| Forfatter |
|
PARASOUND Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2004
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er den bedste forbindelse mellem min toshiba xe1 og min lcd skærm ved godt det er med hdmi men jeg har desværre ikke hdmi på min lcd skærm har kun dvi og component og scart osv
jeg kan forbinde dem via hdmi på xe1 og dvi på min lcd skærm det er vel den bedste forbindelse men vil så mangle lyden da dvi ikke giver lyd men kun billede ikk men hvad er så den bedste forbindelse er det så via component men det giver vel kun er max opløsning på 1920x1080i og det er vel kun via hdmi er det er 1920x1080p men mit lcd skærm kan kun tage max 1920x1080i så det er vel via component at det bedste billede bliver eller hvad ?????
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan bare tilslutte det med et HDMI til DVI kabel eller et HDMI kabel og så en adapter. Med DVi får du stadig digital overførsel. Lyden skal du så køre ved siden af, men du har vel noget ekstern lyd??
Personligt vil jeg anbefale, at overføre det som 1280*720P, da din skærms fysiske opløsning sandsynligvis er 1366*768.
1920*1080i er interlaced, hvilket faktisk vil sige halv billeder, det burde faktisk hedde 480. Men du kan prøve begge instillinger og se hvad der giver bedst billede.
|
| Til top |
|
| |
PARASOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ikke noget ekstern lyd ved siden af kun mit lcd skærm og xe1 ikke noget andet da det er til mit soveværelse så igen den bedste forbindelse er vel component
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
|
1920*1080i er interlaced, hvilket faktisk vil sige halv billeder, det burde faktisk hedde 480. Men du kan prøve begge instillinger og se hvad der giver bedst billede.
|
|
|
Hvad snakker du om
interlaced betyder at billede opdateres af 2 gange istedet for prograsive som opdatere hele billede, det har intet at gøre med hvor mange linjer der er i billede __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor synes du komponent er bedre? Lyder kommer jo heller ikke med der.
Både ved DVI og component skal du bruge et phono til mini-jack ved siden af. Du skal bruge phono udgangen på din HD-DVD og så har du sikkert en mini-jack til lyd på skærmen.
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
PARASOUND skrev:
| jeg har ikke noget ekstern lyd ved siden af kun mit lcd skærm og xe1 ikke noget andet da det er til mit soveværelse så igen den bedste forbindelse er vel component |
|
|
Køb et HDMI/DVI kabel til billede og køb et OK phono stereo kabel til lyden. Husk iøvrigt at indstille afspilleren til at outputte PCM fremfor bitstream under audio.
Mvh Martin Lynge
|
| Til top |
|
| |
PARASOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sagem 81 fra canaldigital som har hdmi udgang og den prøvet jeg at tilslutte via dvi-d til mit lcd skærm men fik kun billede og ingen lyd så det må vel være det samme med xe1 så det er tilslutte (sagem 81 +lcd skærm) via component da jeg også gerne vil havde lyd på og ser nu HD kanalerne fra cd opløsning 1920x1080i
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Visca Blaugrana skrev:
|
Hvad snakker du om
interlaced betyder at billede opdateres af 2 gange istedet for prograsive som opdatere hele billede, det har intet at gøre med hvor mange linjer der er i billede
|
|
|
Hvad jeg snakker om?? Interlaced giver jo det resultat, at man får 2 halvbilleder. Hvis skærmen skærmen kører ved 60Hz, så får den hvert 1/60sec et halvt billede, i næste 1/60sec kommer resten af billedet. Derfor der er noget som som hedder de-interlacing. Tror ikke vi er uenige, måske bare formuleringen.
læs her:
http://alvyray.com/DigitalTV/Naming_Proposal.htm
|
| Til top |
|
| |
PARASOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
|
Både ved DVI og component skal du bruge et phono til mini-jack ved siden af. Du skal bruge phono udgangen på din HD-DVD og så har du sikkert en mini-jack til lyd på skærmen.
|
|
|
via componet få du lyd med det er den måde jeg har tilslutte min sagem 81 til min lcd skærm da det er phono lyd ind og ud
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
component overfører ikke lyd. Der skal du have seperate kabler til
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
PARASOUND skrev:
Iron Man skrev:
|
|
|
|
via componet få du lyd med det er den måde jeg har tilslutte min sagem 81 til min lcd skærm da det er phono lyd ind og ud
|
|
|
Component er uden lyd. Component består jo af 3 kabler, et til rød, blå og grøn. Så skal du yderligere have 2 phono kabler til lyd, du tænker ikke på komposite?
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske bruger du phono kabler og coaxkabel og tror det er component ? (er en mulighed, ved jeg har haft snakket med mange som tror det)
Component = rød grøn blå
komposite = rød hvid gul __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
PARASOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtigt at component er med 3kabler og 2 til lyd og sådanne er det også sat sammen min fejl men igen hvor henter jeg så lyden hvis de skal forbindelse via hdmi/dvi-d vil jo helst forbinde det sådanne(hdmi/dvi-d)
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
du bruger da phono udgangene på din afspiller.
hdmi -> dvi + phono kabel (rød hvid)
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
PARASOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
|
du bruger da phono udgangene på din afspiller.
hdmi -> dvi + phono kabel (rød hvid)
|
|
|
er det sådanne du mener fra min dvdafspille hdmi til min lcd skærm til dvi-d der er billede på er vi enig ???? og phono udgang fra min dvdafspiller til phono indgang på min lcd skærm og der er lyd på men sådanne har jeg gjort fra min sagen 81 og der var ikke nogen lyd på kun billede
|
| Til top |
|
| |