Forfatter |
|
clazzie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 22 November 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Har lige netop her i weekenden futtet min elskede AVR200 af :( og mangler nu en erstatning til fornuftige penge (max kr. 7-8000,-)
Den skal være fornuftig til både stereo og surround, lissom min AVR200 var det, selvom jeg godt ved at det er lidt af en opgave i det prisleje, hvis det i det hele taget kan lade sige gøre.
Alle de modeller jeg indtil nu har hørt lyder forfærdelige i stereo, og som om de spiller med loudness hele tiden og lign. effekter.
Den skal trække en B&W sub ASW3000, 2 stk mission 705a (indbygget sub/forstærker) 2 stk. mission 704 (bag) og en center der matcher 705'erne, og kan godt lide en forstærker med et pænt overskud til at trække.
Alternativt må jeg vente og spare lidt mere op, men er osse lidt af den holdning, at jeg syns det irriterende at købe en i 10-20.000 kr. klassen og så opleve den er forældet på 3 mdr. og intet værd mere.
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 22 November 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at holde øje med en brugt Arcam AVR350. Den kan til tider findes til en god pris, grundet skift til SR med HD-
formater via HDMI. Den er et vældigt løft ift. din gamle AVR200. Alternativet kunne være en Marantz, der også er kendt for at
have gode stereo egenskaber.
|
Til top |
|
|
Benny D Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 22 November 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med en pre og et effekt trin?
__________________ Arcam AV9
Arcam P777
Arcam CD37
Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6
|
Til top |
|
|
clazzie Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torpedo: Har osse haft Marantz i tankerne, men syns ikke den har scoret så godt i tests som jeg havde håbet, men man kunne jo gi den et lyt alligevel. Arcam avr350 er en godt forslag selvom jeg godt kunne tænke mig at prøve noget nyt da Arcam lyder suverænt godt i stereo, men hvor ville det dog være dejligt med mere power bag.
Benny: Pre og effekt er altid godt, men prisen?? Den render nok hurtigt over det jeg vil investere.
Har kigget på Onkyo som får gode tests...men ok... de er så grimme at det gør helt ondt i øjnene selvom jeg godt ved det er det indre der tæller, og det er nok det mest seriøse bud lige pt. :)
Har lyttet til Denon som lyder rigtig godt i surround, men stereo?...not.. fatter ikke den scorer så godt som den gør når man snakker alm. stereo brug. Yamaha, Pioneer og Harman Kardon ryger efter min smag i samme skuffe... og well ...så er der jo ikke så meget tilbage er der?
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 24 November 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan de scorer i tests vil jeg mene er på grænsen til ligegyldigt, få dog de 3 du synes bedst om hjem i stuen og prøv dig
frem. Hvordan bar du dig af med at futte forstærkeren af, og kan den slet ikke laves?
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
Benny D Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor meget vil du ofre? jeg havde selv et setp med arcam avp700 og H/K Signature 1,3 effekt trin. var super glad for dette setup. og der manglede bestemt ikke power fra det strømstærke effekttrin
Arcam P777
Arcam CD37
Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6
|
Til top |
|
|
Benny D Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske en avr300 mener den er 7 kanals? så bi-amp til dit stereo brug.
Arcam P777
Arcam CD37
Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6
|
Til top |
|
|
clazzie Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Megholm: Den havde stået i min kælder fordi jeg er ved at bygge om, og havde derved måske fået lidt fugt inden jeg satte den til igen. Havde ellers ladet den afklimatisere i over en time, og da jeg satte den til, spillede den osse fint i en times tid, inden der pludselig kom en knasende lyd og røgen stod så op inden den nåede at slå fra. Jeg tvivler på den kan laves inden for en rimelig grænse med den timeløn der kræves for den slags i dag, og futter den så af igen? Nej det vil jeg ikke satse på når det er en 8 år gammel forstærker.
Benny: Håbede på at holde mig indenfor 7-8000kr. Arcam opgiver AVR200 til 2x95 i 8ohm stereo, men det er nærmere 2x50. Jeg ved ikke hvordan AVR300 er i forhold til, men jeg vil ha en forstærker der med sikkerhed kan trække min mission højttalere uden at miste pusten, og selv min gamle reserve forstærker Denon PMA920 kunne klare jobbet væsentligt bedre end min Arcam AVR200 ved det angår. Jeg faldt udelukkende for lyden i AVR200, men har altid været ked af at den ikke havde mere power, så jeg er lidt tilbageholdende med Arcam og tunge engelske højttalere.
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 24 November 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, fugt er noget af det værste, det kan ødelægge hvadsomhelst. Surt, men ja den er nok for gammel til at det kan betale sig.
Du har ihvertfald ret i at Mission plejer at kunne lide masser af effekt, så det er nok noget med at finde en forstærker der kan
levere det til den pris. Onkyo lyder osm et godt bud, ellers brugt måske?
Hvad med den her, SÅ grim er den da helelr ikke:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=602803&cks=ASS&assoc=B2 EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
clazzie Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Megholm: Hehe sjovt nok er det lige netop den jeg har haft kigget på :) men pæn? ej det syns jeg nu ikke den er... det grønne display har de brugt de sidste 20 år uden at det har ændret sig - Onkyo....så smid dog i det mindste et blåt i der matcher med lyset fra volumen knappen?! Men hvis lyden er der ...well så kan jeg vel osse leve med det, så jeg tror jeg vil lytte til Marantz og Onkyo og se om det kan gøre mig glad. Ved du eller andre om henholdsvis Onkyo og Marantz laver blueray afspillere der er fornuftige?
|
Til top |
|
|
clazzie Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Benny D Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2010 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg forstår godt din "kærlighed" til den engelske lyd, dejlig varm og behagelig.
Arcam P777
Arcam CD37
Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 25 November 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af alle de recievere der er på markedet, syntes JEG at Marantz er absolut noget af det bedste. jeg syntes tit at de som klare sig godt i test er meget lys klingende, med rigtig meget fokus på diskanten, hvilket godt kan imponere i starten, da man lytter meget på anlægget , frem for musikken. på langt sigt spiller marantz bare
|
Til top |
|
|
clazzie Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2010 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benny: Ja nemlig! :) Selv om man spiller højt, så slapper øret af. Sådan kan jeg godt lide det, og det er bare så typisk engelsk.
P.Las: Jeg vil absolut prøve at lytte til Marantz, og ikke mindre når du siger den er lidt lys i lyden, for det passer godt til mine lidt mørke mission højttalere. Er det en bestemt Marantz model du hentyder til?
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 26 November 2010 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
clazzie skrev:
Benny: Ja nemlig! :) Selv om man spiller højt, så slapper øret af. Sådan kan jeg godt lide det, og det er bare så typisk engelsk.
P.Las: Jeg vil absolut prøve at lytte til Marantz, og ikke mindre når du siger den er lidt lys i lyden, for det passer godt til mine lidt mørke mission højttalere. Er det en bestemt Marantz model du hentyder til?
|
|
|
jeg mener ikke at Marantz er lys i lyden. Den er rimlig neutral - hvor mange Japanske recievere er meget lyse......bortset fra yamaha
|
Til top |
|
|
clazzie Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2010 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyd - det fik jeg galt i halsen, men den skal nu ha en chance alligevel har jeg bestemt. Onkyo'en har dog en styrke i forhold til Marantz'en... den kan streame direkte fra min MP3 server i kælderen, og det tiltaler mig - men lyden er dog stadig vigtigere, så de skal begge ha en chance.
|
Til top |
|
|
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
Sendt: 02 December 2010 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en af de digitale surroundreceivere fra Pioneer? Synes jeg ser dem til de 8k brugt :) Min Harman Kardon DPR lød fantastisk i forhold til analoge marantz og onkyo forstærkere.
__________________ Monitor Audio Radius hjemmebio
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=92075&PN=1
|
Til top |
|
|
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
Sendt: 02 December 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med NAD eller Cambridge Audio?
__________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
Til top |
|
|
clazzie Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke været så begejstret for Pioneer, på samme måde som jeg ikke bryder mig om fx. Denon, når man snakker stereo fra en surround. Ved godt de gør en ok job når man snakker surround.
Harman Kardon har jeg hørt alt for meget skidt om i forbindelse med holdbarhed og reps.
NAD og Cambridge har været i tankerne men syns de blir for dyre hvis man vil ha power.
......men det er måske osse fuldstændigt ligegyldigt nu, da min søgen har fået en hel anden retning :)
Tror faktisk jeg ender med at gå efter en forstærker der udelukkende skal være god til Surround da det er til min Bio i kælderen og så jeg er faldet pladask for Xtz stereo forstærker + cd til stuen.
Det er så billigt at man næsten ikke kan fatte det, så jeg tror jeg tilllader mig at have begge verdener under samme tag, hvis jeg da kan lide lyden når jeg får lyttet til det i nær fremtid :)
|
Til top |
|
|