| Forfatter |
|
mariusl Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på udkik efter en ny DVD-afspiller med HDMI. Jeg har et Sharp LC32P55E LCD-fjernsyn, og for de der ikke kender dette er det altså ikke et HD-panel. Fjernsynet er derimod optimaliseret for PAL hvilket er nøjagtig hvad jeg behøver til mine DVD-filme :-)
Tiden er alligevel gået for min gamle Hitatchi DVD-afspiller, og skal derfor udskiftes med en ny med HDMI da mit fjernsyn støtter dette. Har set på mange rimelige afspillere i 400-700kr klassen, men synes stadig det er svært at vælge. Har fundet en Toshiba SD-372 med HDMI hvilket jeg synes ser rigtig lovende ud. Jeg mangler dog nogen gode råd og tips omrking dette. Det eneste jeg ønsker at opnå ved brug af HDMI er bedst mulig billedkvalitet uden at skulle opskalere til 720 eller 1080-formatene.
Er der nogen med erfaringer med overnevnte Toshiba afspiller? Eller er der måske nogen interresante alternative jeg bør kigge efter?
Håber nogen af jer kan give mig nogle gode råd. Det bliver jeg rigtig glad for :-)
mvh
ML
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at du så skulle give lidt mere, også invistere i Pioneers nye DV-400..
Jeg har netop lige selv bestilt den, da jeg heller ikke selv, har særlig mange penge! (studerende)..
Den skulle være rimelig fed til prisen, også har den faktisk PCM udgang ..Og den er Region-free!..
mvh Zirio
Zirio's Cinema
NAD 753v2, JBSystems C2-800 Cerwin Vega AL-1000, Dali 109, Dali SC-7, Dali SWA 15, JBL E250P NAD T512, Sanyo Z4
|
| Til top |
|
| |
mariusl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret. Mener du DV-490V. Kan ikke rigtig finde nogen DV-400 . Vil jeg i så fald tjene noget på at vælge Pioneer'en fremfor Toshiba når jeg alligevel ikke skal opskalere ? Jeg ønsker som sagt at opnå bedst mulig billedkvalitet i ordinær SD uden at bruge for mange penge :-)
mvh
ML
zirio skrev:
|
Jeg synes at du så skulle give lidt mere, også invistere i Pioneers nye DV-400..
Jeg har netop lige selv bestilt den, da jeg heller ikke selv, har særlig mange penge! (studerende)..
Den skulle være rimelig fed til prisen, også har den faktisk PCM udgang ..Og den er Region-free!..
mvh Zirio
Zirio's Cinema
NAD 753v2, JBSystems C2-800 Cerwin Vega AL-1000, Dali 109, Dali SC-7, Dali SWA 15, JBL E250P NAD T512, Sanyo Z4 |
|
|
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du alligevel ikke skal opskalere tror jeg faktisk et bedre valg ville være en ældre (med bedre) model uden hdmi
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
mariusl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske, men jeg ønsker helst at benytte HDMI da dette jo er den bedste forudsætning for optimal billedkvalitet. Det digitale signal har jo sine fordeler fremfor det analoge, også selvom jeg ikke skal opskalere billedet.
mvh
ML
brasch skrev:
| hvis du alligevel ikke skal opskalere tror jeg faktisk et bedre valg ville være en ældre (med bedre) model uden hdmi |
|
|
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mariusl skrev:
|
Måske, men jeg ønsker helst at benytte HDMI da dette jo er den bedste forudsætning for optimal billedkvalitet. Det digitale signal har jo sine fordeler fremfor det analoge, også selvom jeg ikke skal opskalere billedet.
mvh
ML
brasch skrev:
| hvis du alligevel ikke skal opskalere tror jeg faktisk et bedre valg ville være en ældre (med bedre) model uden hdmi |
|
|
|
|
|
Når det kommer til dvdafspilning uden opskalering så er der faktisk IKKE bred enighed om at hdmi er den bedste løsning. Mange synes faktisk at component er den bedste løsning. Bare lige for at få pointeret at hdmi ikke er den entydige løsning til optimal billedkvalitet:-) __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
mariusl skrev:
|
mvh
ML
brasch skrev:
|
|
|
|
|
Når det kommer til dvdafspilning uden opskalering så er der faktisk IKKE bred enighed om at hdmi er den bedste løsning. Mange synes faktisk at component er den bedste løsning. Bare lige for at få pointeret at hdmi ikke er den entydige løsning til optimal billedkvalitet:-)
|
|
|
Helt enig.. HDMI er ikke ensbetydende med godt billede... EN god dvd med component er bedre end en billig med HDMI så skal ikke købe en dvd KUN for HDMI ihvertfald __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at gå en anden vej og prøve sony PS3, så få men en rigtig god DVD afspille (med den ny opdate) plus en Blu-Ray afspille og en spille maskine
|
| Til top |
|
| |
mariusl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
I har nok ret i at HDMI umiddelbart ikke er nogen garanti for det bedste resultat, men vil det så sige at man ikke kan få fat i en god afspiller med HDMI til en fornuftig pris? Lad os sige jeg måske kan strække mig til at bruge 1000,-. Bliver det måske nemmere at finde noget brugbart så?
Det skal selvgølgelig ikke være HDMI for enhvær pris, men kan man få noget godt ud af det så er det HDMI jeg foretrækker. Jeg sparer jo også nogle kabler, hvilket også er vigtig for at undgå kabelkaos :-)
Tak for alle jeres svar
mvh
ML
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
mariusl skrev:
|
I har nok ret i at HDMI umiddelbart ikke er nogen garanti for det bedste resultat, men vil det så sige at man ikke kan få fat i en god afspiller med HDMI til en fornuftig pris? Lad os sige jeg måske kan strække mig til at bruge 1000,-. Bliver det måske nemmere at finde noget brugbart så?
Det skal selvgølgelig ikke være HDMI for enhvær pris, men kan man få noget godt ud af det så er det HDMI jeg foretrækker. Jeg sparer jo også nogle kabler, hvilket også er vigtig for at undgå kabelkaos :-)
Tak for alle jeres svar
mvh
ML
|
|
|
tja, altså om du bruger hdmi eller scart giver det samme antal kabler, men jeg vil nok mene at du skal kigge på noget brugt for at få noget bare nogenlunde for 1000kr __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
mariusl skrev:
|
Tak for alle jeres svar
mvh
ML
|
|
|
tja, altså om du bruger hdmi eller scart giver det samme antal kabler, men jeg vil nok mene at du skal kigge på noget brugt for at få noget bare nogenlunde for 1000kr |
|
|
det kan jeg svare på i morgen .har lånt en pionner dv 400 (1400,-)hvor jeg vil prøve hdmi udgangen mod min primare component(11000,-)
|
| Til top |
|
| |
mariusl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
mariusl skrev:
|
Tak for alle jeres svar
mvh
ML
|
|
|
tja, altså om du bruger hdmi eller scart giver det samme antal kabler, men jeg vil nok mene at du skal kigge på noget brugt for at få noget bare nogenlunde for 1000kr
|
|
|
Nej, sammenlikner man med scart så er det jo ikke mindre kabler Tænkte mere på component. Så skal man jo have lyden i egne kabler
mvh
Marius
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 06:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
har nu testet de to afspiller på min sanyo z5 og stewart firehawk,dog kun billedsiden.enten er der sket rigtig meget eller er min komponent rigtig dårlig.Faktum er at billedet står mange gange bedre med pioneer end md primare afspilleren.det står markant skarpere.Det virker og som om at der er meget mere styr på farverne.Forskellen er så stor som man vil forvente der er mellem dvd og et middelmådig antennesignal.Jeg er fuldstændig chokeret.i aften vil jeg prøve at teste coaxial udgangen
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| har nu testet de to afspiller på min sanyo z5 og stewart firehawk,dog kun billedsiden.enten er der sket rigtig meget eller er min komponent rigtig dårlig.Faktum er at billedet står mange gange bedre med pioneer end md primare afspilleren.det står markant skarpere.Det virker og som om at der er meget mere styr på farverne.Forskellen er så stor som man vil forvente der er mellem dvd og et middelmådig antennesignal.Jeg er fuldstændig chokeret.i aften vil jeg prøve at teste coaxial udgangen |
|
|
Interessante oplevelser. Hvilket signal har du sendt fra de to DVD-afspillere til Z5? Der kan ikke skaleres via component, så signalet fra Primare må være 576i eller 576p. Jeg tænker på hvor stor indflydelse billedebehandlingen i Z5 har på det endelige resultat. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er på ingen måde klar over hvor glad jeg er for at høre det der p.las ...
Jeg er jo studerende (Så jeg har ikke særlig mange penge), men jeg har lige bestilt for 12K hifi..Og der iblandt er Pioneer DV-400 nemlig!..Og jeg har Sanyo Z4.. SÅ kan ikke rigtig ventepå det kommer ...Men dejligt nok med en anmeldelse, for der er faktisk ikke rigtig nogen, og jeg har googlet den pænt meget, men kan ikke rigtig finde så meget!! .Du bruger komponent ik?....Og jeg skal bruge HDMI, hvilket jo på papiret er bedre
mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal jeg jo passe på hvad jeg siger... Men jeg selv har en Philips DVP-5960 som jeg er mægtig glad for. Den er udstyret med et billed-kredsløb der er synligt bedre end på mange billige afspillere. Hæng mig ikke op på det, men mener den kører med 12bit 108MHz D/A videoconvertere mod mange billigere afspilleres 8bit 54MHz. Forskellen var til at se selv på mit gamle billedrørsfjernsyn.
|
| Til top |
|
| |
jr00 Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| har nu testet de to afspiller på min sanyo z5 og stewart firehawk,dog kun billedsiden.enten er der sket rigtig meget eller er min komponent rigtig dårlig.Faktum er at billedet står mange gange bedre med pioneer end md primare afspilleren.det står markant skarpere.Det virker og som om at der er meget mere styr på farverne.Forskellen er så stor som man vil forvente der er mellem dvd og et middelmådig antennesignal.Jeg er fuldstændig chokeret.i aften vil jeg prøve at teste coaxial udgangen |
|
|
Jeg står også og overvejer om jeg skulle købe dv-400, men da den er rimelig ny kan jeg ikke rigtig finde nogen anmeldelse af den (eller dv-600 for dens sags skyld). Så måske kan du fortælle hvor meget den støjer (pioneer's tidligere modeller skulle vist larme en del)? Skalerede du signalet op til 720p da du kørte på Z5'eren?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jr00: Jeg skulle meget gerne får den på fredag!..Så hvis du kan vente, så kan jeg give dig en hurtig anmeldelse!..Men det bliver kun billedemæssigt, lydmæssigt kan jeg desværre ikke før om 2 ugers tid!..
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jr00 skrev:
p.las skrev:
|
|
Jeg står også og overvejer om jeg skulle købe dv-400, men da den er rimelig ny kan jeg ikke rigtig finde nogen anmeldelse af den (eller dv-600 for dens sags skyld). Så måske kan du fortælle hvor meget den støjer (pioneer's tidligere modeller skulle vist larme en del)? Skalerede du signalet op til 720p da du kørte på Z5'eren? |
|
|
min primare dvd26 kører 575 progresive.Pioneer dv 400 prøvede jeg først at køre 575p via hdmi,hvor man så bruger scaleren i projektoren.derefter 720p hvor så afspilleren scalere.Og overraskende nok er scaleren bedre i dvd afspilleren,da sidstnævnte gav et bedre billede.Min primare dvd larmer overhovedet ikke,pioneer siger lidt mere ,men det er mere ved spoling og stop.men det kan jeg sige mere om i morgen.vil lige også pointere at hdmi kabelet er et no name på 10 m.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
angående digital udgangen(coaxial)kommer pioneeren til kort.her er primaren bare mange gange bedre.Hvilket også giver mening da billed udviklingen går hurtig ,hvorimod ar lyddelen står stille
|
| Til top |
|
| |