Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: LG BD100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kent77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

http://www.godpris.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=DM REH57B

Det må sgu da være det bedste bud på HD-film fremviser lige pt. ?

Hvad med priser? Er der nogen som har fundet den billigere?

Til top Vis Kent77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kent77

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hej Kent

Er dit link ikke forkert?  Panasonic DMR-Eh57 er ikke en HD-film fremviser.

Men jeg kan se du skriver LG BD100 i emnet, og der findes en LG BH100 som er den nye kombinerede Blu-ray og HD DVD afspiller. Jeg gætter på det er den du har kigget på?

Hvis ja, så er denne anmeldelse lige blevet færdig:

LG kan som eneste firma tilbyde en DVD afspiller der både kan afspille Blu-ray Disc og HD DVD og den anmelder vi her

/Lars

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

spørgsmålet er bare om det ikke er dumt at betale for hd-dvd delen da det tegner sig mere og mere imod at blu-ray vinder? - dertil kommer at der ikke er ret mange gode titler som er hd-dvd exclusive mere, så der er ikke det store tab i film valg?

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
spørgsmålet er bare om det ikke er dumt at betale for hd-dvd delen da det tegner sig mere og mere imod at blu-ray vinder? - dertil kommer at der ikke er ret mange gode titler som er hd-dvd exclusive mere, så der er ikke det store tab i film valg?

Og svarene til det må være, at det må enhver gøre op med sig selv.

Jeg kender selvfølgelig dit erinde, som en inkarneret Blu-ray freak der tilmed har slået sig ned som forhandler af film. Du har en interresse i at den "format krig" snart bliver afgjort, og at det falder ud til fordel for din personlige favorit.

Men skal vi se nøgternt og neutralt på spørgsmålet, så må svaret være:

Sålænge der er titler som kun findes på HD DVD, og titler som er bedre på HD DVD end på Bluray, og titler som udkommer før på HD DVD, så har formatet en berettigelse og multiformat afspillere ligeså.

Så hvis du spørger om LG BH100 har en berettigelse nu - så er svaret et rungende JA.

Hvis du derimod spørger rent filosofisk, fordi du ikke ved hvad du skal satse på i din film butik, så burde du nok slet ikke rette dine spørgmål til dette forum, men istedet til filmselskaberne.

/Lars

Kent77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Hej Kent

Er dit link ikke forkert?  Panasonic DMR-Eh57 er ikke en HD-film fremviser.

Men jeg kan se du skriver LG BD100 i emnet, og der findes en LG BH100 som er den nye kombinerede Blu-ray og HD DVD afspiller. Jeg gætter
på det er den du har kigget på?

Hvis ja, så er denne anmeldelse lige blevet færdig:

Hej Larl

Ja det er LG-afspilleren jeg hentyder til :-)

Det er sgu mærkeligt med det link , men den er inde www.godpris.dk under DVD-afspillere, igen under Blue-Ray og har en pris på 9.999 kr.

Synes fandme at det er svært at finde en ny afløser for ens gamle dvdmaskine, nu hvor de to produkter er kommet på banen. Så i mine øre
lyder LG'eren til at være et oplagt valg ....for mig, jeg har dog ikke læst anmeldelsen af den endnu.
Til top Vis Kent77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kent77

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Altså om jeg kun sælger det ene eller begge har ingen økonomisk belastning. Jeg prøvede mere at pointere at man risikere at købe en maskine som har en del som bliver delvis ubrugelig med tiden! Man giver trods alt en del af pengene bare for at det er der!

mht.

Citér:
og titler som er bedre på HD DVD end på Bluray
hvilke tænker du så på ?

Det er nok også nødvendigt at pointere at LG-BH100 har langt ringere support for HD-DVD end Blu-ray, så der er mange mangler såfremt man ville gå efter hd-dvd titler!

Jeg er som du siger fan af blu-ray men har ikke holdt mig til kun at sælge det ene produkt! Som film forhandler ser jeg det kun som et plus at der er 2 formater nu! Så er der jo chance for nogen køber det på det ene format nu og så senere på det vindende ;) - Grunden til mine mange kommentarer herinde, hvor jeg er meget fanatisk overfor blu-ray, er simpelthen at mange kommer med informationer som er forkerte derfor er det nødvendigt at pointere hurtigt at dette er ikke korrekt mm. Har aldrig nævnt at kvalitets mæssigt er der fordel hos blu-ray! De kan begge indeholde det samme men på lange film kan det bare knibe med lyden på hd-dvd!

Jeg kunne bedre se at man købte sig en relativ billig afspiller pt. enten hd-dvd eller blu-ray og så venter til at det hele er fuldt supportet på begge formater - istedet for at give ekstra for at få et drev som med tiden vil være ubrugeligt! (udover allerede købte film selvf.) Men ja er hver sin mening, nu gav jeg bare min til kende ;)

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Ja, men skal nok vente til efteråret, og til den nye modelle af Blu-Ray afspille og combi afspille komme på market, de skulle understytte bl.a. java.

Spænde når java komme til efteråret til Blu-Ray, om PS3 komme til at kunne opdateres til at kunne afspille Blu-Ray film med java menu.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes