Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 22:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Gode råd til komplet surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Molok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 April 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hej,

Mit første indlæg på dette superforum :-)

Jeg har netop solgt al mit B&O og skal til at investere i komplet nyt surround til stuen.

Egentlig havde jeg besluttet mig for hvilket setup jeg ville købe, men desværre synes jeg ikke at jeg kan leve med den nul-rabat holdning som jeg blev mødt med hos HiFi-klubben. Derfor har jeg nu forkastet  planen om et komplet system basseret på B&W's nye 800 serie.

Jeg har derfor brugt de sidste par dage på at læse tests og indlæg på dette forum. Jeg har ikke fastlagt mig på noget, men hælder pt. til et setup som følger:

Front: Audiovector
S3 Avantgarde Arreté

Center: Audiovector SC Avantgarde Arreté

Sub: Audiovector S-SUB Avantgarde

Rear: Her er jeg meget i tvivl, evt. Audiovector K-XX, som evt. kan opgraderes når jeg finder noget bedre.

Forstærker: Primare SP32 AV processor og Primare A 30.7 effektforstærker

Et alternativ kunne være tilsvarende processor og effektrin fra Arcam.

Nå men som nævnt ligger intet fast. Kravet er at anlægget og dermed forstærkerdelen skal levere god stereo, og ikke kun god surround. Forstærkeren må gerne kunne bi-ampe fronten, men det er ikke et krav, bare der er strøm nok :-)

Jeg kommer til at køre 5.1, så et 7.1 effektrin med mulighed for at bi-ampe er at foretrække. Jeg vil dog ikke afvise en integreret løsning, igen skal det bare levere god stereo.

Fronthøjttalerne skal ikke være for store. Mit oprindelige valg var B&W 804 Diamond, men egentlig tror jeg at den nye S3 AA kan være et ligeså godt et valg (skal dog lige have hørt den først). Men andre forslag er velkomne, kravet er at de ikke bliver for store og i øvrigt er nogenlunde diskrete og flotte. Ydermere skal der helst være matchende center mv. til de fronthøjttalere som jeg vælger.

Jeg er som nævnt meget i tvivl på baghøjttalerne. K-XX matcher nok ikke helt fronten, men højttaleren skal være dipol, da de skal hænge på væggen ”bag” en sofa, som desværre ikke kan placeres andre steder end op af samme væg. Derfor vil beghøjttalerne i praksis ikke kunne placeres langt nok bag lyttepositionen.

Men hvad siger i – andre alternativer som jeg skal kigge på? Som nævnt ligger intet fast endnu. Budgettet er ca. 150K men det må da gerne være billigere, bare det spiller godt i både stereo og i surround.

Til top Vis Molok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molok

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes