Sendt: 20 August 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle! Jeg er på udkig efter en ny av-receiver eller forstærker og har pt følgende modeller i kikkerten: harman avr760 og yamaha dsp-z7. Planen er at forstærkeren med tiden skal indgå i et 7-kanals surround setup med projektor. I første omgang dog kun i et 5-kanals setup med jbl L7 fra 1995 som fronthøjttalere. Med tiden regner jeg med at investere i Klipsch-højttalere, så jeg skal bruge en forstærker der er "blid/blød" i diskanten. Udover harman og yamaha'en tænker jeg også lidt på følgende modeller som værende interessante muligheder, som jeg dog ikke har hørt endnu: rotel rsx1560 og nad t785hd. Jeg hører også meget musik i stereo, så den skal også lyde fornuftigt i stereo. Og så skal den fungere som det centrale led i et "lydnetværk" i hjemmet med flere zoner, så jeg sætter også stor pris på muligheder som netværksopkobling og flerzone-håndtering. Desuden driver jeg fronterne i et biamp-setup med en onkyo m5890 effektforstærker til at trække basserne, så receiveren skal ikke arbejde så hårdt med fronthøjttalerne. Endelig er det min plan at investere i en 3d-projekter, så jeg kan køre 3d-film. Jeg ved at harman kommer med en firmware opdatering, så avr760'en kan håndtere 3d. Jeg ved dog ikke med de øvrige forstærkere jeg nævner ovenfor? Jeg bruger en ps3 som bluray afspiller (som forhåbentligt får en hdmi 1.4 og 3d opdatering engang i fremtiden). Kan man iøvrigt køre 3d-billede direkte igennem forstærkeren, som man kan med hd-lyd (LPCM) eller skal forstærkeren kunne "håndtere" 3d? Hvad siger i til de modeller jeg kigger på? Er der andre jeg bør kigge på? Jeg vil meget gerne høre fra nogen som ejer en af ovenstående modeller. Jeg har haft en onkyo tx-nr905, men den døde efter 1år og gav ikke andet end problemer, så onkyo av-receivere er jeg færdig med. Beklager iøvrigt formatet jeg har skrevet i, da jeg skriver fra min mobil (sidder i sommerhus uden internet). :-) mvh Tommy
__________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|