Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 01:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz SR5003 --> SR7500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har nu en Marantz SR5003 og er godt tilfreds, jeg bruger dog ikke rigtigt bluray og HDMI i mit setup (og regner ikke med
at få brug for det lige det næste stykke tid). Har derfor overvejet at købe en af de mange receivere der bliver sat til salg i
øjeblikket, der ikke har HDMI DTS-HD osv. PT kigger jeg på en Marantz SR7500 som jeg tror ville være en opgradering fra den
jeg har nu. Jeg regner med at kunne sælge min nuværende receiver til ca. tilsvarende pris om jeg skal give for den nye. Lyden
fra Marantz er jeg glad for og dette tiltaler mig selvfølgelig at vælge fra samme mærke.

Jeg har kun kunne finde positive anmeldelser af SR7500 men hvordan mener i at den står ift. det jeg har nu? Tror i det vil være
en opgradering?
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har selv 5003'eren og må sige jeg er svært tilfreds. Det er virkeligt svært at sige om det bliver en opgradering, for det kommer lidt an på hvordan du ser på det. Hvis det er som du siger at du ikke bruger HDMI eller bluray, så ja, du får en større reciever. Men den er sådan set ikke så fremtidssikret. Men hvis det er godt nok til dit forbrug og du har tænkt dig at skulle bruge Bluray eller HDMI, så er det da det værd.

Men er det pga. kræfterne du vil have den? Rent lydmæssigt er jeg i tvivl om vindingen...

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Det er ikke kræfterne direkte, bruger jo i forvejen min Holfi til at trække fronthøjtalerne. Tænke det som en opgradering på
lydsiden da jeg vil betegne 7500 som en mid-end receiver hvor 5003 nok er lidt mere low-end. Men der sker jo også noget med
udviklingen hele tiden, og det kan da godt være at lyden ikke er bedre end 5003, som jo trods alt er noget nyere.

Man kunne selvfølgelig bare købe den og sammenligne, men gider heller ikke brænde inde med en receiver jeg ikke skal bruge
til noget. Kunne forstille mig en 7500 er lidt svær at komme af med uden HDMI osv.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har næsten stået i samme situation selv. Dog købte jeg en ældre Pioneer surround reciever. Tror det var en 1015s et eller andet. Nyprisen var væsentligt over marantzen og jeg bruger nemlig heller ikke HDMI eller bluray. Men efter at have leget med begge recievere i et stykke tid fandt jeg ud af at der ikke var noget at hente.

Jeg siger ikke det er det samme i forhold til en 7500, men som du nævner er der sket ret meget og kræfter mangler dit setup ikke.

Men hvis du gerne vil lege og ikke har noget imod at brænde lidt penge af til en anden reciever og så satse på at komme af med den igen senere, så er det jo med at prøve. Det er ikke så nemt når man bliver nysgerrig jo

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Hey...

Hmm om du vinder meget på at udskifte din nuværende reciver til en ældre model, men tilgengæld vil jeg sige at SR 7500 nok spiller en smule bedre end Sr 5003, da der nok højtsandsynligt ligger bedre lydkomponter i SR 7500 i SR 5003, men tilgengæld er SR 5003 stadig en utrolig fed reciver og den kommer virkelig til sin ret når lyden er digital og har masser af krafter, hvor SR 7500 selvfølgelig har flere krafter... Men den er lidt svær.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes