Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 17:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilken type surround anlæg er bedst ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er i gang med at finde mig en fladskærm på min 40" indtil videre køber jeg som det første et møbel til mit nuværende tv og mine mange vhs bånd.

Jeg ved at mange tv har en middelmådig lyd, så derfor vil jeg gerne spørge, hvilken pris rimelig surrround anlæg i vil anbefale, men også hvilken type, soundbar,2.1 eller 5.1 prisen er ca den samme uanset type anlæg, nemlig ca 2000kr idet jeg gerne vil have surround sound, men også en væsenlig bedre lyd når jeg ser tv, en det der er med de indbygget højtaler. Men også lidt højre lyd og en dyb og kraftig bas.

Eksempler på forskellige typer surround anlæg

Soundbaren

http://cinemagic.dk/shop/yamaha-ysp-500-sort-4561p.html

Ved godt at der ikke er nogen subwoofer med til prisen men den burde lyde lidt bedre en de andre da man sparer over 40% i forhold til deres normal pris.

Med subwoofer

http://cinemagic.dk/shop/samsung-ht-ws1-platinium-5142p.html

Der er subwoofer med, som har en dyb,rund og blød lyd og generalt er lyden god da jeg hørte den i fona.

En anden type 2.1

http://cinemagic.dk/shop/lg-ht33s-5359p.html

Den traditionelle surround anlæg 5.1

http://cinemagic.dk/shop/sony-dav-dz280-5332p.html

Jeg spørger ikke om hviklet af de anlæg jeg linker til er bedst, men hvilken type der er bedst(når prisen er ens ca 2000kr). Et Led,Lcd og plasma tv er jo generalt et tv men de er alligevel meget forskelige selv om de koster det samme.Jeg vil nemlig gerne vide lidt om lydkvaliteten og forskellen, da jeg ikke bare vil vælge et sæt Logitech Z5500 som burde kunne fås til 2000kr (ny) hvis sættet stadig laves. 

Jeg tænker på hvor god lydkvaliteten(tv,cd, musik fra computeren) og hvor god surround sounden(film,computer og playstation spil) er med de forskellige typer og hvordan de forskellige typer af surround sound anlæg lyder samlignet med hinanden.

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

jeg er af den overbevisning at jo færre enheder der er, jo mere må de jo have kostet og må ergo have en bedre kvalitet. Men desværre er det ikke altid sandt.

design mæssigt er en soundbar jo genial, og man slipper for de mange ledn. træk. Men jeg ville nok fortrække ren stereo til 2000. Og ville nok også finde noget brugt, fx B&W DM602 + en marantz eller NAD forstærker og du er kørende.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal have ordentlig surround sound vil jeg mene du skal være mere end ualmindelig heldig for at finde noget til omkring til 2000 kr. På brugtmarkedet kan du nok finde et stereosæt til omkring 2000.- som vil spille fornuftigt.
Det vil jeg mene du er meget bedre stillet med !

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Jeg spørger ikkeom noget brugt, jeg er interesseret i at vide lidt om, forskellen, f.eks har jeg et sæt Logitech z-10 og det faktisk rigtig god Men der er ikke meget bas(men basse er faktisk god alligevel) og den har en dejlig klar og åben lyd, sætte kan spille rimelig højt, nok til de fleste.

Jeg søger en soundbar eller noget andet surround sound anlæg, så jeg kan få den her lidt speciel biograf lyd og gerne med subwoofer, men først og fremmest vil jeg gerne have noget der lyder meget bedre en lyden fra en fladskærm på min 40" og max 6000kr, selv anlægget skal ud over at lyde godt,også kunne spille højt (højere en mine Logitech Z-10 som faktisk kan spille rimeligt højt)

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Jeg er basalt set enig med Tonyax og Thuekay - stereo el. stereo 2.1 i denne prisramme.

Du kan ikke regne med at få den fulde surroundoplevelse med en soundbar, men visse af systemerne kan komme tæt på.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes