Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 23:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Kender i Soken dvd afspiller ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sokralex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Sendt: 13 December 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hej,

sidder lige nu i Thailand og er stoedt paa en afspiller af maerket :Soken  (har aldrig selv hoert om det ) de har en model som hedder DV-971  som er i besiddelse af bla. :Faroudja DCDi samt Faroudja Truelife - 12bit/108 mhz  - DVD audio - progressive scan - DVi output !

hele herligheden koster kun 1000.- kroner

medmindre en af jer har proevet masinen foer og siger den er fuldstaendig  ... tager jeg en med hjem og proever den sammen med min Toshiba MT-500 projektor ! 

Feedback please

Til top Vis Sokralex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sokralex

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 December 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Kender dem ikke, men prøv at se deres hjemmeside www.sokenthai.com

Soken electronics (Thailand) Co.,Ltd was established in 1998 with the registered fund 50 million Baht. Company particularly sells VCD / DVD Player , car audio, back seat PDP color television and MP3 Now we totally have 368 workers.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 13 December 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Det lyder som endnu en inkarnation af den, der hedder Oppo DV971 eller BBK DV971. Du kan se et billede af den under mit surround-anlæg - brug www-knappen forneden.

Den ligner den også til forveksling ifølge Sokenthai-sitet.

I øvrigt et scoop til prisen. Billedkvalitet via dvi overgår det meste ifølge Secret of Home Theatre's benchmark.

Men det ser ud til at der er en ny model med hdmi DV-891  - interessant.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Sokralex
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hej Boye <

Ja den ligner unaektelig !! Skal bruge DVi da det er det min projektor bruger saa noejes med 971 , Nu haaber jeg saa bare foretningen har den paa mandag da vi aftalte jeg ville hente den !

Tak for feedbacken  

P.S  skal nok skrive et indlaeg hvis jeg faar den med hjem  om hvor god den er !!!

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 16 December 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hej Sokralex

Jeg vil lige henvise til den test der findes af den:

http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function =search&articles=124

Husk dog at dens kvaliteter kun åbenbarer sig ved brug af dvi-udgangen. På alle andre måder er den nok mere gennemsnitlig for prisklassen. Ikke mindst er den jo mekanisk lidt pinglet, men dog ikke støjende.

Til lyd bruger jeg dens digitale udgang, fordi jeg forventer at AC3/ DTS-processoren i receiveren er bedre og fordi jeg foretrækker et enkelt 8m coax digitalkabel frem for 6 analoge.

Der er mulighed for firmwareopgradering ved at lægge en hjemmebrændt CD-rom i den. Filer og vejledning findes på OPPOs og BBKs websites.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Sokralex
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Ja så har jeg fået lidt mulighed for at prøve Soken dvd'en sammen med min nye og første projektor, så derfor ikke så meget sammenlignings grundlag!

Projektor: Toshiba MT500 DLP teknik opløsning 1024-576 .

Har idag prøvet at sammenligne den med min Denon 1600 (igennem S-VHS da det var den bedste mulighed ,ingen DVI indgang desværre) : altså der er ikke den store forskel med kontrast eller farve, begge  levere et godt resultat ,til gengæld er der tydelig forskel hvis jeg ser på hvor roligt  billedet står ,her vinder Soken med et komplet roligt billed også selv om jeg bruger et billigt 5 meter DVI kabel !! 

Med hensyn til lyden vil jeg ikke udtale mig da mit surround anlæg ikke er noget videre ( pc-surround af mærket Creative Cambridge Soundworks ) !

Konklusion : det ser ud til at BBK -OPPIO-SOKEN (model 971) er den samme maskine  en billig Afspiller med digital udgang til en god mellem kvalitet for omkring en 1000,- kroner   

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes