| Forfatter |
|
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har areadvd.de testet Toshibas topmodel af HD-DVD afspillere :
http://www.areadvd.de/hardware/2007/Toshiba_HD-XE1_01.shtml
Testen indeholder bl.a. sammenligninger med HD-E1.
Konklusionen er at XE1 afspiller almindelige DVD'er omtrent på højde med Denon 3930 som er en halv gang dyrere end XE1.
På HD siden er den bedre end HD-E1 og samtlige Blu-Ray afspillere på markedet.
HD-XE1 opnår titlen "reference" i klassen for afspillere over 1000 euro, en klasse højere end den selv befinder sig i.
Læs selv testen, hvis du kan tysk!
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
VERY NICE INDEED!!!
SEHR SCHÖN!!

|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
nesdam skrev:
|
|
|
|
Hvordan har de testet dette? Umiddelbart er dette lidt svært at gøre, med mindre man har anvendt et par af de få titler, som er udkommet på begge formater og som man positivt ved kommer fra samme transfer (og ser identisk ud) ?
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
nesdam skrev:
|
|
|
|
Hvordan har de testet dette? Umiddelbart er dette lidt svært at gøre, med mindre man har anvendt et par af de få titler, som er udkommet på begge formater og som man positivt ved kommer fra samme transfer (og ser identisk ud) ?
|
|
|
Hejsa
Det er vel ikke helt gøjl det de fyrer af. Vi ved jo også at der kan være forskel på DVD afsp. eks.vis med HDMI udgang og samme film i de forskellige maskiner.
Jeg oversætter lidt løst fra hvad jeg læste i anmeldelsen igår. Så vist jeg kan læse så har de haft 2 Pioneer (5000X) 1080 displays til at stå ved siden af hinanden, og haft 2 ekemplarer af de film de har testet når vi snakker HD-DVD.
1. Mere "pop" i billedet. = Forbedret kontrast/sortniveau - Sort virker en anelse mere kulsort.
2. Farverne en anelse mere fyldige/plastic agtige. Uden "oversaturation"
3. Og med video-eq er det eks. muligt at stille edge enhancement - Det fungerer rigtig godt på en del film, hvis man lige vil hive den sidste gang sharpness ud af skiverne - UDEN at der opstår "ringing" effekt.
4. BTW. Kanon DVD afspiller! (HQV Reon chipset)
5. En anelse mere tys pga. det meget kvalitative chassis.
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
nesdam skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Areadvd har lavet en update til testen af HD-XE1 hvor man sammenligner billedkvaliteten med Blu-Ray afspillere. De pointerer selvfølgelig at resultaterne afhænger af den anvendte software, men det generelle billede er at HD-XE1 er bedre til afspilning af HD og væsentlig bedre til afspilning af almindelige DVD'er. Blu-Ray lejren kan vel ikke blive ved at undskylde sig med at softwaren er for dårlig og afspillerne er behæftede med fejl. Tværtimod bør de tage sig sammen til at vise de fordele i praksis som de påstår at Blu-Ray har over for HD-DVD. Jeg har svært ved at få øje på dem!
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
BD afspillere er stadigvæk 1. generation - Toshiba er nået til 2. generation.
Blu-ray største fordel? Film! Det er vel dem, det hele handler om.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Hvordan har de testet dette? Umiddelbart er dette lidt svært at gøre, med mindre man har anvendt et par af de få titler, som er
udkommet på begge formater og som man positivt ved kommer fra samme transfer (og ser identisk ud) ? |
|
|
Nå er ordet 'få' jo relativt, men der er da en del at vælge mellem fra især Warner - de har kørt med én encoding til begge formater i et stykke tid
nu.
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Blu-ray største fordel? Film! Det er vel dem, det hele handler om. |
|
|
Det er en fordel som de endnu mangler at demonstrere i praksis. Især regionskodningen må betegnes som den største ulempe 
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nesdam skrev:
|
Konklusionen er at XE1 afspiller almindelige DVD'er omtrent på højde med Denon 3930 som er en halv gang dyrere end XE1.
|
|
|
Det var sku da træls
Har lige været i HiFi klubben for et par dage siden og forhørte mig om lige netop Toshiba`s HD-dvd afspiller samt Denon. Og et af mine spørgsmål var nemlig om hvad der var bedst Toshiba eller Denon 1930 til afspilning af alm dvd`r og der sagde han Denon, så jeg købte sådan en
Men nu viser det sig så at hvis jeg havde lagt lidt flere penge, som jeg egenligt var indstillet på så kunne jeg havde fået noget som var LANGT bedre
|
| Til top |
|
| |