbet om en "ikke mandags-
model"?

Det er ikke en mandagsmodel, sådan er den konstrueret. Den har en hidsig processor, der kræver noget køling, og sådan er det. De har så valgt
den billigste løsning: En aggressiv blæser, i stedet for at lave et bedre køle-system, som vil koste for mange penge. Det var nøjagtigt ligesådan på
PS2, så det eneste du kan gøre er at vente på en opdateret PS3-version når chip-teknologien tillader at producere processoren så den udvikler
mindre køling - det skete med PS2, så mon ikke det kommer med PS3 også.

Det er med andre ord ikke en fejl, men en feature. Jeg er enig i at det er en træls prioritering for os der bruger den til lidt mere seriøs
hjemmebio, men i den store sammenhæng er det formentligt dét Sony tjener flest penge på, ergo er det dét de gør.

Kan du så svare på hvorfor, at enkelte PS3 ikke siger en skid?
Kasper

MacBook Pro - 2.2 - 2GB

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Er det ikke muligt selv at sætte en større og mere lydsvag blæser i?

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Lund@DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Er det ikke muligt selv at sætte en større og mere lydsvag blæser i?

Jo, det er det vel.
Men det er jeg ikke interesseret i at pille ved!

MacBook Pro - 2.2 - 2GB

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Der findes nogle som er lydsvage og nogle som larmer voldsomt! Har selv set begge i brug, hvad der er anderledes ved den ene frem for den anden aner jeg ikke!

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Jeg hører til dem med de "lydsvage". Jeg tænker i hvert fald ikke over lyden fra den. Et par enkelte gange har jeg hørt blæseren under et spil, men ikke under afspilning af film.

Min PS3 står i en bænk under TVet, ca. 2.5meter fra lyttepos. Så måske har dette også noget at sige. Jeg er glad for dyret og kan bestemt ikke klage over larmen fra den...

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Lund@DK skrev:

Lad mig da lige starte med at sige at jeg hverken er PS3 ekspert, eller ude på at forsvare den. Men som jeg læser det, så tror jeg bare det skyldes forskellig placering, dvs. forskellig udluftning. Min egen støjede ikke mere end sædvanligt, da den stod i mit rack uden låge i racket. Da jeg senere satte låge på racket, bl.a. for at dæmpe støjen fra PS3'en, steg støjniveauet på den markant. Når lågen er åben, er der ingen problemer.

De tråde jeg er faldet over hvor forskellene diskuteres, taler alle om hvor varmt der er i rummet, i stedet for at forholde sig til hvordan PS3'en er placeret i forhold til luft omkring apparatet, eller om den står ovenpå et andet apparat. Ventileringen er langt vigtigere end om der er 20 eller 25 grader i rummet den står i. 25, eller sågar 30, grader er intet problem, hvis den kan komme af med luften og trække "ny" luft ind. Hvis den står og hiver den varme luft fra udblæsningen ind igen, så kan det være 50 grader varm luft den hiver ind, selv om der er 15 grader i rummet.

Jeg overgiver mig da gerne hvis jeg har misforstået noget, men jeg har ikke hørt om nogen der har haft én der støjede, og så skiftet den ud med en anden placeret samme sted, som ikke støjer.

Derudover er der naturligvis den sædvanlige forskel i hvordan folk oplever støj. At person A siger hans støjer, og person B siger hans ikke støjer, er ikke bevis for at de ikke støjer lige meget.

Edit: Iøvrigt findes der ikke nogen PS3 der "ikke siger en skid". Der er blæserstøj på alle PS3, hvor meget det generer er så individuelt. Jeg vil heller ikke afvise at der er udsving, det er der på al elektronik - men forskellen på hvilket blæser-niveau den kører på, vil jeg stadig påstå skyldes placeringen.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
Der findes nogle som er lydsvage og nogle som larmer voldsomt! Har selv set begge i brug, hvad der er anderledes ved den ene frem for den anden aner jeg ikke!

Placeret samme sted?

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

yep, en ven som fik sin ombyttet hvorefter den var lydløs =)

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Lund@DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Lund@DK skrev:

Lad mig da lige starte med at sige at jeg hverken er PS3 ekspert, eller ude på at forsvare den. Men som jeg læser det, så tror jeg bare det
skyldes forskellig placering, dvs. forskellig udluftning. Min egen støjede ikke mere end sædvanligt, da den stod i mit rack uden låge i racket. Da
jeg senere satte låge på racket, bl.a. for at dæmpe støjen fra PS3'en, steg støjniveauet på den markant. Når lågen er åben, er der ingen
problemer.

De tråde jeg er faldet over hvor forskellene diskuteres, taler alle om hvor varmt der er i rummet, i stedet for at forholde sig til hvordan PS3'en
er placeret i forhold til luft omkring apparatet, eller om den står ovenpå et andet apparat. Ventileringen er langt vigtigere end om der er 20 eller
25 grader i rummet den står i. 25, eller sågar 30, grader er intet problem, hvis den kan komme af med luften og trække "ny" luft ind. Hvis den
står og hiver den varme luft fra udblæsningen ind igen, så kan det være 50 grader varm luft den hiver ind, selv om der er 15 grader i
rummet.

Jeg overgiver mig da gerne hvis jeg har misforstået noget, men jeg har ikke hørt om nogen der har haft én der støjede, og så skiftet den ud
med en anden placeret samme sted, som ikke støjer.

Derudover er der naturligvis den sædvanlige forskel i hvordan folk oplever støj. At person A siger hans støjer, og person B siger hans ikke
støjer, er ikke bevis for at de ikke støjer lige meget.

Edit: Iøvrigt findes der ikke nogen PS3 der "ikke siger en skid". Der er blæserstøj på alle PS3, hvor meget det generer er så individuelt. Jeg vil
heller ikke afvise at der er udsving, det er der på al elektronik - men forskellen på hvilket blæser-niveau den kører på, vil jeg stadig påstå
skyldes placeringen.

Interessant svar, fyldigt..
Du har ret i det med placeringen, det klart. Men min har nu stået i min vindueskarm i 1 time med åben vindue = Masser frisk luft!
Den støjer stadig meget (som før) selvom den ikke laver noget, altså den står i lobby'en uden aktivitet.

Tror der er et problem for Sony, som ikke engang de selv kan styre. Om det er kølepasta, hardware eller software må kun Sony vide!
Jeg ved kun at det er for dårligt at kunder skal stå i denne situation ;)

Kasper

MacBook Pro - 2.2 - 2GB

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

OK, jeg overgiver mig og konstaterer at jeg som sagt ikke er PS3 ekspert...  Det er bare MEGET normalt at brok over støj ikke skyldes defekte apparater, men en forskel imellem hvad forbrugeren forventer og hvad producenten tilbyder. Der er nok noget "drengen der råbte ulv!" over det...

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Otto; Det kunne også være lidt af begge dele! Tror bestemt du har ret i meget af det du siger, men der er "defekte" apperater, det er et faktum.
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Lund@DK skrev:

Hvad kan jeg gøre ved problemet? Sende l**tet tilbage, og droppe håbet om en "ikke mandags-model"?

Det er ikke en mandagsmodel, sådan er den konstrueret. Den har en hidsig processor, der kræver noget køling, og sådan er det. De har så valgt den billigste løsning: En aggressiv blæser, i stedet for at lave et bedre køle-system, som vil koste for mange penge. Det var nøjagtigt ligesådan på PS2, så det eneste du kan gøre er at vente på en opdateret PS3-version når chip-teknologien tillader at producere processoren så den udvikler mindre køling - det skete med PS2, så mon ikke det kommer med PS3 også.

Det er med andre ord ikke en fejl, men en feature. Jeg er enig i at det er en træls prioritering for os der bruger den til lidt mere seriøs hjemmebio, men i den store sammenhæng er det formentligt dét Sony tjener flest penge på, ergo er det dét de gør.

Rigtigt, PS2 blev lavet mindre, men ikke mindre støjende IMO. Der var også et stort postyr omkring det, at der ingen blæser var i den nye slim PS2, men der ER en blæser i, og den er temmelig hidsig endda, og meget irriterende, fordi den er så lille. Den går i gang efter ca. 30 min. efter man tænder maskinen.

Overordnet set er støjen fra en PS3 måske kraftigere, men den er ikke nær så irriterende, da blæseren er større og ikke skal bruge så mange kræfter på at flytte luft.

Forresten, så har du ret, Otto. Disse nye kraftige maskiner (X360, PS3) er nødt til at larme, for deres processorer er så kraftige og udvikler derfor meget varme. Der er ingen vej udenom. Man kan ikke installere et vandkølingssytem i en forholdsvis lille kabinet som 360'erens og PS3'erens.

Lige til sidst, så er PS3 den mest støjsvage af de nævnte 3 maskiner, IMO (har dem alle 3, stående på næsten samme sted). 360'eren larmer en hel del, især når man putter et spil i maskinen. Og tænk lige også på at dens strømforsyning er ekstern (som også har en lille blæser indbygget) og at den derfor burde være mere støjsvag, da der er færre varmeudviklende elementer i kabinettet.

Alt i alt er jeg temmelig imponeret af PS3'eren. Jo, nogle ting kunne man have lavet bedre, men ingen af spillemaskinerne på markedet i dag er uden mangler...ligesom man heller ikke finder et TV, en forstærker, en bil uden mangler, uanset pris.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger en PS3 som Blu-Ray afspiller i min hjemmebiograf og ja man kan da høre blæseren køre men den larmer da meget mindre end min projektor og hvis man sammeligner den med Xbox 360 er den jo næsten lydløs.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

steffenman skrev:

Placeret samme sted?

Min står helt frit med en meter til nræmeste væg og den larmer betydlig mer en en almendelig PC, vare sig man kigger på film, spiller spil eller at den bare står og idler.

Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes