Sendt: 30 September 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej .
jeg har lige købt en hk dvd 30 til at matche min avr7000 ,,,, begge dele er lige købt og jeg har ikke nogen erfaring med nyere dvd-afspillere og surround recievere.
begge dele funger' upåklageligt undtaget når jeg skal afspille DVD lyd , så falder lydniveu'et markant.
jeg har prøvet med min gamle dvdmaskine den gør det samme. Og de underlige er hvis man putter en cd i en af maskinerne så spiller de begge to helt fint.
jeg har forbundet dvd'en med et rca kabel fra FR + FL til dvd indgangen i recieveren ( har ikke fået købt et coax kabel endnu .... kan de være derfor ? )
skal lige siges mit gamle anlæg som bestod af denon pra-1200+poa 2400 samt den omtalte "gamle dvdmaskine"spillede helt fint med samme lydniveu både til film og musik.
håber i kan hjælpe mig .... det driver mig til vanvid at jeg ikke kan finde ud af det.
lige et ektra spm. da jeg fik dvdmaskinen gjorde jeg den kodefri ved at trykke en kode ..og ganske rigtigt åd den skiven . men da der begyndte og komme et billede fandt jeg ud af at de var sort/hvid ?? filmen var region 1 jeg prøvede derefter en adnet region 1 film ...den var også sort hvid ... alle mine film i region 2 virker fint og brændte dvd skiver virker også godt.
*update
jeg var igang med at høre en cd ... og da jeg kiggede over på fjernsynet var cd-menuen på dvdmaskinen også blevet sort/hvid ... jeg slukkede for den og tændte den igen ....og nu er der farve igen ...hvad sker der .... ?
|