Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Harman Kardon Avr 335 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Benjamin14
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 April 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har et par Cerwin vega Cls-12.

jeg ville gerne have en ny surround forstærker, er denne harman kardon god til og trække dem nogen lunde ?

Harman Kardon skulle være temlig strømstærke, har jeg hørt, og cerwin vega skal bruge en strømstærk forstærker.

Link: http://www.dba.dk/harman-kardon-avr-335-71/id-65061965/

På forhånd tak.

Benjamin

Til top Vis Benjamin14's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benjamin14

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 April 2010 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke har planer om et surround system, ville det være at foretrække at købe en integreret forstærker?

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 April 2010 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Men han skriver jo at han ønsker en ny SURROUND FORSTÆRKER?????

Køb du roligt en harman eller en Nad ting til dine vega vær bare opmærksom på at nogle Nad lider af en del blæser støj.

Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY

Benjamin14
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 April 2010 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for svarene

Jeg er meget i tvivl om jeg ville have surround med Cerwin vega CLS-serien. Eller om jeg skal have fat i en Nad C372 som kan trække mine Cerwin vega Cls-12.

På en måde kunne det være meget fedt med en Cerwin vega hjemme-bio, der ville være masser af bas til film, Det lyder godt når man sætter en krigs film på, men det kunne sikkert være federe når man kan høre bomberne springe bag ved en også 

Jeg ser både meget film og høre meget musik

Benjamin

Til top Vis Benjamin14's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benjamin14

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 April 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Læste lidt for hurtigt. Jeg har selv haft harman kardon surround forstærker en AVR 8500. Den spillede godt, en lidt ældre sag-

Hvis du vil have de nye lydformater som DTS master Audio, Dolby Digital HD osv. skal du være opmærksom på om din surroundforstærker understøtter dette.

Jeg kører det selv over HDMI med lyd og billede. Så sparer jeg lidt kabler.

Hvis man har en surround reciever der ikke understøtter dette, kan man, kører PCM hvis ens Blu Ray afspiller understøtter dette, med analog kabler.

Der er også nogle surroundrecievere, hvor man kan køre PCM over HDMI, og lade dekodningen ske i afspilleren, ligesom, det før skrevne, med Analog kabler.

Nogle surround recievere, kan kun tage, lyd over HDMI, og ikke billede, hvor man skal køre ind i TV'et seperat med et billede signal.

Er blevet fortalt, at optisk, ikke har nok båndbredde, til at trække fordmaterne. Ved dog ikke om dette er korrekt, da jeg ikke selv har prøvet dette.

Men hvis det ikke har betydning med de nye lossless HD formater, er dette jo ikke aktuelt, ville lige gøre dig opmærksom på dette, så du evt. ikke laver et fejlkøb.

Håber ikke alt, det her forvirrede dig. Har ikke den store kendskab, til surround recievere i den prisklasse du søger, så håber, nogle kan hjælpe dig.

M.v.h Jack

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes