Forfatter |
|
TUMEL Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg regner med at købe en hjemmebiograf...
Prisen for anlæg ligger på omkring 6000. Prisen for anlæg ligger på omkring 5000.
Det jeg har fundet indtil videre er
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hjemmebiograf/HTBD 1255RXEE/samsung-hjemmebiograf http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/tv-er-storre-en d-40/LE40B556XXE/samsung-40-lcd-tv
Nogen der har forslag til noget bedre i samme prisklasse?
|
Til top |
|
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Nogen der har forslag til noget bedre i samme prisklasse?"
Ja, ikke for at fornærme dig, men brug pengene på biografbiletter ......
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
Til top |
|
|
TUMEL Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke alle er rige
|
Til top |
|
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis ! gå efter den ægte oplevelse...... gå i biffen. Hvis du vil have hjemmebio, samme oplevelse som i biografen eller bedre, så vent til du har råd til "det der skal til" = kvalitet... det vil du ikke fortryde.
Bond 
__________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
Til top |
|
|
Haapanen Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller start med noget god stereo, det er stadig bedre end den billige surround.
|
Til top |
|
|
TUMEL Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil aldrig brænde så mange penge af på sådan noget... mine forældre har et gammelt jamo sæt som er mere end hvad jeg forventer, det er bare en gammel model og kan ikke købes mere... derfor jeg leder efter noget nyt... men altså spurgte ikke efter andre muligheder for at brænde penge af på, men efter om der var nogen der kunne finde noget der var bedre end det jeg selv har fundet til samme penge...
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
TUMEL Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se det var et svar man kunne bruge til noget :D tak det vil jeg overveje, kom gerne med flere :)
|
Til top |
|
|
haspalm Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt sikkert brugt... du kan godt finde en rimelig denon surr. til en 1500 - 2000 kr .. 4-6 stk b&w 602'ere til omkring 2000 kr og så skal du hitte en sub til et par tusinde nok også...
Det kan altså godt lade sig gøre at få lidt lyd for de penge, men forvent nu ikke jordskælv i stuen.. køb lidt, og byg så videre når du har tid og "tid"...
Det er sku kun hvis du vinder stort i lotto at du kan købe dig til det perfekte anlæg - og så har du mistet 90% af det sjove fordi du er gået glip af jagten på det rigtige :)
|
Til top |
|
|
TUMEL Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2010 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jo ikke spille højt, det skal bare være en fin lyd...
|
Til top |
|
|
haspalm Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden vil være fin, men det kræver du sætter dig lidt i hvad du er på jagt efter..
Jeg startede med mine 602'ere som fronter og var bestemt glade for dem som fronter... men da jeg fik mulighed for at opgradere fronterne flyttede 602'erne om som baghøjttallere og her er jeg sku stadig rigtig glad for dem !
Jeg vil mene at kunsten er at kunne få mest muligt ud af sine enheder - ikke købe for småt og samlet for så mister man muligheden for at kunne skifte rundt og skifte ud ... håber du kan følge mig..
|
Til top |
|
|
TUMEL Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2010 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder til det er lidt forkert forum jeg sidder i... jeg leder efter noget almindelige mennesker bruger og har kun den smule interesse som almindelige mennesker har for det her... Er på ingen måder super nørd på det er område og ønsker ikke noget overdrevet...
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
TUMEL skrev:
Lyder til det er lidt forkert forum jeg sidder i... jeg leder efter noget almindelige mennesker bruger og har kun den smule interesse som almindelige mennesker har for det her... Er på ingen måder super nørd på det er område og ønsker ikke noget overdrevet...
|
|
|
Det er her et entusiast forum, hos langt de fleste kommer lyden i første række. For de fleste er det kun stereo der har interessen. Der er stort set ingen der har sammenlignet komplette surround løsninger, da det ofte er for ringe til at være interessant. Dem der køber sådanne ting, kigger vel på prisen i 2-3 forskellige butikker og køber derefter den de syntes bedst om. Hvis du vil have et godt råd: Brug lidt tid på at sætte dig ind i tingene og køb derefter brugt. __________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb sherwood 7503 http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.as px?articleid=3238&zoneid=6
og det mindste focal sæt til 3995 http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.as px?articleid=3296&zoneid=6
så kan du også opgradere nogle af højtalerne senere hen hvis lysten skulle komme til det. Det ligger dog en smule over dit budget tror jeg. Jeg må indømme jeg ikke helt ved hvad dit budget ligger på, 5k eller 6k ? :)
|
Til top |
|
|
haspalm Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
TUMEL skrev:
|
|
|
Det her er på mange måder et entusiast forum.. men jeg vil ikke sige du bør løbe skrigende væk.. tværtimod vil jeg sige at du har gjort det rigtige ved at skrive herinde og spørge.. vi vil så forsøge at guide dig så du får mest for dine penge ! (ps. - men det bliver ikke et nyt anlæg til 1500 kr. med 5 stk 2000watts højttalere ;) )
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du i forvejen af udstyr, tv blu-ray, dvd noget af det kunne evt bruges sammen med nyt setup.
LN
|
Til top |
|
|
TUMEL Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et gammelt philips som jeg ikke engang ved hvad hedder præcist...
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jenniith
De B&Wére der er omtalt er lækre højttalere, som giver go valuta for pengene. Hvis det er muligt for dig, så spar måske ca. 4000,- ekstra sammen, og køb de omtalte B&W. Har selv ejet den model der hedder 601s3, og jeg var rigtig glad for dem. Dem finder du nu til omkring 500,- brugt stk. Sådan 2 front, 2 bag & en LCR60s3 centerhøjttaler. Så har du et godt anlæg i mange år frem. Desuden ser det også godt ud. Dertil køber du evt. en Marantz SR5004 HER. Kabler køber du det billigste i nogenlunde kvali - ca. 2000,- for alle kabler.
Wupti, så har en kvalitet jeg kan stå inde for 
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 12 April 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, stedet hér hedder vist Hifi4all, ikke? Så Tumel er naturligvis velkommen, uanset han ikke er 'entusiast', hvad det end indebærer. Nemligja gav vist det bedste råd, set ud fra dine behov, Tumel. De andre har naturligvis ret i, at man kan opnå diverse fordele ved at bygge op gradvis, vente på tilbud, købe brugt o.s.v. - men det er du vist ikke indstillet på, og det er OK. Vi har alle vore prioriteringer 
|
Til top |
|
|