Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 13:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Har forstærker og sub, mangler HT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Freakzter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Aften alle HI-FI enthusiaster,

Jeg har i snart to år haft en brugt HK AVR 4550 og en amerikansk Velodyne HGS-10 sub til at stå og samle støv på mit værelse. HK'en købte jeg for 2000,- i mint condition og subben har jeg været så heldig at få og senere selv skaffet 230>110v forsyning til.

Da jeg endelig skal til at flyve fra reden og får plads til lidt mere ønsker jeg nu at finde nogle højtalere til at fuldende sættet. Til start har jeg intet krav om surround. Mit budget er ikke enormt, men med de rette argumenter vil jeg nok kunne strække mig i nærheden af 5000,- for 2 lækre højtalere. Setup'et skal i sidste ende fungere som lydkilde til TV og film samt musik fra forskellige kilder.

Er der nogen der ligger inde med nogle gyldne tips til en begynder mht. does/don'ts ved køb af brugte højtalere?

På forhånd tak,
SB
Til top Vis Freakzter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Freakzter

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hej SB.

Det er da slet ikke en dålig start du har på anlægget.
Normalt er det vel køkkengrej og den slags de fleste går og samler sammen til når de flytter, men DU forstår sq da at prioritere

Hvis man tager udgangspunkt i ca. 4.000,- til et sæt brugte højttalere, så kan du faktisk komme ret langt.

Nu er det jo ikke en meget kraftig forstærker, men da du allerede har en sub kan du sagtens "nøjes" med et sæt gode standerhøjttalere.

Når du køber brugt skal du bare bruge alm. sund fornuft. Hvis noget ser ud til at være for billigt, så er der nok en grund til det. Tag en snak med sælgeren. Find ud af om du kan komme forbi og se/høre inden du køber. Jo mere samarbejdsvillig sælger er, jo mindre har han typisk at skjule.

Selv om det godt nok ikke er kompakte højttalre så kunne de her være et rigtig godt bud:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=156580
Audiovector er meget lette at trække og 3-serien har en god luftig lyd.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Freakzter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Juni 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Tak for fif'ne Stefan og beklager den lange responstid,

Kunne du eller andre eventuelt komme med forslag til nogle kompakte højtalere. Jeg tænker mest på pladsmangel/udseende og hvad jeg har fået læst om min sub så skulle den være mere end kraftig nok til at tage sig af de dybe toner.

SB
Til top Vis Freakzter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Freakzter

SAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2010
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Med dit budget ville jeg nok gå brugtvejen, eller evt kigge lidt på demosalg. Jeg ved at HIFIklubben lige pt rydder op i deres Dali IKON mk1 serie som er en ganske udemærket højttaler, synes jeg i hvert fald! Jeg har selv et sæt IKON 7 og min far har et sæt IKON 2 (Store reolhøjttalere) som jeg faktisk synes lyder rigtig fornuftigt også. Dali og Harman Kardon synes jeg selv er et godt mix, da de ofte bliver for lyse med en japaner spændt for.

Jeg havde kigget efter et sæt IKON 2 eller Concept 2, det er højttalere som er til at komme i nærheden af for menneskepenge og spiller rigtig fornuftigt synes jeg!

Men ellers tag ud og lyt, det er dine ører der skal bestemme hvad de gider høre på!

Dali IKON 7 Mk1
Dali IKON Vokal 2
Dali IKON Sub
Dali Concept 2
Harman Kardon AVR 460
Apple TV 2. Gen
Til top Vis SAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SAndersen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes