Forfatter |
|
PillyWilly Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 279
|
Sendt: 26 December 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en DVD afspiller af mærket BBK model DV971H, det er den samme maskine som OPPO DV971H, der er kommet en firmwareopgradering til sidstnævnte, men der står at det kun er afspillere med den SORTE remote der må opgraderes, er der nogen der har forsøgt sig alligevel, jeg går ud fra at alle danske BBK afspillere er med den tynde blanke remote.
LINK til den nye firmware __________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|
andersls Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 173
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Jan...jeg har ikke installeret den nye software. Jeg har haft fat i Oppo-support, og de siger at opgraderingen til den "gamle" sølv remote er på vej! 14 dage sagde de! Tålmodighed, tålmodighed..............................aaaarrrrrggghhhh... .
livingcinema.nl er "nede"!!
|
Til top |
|
|
Kenneth Fuglsan Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har også selv den Oppo afspiller, også med en sort fjernbetjening (dog ikke den afbilledede, men denne). Dum som jeg var, så forsøgte jeg at opgradere til den der bliver linket til længere oppe. Efter opgraderingen havde min fjernbetjening kun én funktion, nemlig standby-knappen. Jeg fik fat i Oppo's support og de fremskaffede en firmware fra deres svenske partner BBK (selvom der står Oppo på min afspiller) - med denne firmware virker afspilleren igen. Jeg fik ligeledes af vide, at de inden længe kommer med en opdateret udgave af firmwaren til min version af afspilleren.
__________________ Min hjemmebio
XboxFlash.dk
|
Til top |
|
|
Sokralex Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 65
|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige lavet min Soken Afspiller om til en BBK afspiller(regionsfri) ved hjælp af dette link 
Der er både en BBK firmware fra 14 januar og en OPPO firmware fra 30 december !!! de er vist begge europæiske firmware hvorfor der også er Dansk menu
Må vist lige tilføje at min Soken fjernbetjening er Sølvfarvet , den virker fuldstændig sammen med BBK Firmwaren 
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sokralex
Hvor har du fundet BBK-opgraderingen? Jeg synes den nye Oppo-firmware lyder tillokkende med mulighed for en "video 2 mode" for at forbedre PAL-afspilning.
Desværre er min model med den "gamle" sølvfarvede remote, så jeg tør naturligvis ikke kaste mig ud i det, men må vente pænt lige som andersls.
Mere om firmwareopgradering og diverse remotes her: http://www.livingcinema.dnsalias.com/phpBB2/viewtopic.php?t= 38
I øvrigt er det rart vi har fået en fællestråd for denne afspiller og dens kloner.
|
Til top |
|
|
Sokralex Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups glemte da vist linket : http://www.mareks.fi/oppofirmware/
Jeg prøvede Oppo´s firmware fra deres egen hjemmeside ikke den fra mit link !!
Men BBK firmwaren virker fint med den sølvfarvede remote og der er både "Video 2 mode" samt "Noise Reduction" så lav du bare din Oppo afspiller om til en BBK 
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sokralex skrev:
Men BBK firmwaren virker fint med den sølvfarvede remote og der er både "Video 2 mode" samt "Noise Reduction" så lav du bare din Oppo afspiller om til en BBK 
|
|
|
Det vil jeg prøve - altså at gøre min oppoficerede BBK til en (ny) BBK igen - hvis der viser sig at være problemer med deinterlacing på de par PAL-film Otto, tc har nævnt i en anden tråd.
Det lader til at du er glad for købet af din billige maskine. Godt at se.
|
Til top |
|
|
Sokralex Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak ,det er en fin maskine ! vi har vist begge svært ved ikke at få et lille smil frem ,når vi netop tænker på hvad vi har givet for den
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for en uges tid siden opdateret min firmware til den ovennævnte:
BBKDV971H-1226-silver.iso (klik for download)
som fungerer med den sølvfarvede remote.
Jeg har indstillet maskinen til at køre i "video 2 mode", som skulle være den, der giver bedst resultat med PAL-materiale.
Da jeg ikke tidligere har bemærket nogle problemer med de-interlacing, oplever jeg ingen forbedring med den nye firmware, men heller ikke noget som skulle være blevet ringere. Noise reduction har jeg endnu ikke afprøvet. I øvrigt syntes jeg nu bedre om Oppos splash-screen. BBK's er uskarp og noget tam i grafikken.
|
Til top |
|
|
dRJAKE Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
YAY der er kommet en ny firmware der har fixet en masse problemer..
http://www.livingcinema.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=53&pos tdays=0&postorder=asc&start=0
Det er super let der er 3 remotes. Download og upgrade med den version der passer til din "remote" ie maskine
Silver BKK Remote Firmware OPDV971H-E-0315_2 Black Oppo Europe Fat Remote Firmware OPDV971H-E-0315_3 Blu-ish Oppo USA style Remote Firmware OPDV971H-E-0315_4
Jeg har den første udgave silver og den nye firmware version 315 har fixet næsten alle de gamle små problemer(har tried and testet ved DVD)... Deinterlace problemet er fixet :))))))))
(ps version 1266 er OLD!!!!!!!!)
Har ikke slået "Video 2 mode" samt "Noise Reduction" til, står som standard og virker perfekt og ser lækker ud :)
Btw. har en Panasonic Pv 500 42" og får et perfekt billede nu ;) Men har ikke testet med variable formater inu Xvid/ogg/divx/ac3 samts subs inu. Ville bare lige skrive til jer, da jeg var super glad for at deinterlance nu er blevet fixet, og der er en del inkorekte indslag i denne tråd :)
Update:
Noise reduction = laver slør i alle modes derfor slået fra
Video 2 mode Vs Video 1 mode = Kan ikke se forskellen
Trulife +Css = On
DVI output= 720 som standard (kommer meget an på ens display havd native res den bedst kan lide)
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dRJake - og velkommen
Tak for indlægget. Jeg vil prøve at opgradere igen.
Inden jeg opgraderer vil jeg lige nævne en enkelt film som har sat de-interlaceren på en prøve, den ikke bestod:
"Sympathy For Mr. Vengeance" R2, PAL, Universal / Asian Vision.
Der er meget combing, som jeg ikke oplever, når jeg afspiller den på min PC.
Ser frem til den nye firmware.
|
Til top |
|
|