Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 22:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Skal jeg købe: CAMBRIDGE DVD79 afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Van Kalt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 December 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hej Eksperter.

Jeg står og skal ha ny cd-afspiller og har overvejet at købe en dvd-afspiller med en god lyd og så få udskiftet min dvd-afspiller (kiss pd 1000) i samme køb.

Jeg har kigget på en Cambridge dvd79, for jeg ved at Cambridge cd-afspiller har en god lyd som passer til mit øre.

Er der nogen af jer der har erfaring med denne model? Er billedkvalliteten god nok til min projektor og et 90" lærred? og er lyden i denne dvd-afspiller god nok til at erstatte en cd-afspiller?

Glæder mig til at høre fra jer.
Mvh Van Kalt

Til top Vis Van Kalt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Van Kalt

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Du får ikke en dvd-afspiller i den prisklasse der spiller en cd-afspiller op. Så behold din dvd og køb en Cambridge cd-afspiller som du godt kan lide.

Eller en af hver altså både en cd og dvd-afspiller.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 December 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Du får ikke en dvd-afspiller i den prisklasse der spiller en cd-afspiller
op. Så behold din dvd og køb en Cambridge cd-afspiller som du godt kan lide.

<FONT face="Times New Roman" size=3>Eller en af hver altså både en cd og dvd-afspiller.

I den prisklasse tror jeg ikke der er den helt store forskæld på lyd kvalitetet, men jeg ville tage et lyt på begge afspillere og derefter købe den jeg
bedst kunne lide lyden af, og det er cd afspilleren eller dvd afspilleren, er ligegyldigt, køb den du syntes lyder bedst.
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Toolate skrev:

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Du får ikke en dvd-afspiller i den prisklasse der spiller en cd-afspiller
op. Så behold din dvd og køb en Cambridge cd-afspiller som du godt kan lide.

<FONT face="Times New Roman" size=3>Eller en af hver altså både en cd og dvd-afspiller.

I den prisklasse tror jeg ikke der er den helt store forskæld på lyd kvalitetet, men jeg ville tage et lyt på begge afspillere og derefter købe den jeg
bedst kunne lide lyden af, og det er cd afspilleren eller dvd afspilleren, er ligegyldigt, køb den du syntes lyder bedst.

Der tror jeg du tager fejl. Og lige med hensyn til Cambridge som faktisk er et af de bedre "billig" mærker er der faktisk større forskel end man skulle tro.

En billig dvd er kun til dvd og en billig cd er kun til cd. Der bliver altså ikke forkælet ved lyden på en dvdafspiller så stereoen er god. Hvor man med en cdafspiller kun har gjordt sig til lyden.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 30 December 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Der er jeg enig med Toolate. Jeg har haft en ca. 1000-2000 kr.'s CDafspiller stående (en Pioneer) i mit stereoanlæg, sammen med en Denver DVDafspiller til 300 kr. CDafspilleren lød altså rigtig meget bedre, selvom det var en billig. Denver DVDafspilleren havde næsten ikke noget dynamik og lød i det hele taget sindsygt kedeligt.

Så jeg vil sige (i din prisklasse): CDafspiller til CDer. DVDafspiller til DVDer.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

ffelicia
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 31 December 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Van Kalt skrev:

Er der nogen af jer der har erfaring med denne model?

Er billedkvalliteten god nok til min projektor og et 90" lærred?

og er lyden i denne dvd-afspiller god nok til at erstatte en cd-afspiller?

Jeg kan give dig et bidrag til dine tre spørgsmål , men svaret er det som vanligt kun dig selv der kan finde frem til. Fordi det endelige svar afhænger af meget mere end det du spørger om.

Jeg købte en Cambrigde DVD79 umiddelbart efter den kom frem (knap et et år siden) og har været overvejende tilfreds. Min primære grund til valget er iøvrigt at DVD-79 har en digital udgang til billedet og god audio og dolby-support. Og digital udgang finder du iøvrigt ikke i det der kaldes billige DVD-spillere.

Erfaringen: Inden køb afprøvede jeg den hjemme med en mellemklasse Harmon Kardon forstærker og Bose samt Infinity højtalere og en god Sony CD-spiller. Alt i alt middelklasse "godt-nok" udstyr, men ikke hi-fi high-end. Jeg er konsument og ikke hobby lyd og billede bruger, Så min vurdering skal ses i det segment, og jeg ved ikke om det også er dit segment. Jeg vil tilføje en ekstra erfaring til dine spørgsmål, nemlig betjening. Jeg synes af DVD-79 er langsom til at loade og skifte cd'er, og at display-synlighed, muligheder for valg af numre osv ikke er så gode som på de fleste dedikerede cd-spillere

Lyden: Det er muligt både som konsumbruger og for den medhjælpende professionelle lydteknikker i blindlytning at høre forskel på cd-spiller og dvd-spiller både på Bose og Infinity højtalere. Men hvis jeg ikke hører du to afspillere skifte, med samme cd og synkroniseret, kan jeg ikke ved en direkte høring sige hvilken afspiller der er i brug. Sagt på en anden måde: iI skiftet er der en forskel som kan registreres af øvede professionelle, men hvis du går ind i en stue hvor musikken spiller, kan du næppe sige hvilken af de to afspillere der er i brug. Min konklusion som lyd-konsument var, at jeg nøjes med en afspiller (hvilket jo også sparer plads-ledninger-fjernbetjeninger) og afleverede sony cd-spilleren og har kun Cambridge til både billede og lyd. Vidende at det principelt støder en professionel, fordi det trods alt er forskellig teknologi og der er en faktuel forskel

billedkvalitet: kan jeg ikke hjælpe ret meget med, da jeg kun viser på en fladskærm. Mit gæt vil dg være, at du alene i kraft af en bedre digital forbindelse end de analoge s-video , scart eller hvad du har, vil få et godt nok billede (hvis altså du har digital indgang på projektoren). Ved afprøvningen havde jeg enkelte indikatorer på synkroniseringsforskydninger mellem lyd og billede (brugte en test-skive med med nedtællinger og ure og bip og dens slags og ikke blot en film). Det kan være en lidt farlig og udokumenteret påstand, men mit indtryk er at der kan forekomme synkroniseringsskred , men ikke generende i filmfremvisning. Min konklusion som billede-konsument var at det er en god fremviser til den fladskærm jeg har, som jeg normalt bruger med tilfredshed.

:-j

PS tilføjet senere

I andet spørgsmål blev jeg gjort opmærksom på en firmwareopdatering http://www.cambridgeaudio.com/support_products.php?PID=24&am p;Title=DVD79 Som var annonceret til at kunne afhjælpe et lyd-billede synkroniseringsproblem. Det var altså tilsyneladende rigtigt at der eksisterede et sådant problem. Og det kunne rettes hvad hverken forhandler eller jeg troede ved købet. Jeg har afprøvet efter firmware opdatering og synkroniseringsproblem er væk (Undersøgt med nedtællings prøvebillede 25 frame/sek hvori der er et hvidt glimt og et bip i samme samme frame. Med gammel firmware fælges disse ikke ad ved afspilning, det gør de efter firmware opdateringen.

Lang snak kort, sørg for at Cambrigde DVD79 har opdateret firmware såfremt det blev den du købte.

Til top Vis ffelicia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ffelicia

ffelicia
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

PS

I andet spørgsmål blev jeg gjort opmærksom på en firmwareopdatering http://www.cambridgeaudio.com/support_products.php?PID=24&am p;am p;Title=DVD79 Som var annonceret til at kunne afhjælpe et lyd-billede synkroniseringsproblem. Det var altså tilsyneladende rigtigt at der eksisterede et sådant problem. Og det kunne rettes hvad hverken forhandler eller jeg troede ved købet. Jeg har afprøvet efter firmware opdatering og synkroniseringsproblem er væk (Undersøgt med nedtællings prøvebillede 25 frame/sek hvori der er et hvidt glimt og et bip i samme samme frame. Med gammel firmware fælges disse ikke ad ved afspilning, det gør de efter firmware opdateringen.

Lang snak kort, sørg for at Cambrigde DVD79 har opdateret firmware såfremt det blev den du købte.

-jørgen
Til top Vis ffelicia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ffelicia

Van Kalt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Ok. Tak for de gode råd.

Van Kalt

Til top Vis Van Kalt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Van Kalt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes