Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 17:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Sony vs Denon m.f. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mdissing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hej, Jeg er på udkig efter en surround receiver. Jeg er ikke fanatisk lyd-entusiast, men vil selvfølgelig gerne at det lyder godt. Dertil skal siges at
brugervenlighed og design står en anelse højere.

Jeg kigger på Denons AVR-1910 og Sony's STR-DH800 (Eller i den samme prisklasse)

Begge har jeg fundet gode anmeldelser på, men jeg tvivler ikke på at Denon har en anelse bedre lyd, MEN det er ikke kun dét der afgør mit valg.

Mine valgkriterier, samt mine spørgsmål er:

1) Denon har MULTI-ROOM function, som gør at jeg både kan høre musikken i stuen og i køkkenet, og kan slå det fra, der hvor jeg ikke ønsker at
høre det. Kan jeg også det på Sony's receiver?

2) Sony har en FJERNBETJENING som jeg også kan benytte til mit Sony Bravia TV - og derved en mindre fjernbetjening på stuebordet. (Og nej,
jeg ønsker ikke at købe de der fjernbetjeninger man kan kode ind til alt ens elektronik.)

3) Er lyden på Sonys DH-800 god? Eller er forskellen stor. (Og hold nu alt religion ude af dette her .-))

Håber der er nogen der kan hjælpe med det "store" valg...

Mvh Dissing
Til top Vis mdissing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mdissing

Entry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Sverige
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Jeg er en af de der kender både Sony og Denon. Jeg kan bedst lide Sony lyden af de to. Sony har af en eller anden grund et rygte der siger de er
strømsvage osv. - men flere test viser det ikke passer. Sony STR-DH800 får gode anmeldelser i f.eks. WhatHiFi - den er deres favorit i prisklassen.
Denon er bestemt et godt mærke, men man sammenligner tit Sony's allerbilligste receiver med flere klasser dyrere recievere... Ikke fair.
Kig ind i Sony's billigste receivere og du ser ordentlige udgangstransistorer på kølepladen og ikke en udgangschip.

Som du skriver, så hold religionen ude - og det gør du ved at vurdere lyden og hvordan den er bygget og her går du ikke fejl med Sony's DH800.
(Men heller ikke Denon'en hvis du bedre kan lide dens lyd, design eller hvad der trigger dig).
Til top Vis Entry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entry

mdissing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

God kommentar, som jeg helt sikkert tager med mig. Tak for det.

Men har jeg ret i at der ikke findes nogen former for multi-room funktion i DH800'eren. Eller fungerer det blot på en anden måde? Hvad kan jeg
ellers gøre hvis jeg nu ønsker at have musikken tændt i køkkenet, men ikke i stuen - eller omvendt?
Til top Vis mdissing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mdissing

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes