Sendt: 08 September 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Martin
Jeg mener at have læst et sted at man kun bør bruge Surround back hvis man har Surround L/R, så jeg synes du skal lade dem blive i Surround L/R-kanalen på din reciever, selvom du flytter dem til bagvæggen - jeg går ud fra de skal sidde ude i siderne på bagvæggen og ikke lige umiddelbart over lyttepositionen? Det skal du lige overveje, for der skal jo være en mulighed for at lyden kan komme skråt bagfra fra begge sider.
Herefter ville jeg køre en opsætning af lydstyrken igen (som du sikkert har gjort da du satte det op første gang).
Selv har jeg et 6.1-system, og mine Surround L/R sidder også på bagvæggen, men de sidder helt ude i hver sin side af lokalet og peger mod lyttepositionen. Derudover har jeg en enkelt Surround back som jeg har placeret bagved lyttepositionen. Dette system virker fint og man hører kuglerne flyve om ørerne når man ser actionfilm..
Jeg synes faktisk du skal købe/låne en lille satellithøjtaler og så slutte den til Surround back og placere den umiddelbart bagved/over lyttepositionen. Dine Surround L/R kan godt sidde på bagvæggen, men jeg synes de skal ud i siderne - så langt ud som muligt.
Mvh Anders
hejsa
Jeg har et 5.1 system sluttet til min marantz reciever, hvor baghøjttalerne nu er sluttet til surround left/right. Baghøjttalerne har indtil nu siddet på sidevæggene ift lyttepositionen.
Jeg har tænkt mig at rykke baghøjttalerne så de sidder på bagvæggen over lyttepositionen, men så er mit spørgsmål om jeg stadig skal have dem tilsluttet som surround left/right eller de skal sluttes til surround back kanalerne istedet for? Er dette overhovedet muligt ikke at benytte surround left/right men istedet surround back.
Hvad foreslår i? Skal jeg lade kablerne være tilsluttet surround L/R som nu eller flytte dem til surround back hvis højttalerne bliver flyttet til bagvæggen?
[/QUOTE]
|