Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny lyd, er det her i orden? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bobden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 December 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg skal have et surround sound system til når jeg flytter her om et par uger. Jeg regner med at købe en Denon AVR-2310 og så sætte Jamo A 102
HCS 5 til den, er der nogle der har en idé om hvordan det vil spille sammen? Det er jo 5.1 højtalere på en reciever der understøtter 7.1, fungerer
det?
Mit krav til højtalerne er på nuværende tidspunkt mest at de skal være små og ret billige, så dem her ser ud til at passe fint, og de har fået gode
anmeldelser for deres præstation i forhold til pris og størrelse. Jeg regner med at opgradere dem senere (Om nogle år) når jeg får pengene til det,
og har derfor satset mest på recieveren på nuværende tidspunkt.

http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ver=1& MID=3⊂=1&action=detail&Pid=413
http://www.jamo.com/eu-en/products/a-102-hcs-5-description/
Til top Vis bobden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bobden

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2009 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens bruge en 7.1 receiver til fem højttalere og evt. subwoofer. Så har du bare 2 kanaler til overs.
Evt. kan du bruge de to overskydende kanaler til et par stereo-højttalere i et andet rum.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 21 December 2009 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

XTZ 5.1 pakke - 2850kr + 200-300kr i fragt

Sparker røv på det jamo du selv har linket til.

God jagt...
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 December 2009 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Har hørt sættet med et tilhørende minianlæg fra jamo cd drev (dvd?) forstæker og radio (Kt Radio odense). Det spiller ok ikke så højt og hvis du kombinere højtalerne med kabel og forstærker såvel som det øvrige udstyr, som har en dårlig gengivelse af de høje toner, for du en lettere metallisk gengivelse af diskanten, så pas på ikke at købe noget udstyr der har problemer med en metallisk gengivelse af de høje toner.
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

bobden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2009
Sendt: 21 December 2009 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:

God jagt...

Jeg kan ikke få linket til at virke. Er det den her?
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/XTZ-80- 5.1-paket.-Sat,-Center-+-XTZ-99-W8.16
Edit: Virker til at det ikke engang virker når man kopierer linket ind.

Jeg synes i hvert fald de er lidt for store til mit nuværende behov. Jeg regner med at få hængt højtalerne op på væggen, så derfor synes jeg
størrelsen på Jamo sættet var meget passende. Men hører selvfølgelig glædeligt andre ideer :)

gasolin skrev:

Har hørt sættet med et tilhørende minianlæg fra jamo cd drev (dvd?) forstæker og radio (Kt Radio odense). Det spiller ok ikke så højt og hvis du
kombinere højtalerne med kabel og forstærker såvel som det øvrige udstyr, som har en dårlig gengivelse af de høje toner, for du en lettere
metallisk gengivelse af diskanten, så pas på ikke at købe noget udstyr der har problemer med en mettalisk gengivelse af de høje toner.

Det er også hvad jeg har læst mig til om Jamo sættet, og der blev foreslået en reciever fra bl.a. Denon for at komme uden om det problem, så
det skulle forhåbentligt ikke ske?

Har også fundet B&W M-1 - Hvad med dem? http://www.bowers-
wilkins.com/display.aspx?infid=1183

Har også fået forslag på at købe ordentlige stereo højtalere i stedet, og så opgradere langsomt med ordenlig kvalitet.
Til top Vis bobden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bobden

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 December 2009 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

Tror du skal ud og kigge på nogen Monitor Audio eller XTZ højtaler som er 2 mærker (foruden diverse dali og b&w modeller) som er nogen mærker der meget ofte anbefales,(hifi4all) til personer der vil have nogen meget vellydenede højtaler til rimelige(studenter venlige) priser.
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 21 December 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

bobden skrev:
rskriver skrev:
Satelliter+Cen-+-W10.16">

God jagt...

Jeg kan ikke få linket til at virke. Er det den her?
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/XTZ-80- 5.1-paket.-Sat,-Center-+-XTZ-99-W8.16
Edit: Virker til at det ikke engang virker når man kopierer linket ind.

Jeg synes i hvert fald de er lidt for store til mit nuværende behov. Jeg regner med at få hængt højtalerne op på væggen, så
derfor synes jeg
størrelsen på Jamo sættet var meget passende. Men hører selvfølgelig glædeligt andre ideer :)

gasolin skrev:

Har hørt sættet med et tilhørende minianlæg fra jamo cd drev (dvd?) forstæker og radio (Kt Radio odense). Det spiller ok
ikke så højt og hvis du
kombinere højtalerne med kabel og forstærker såvel som det øvrige udstyr, som har en dårlig gengivelse af de høje toner,
for du en lettere
metallisk gengivelse af diskanten, så pas på ikke at købe noget udstyr der har problemer med en mettalisk gengivelse af de
høje toner.

Det er også hvad jeg har læst mig til om Jamo sættet, og der blev foreslået en reciever fra bl.a. Denon for at komme uden
om det problem, så
det skulle forhåbentligt ikke ske?

Har også fundet B&W M-1 - Hvad med dem? infid=1183">http://www.bowers-
wilkins.com/display.aspx?infid=1183

Har også fået forslag på at købe ordentlige stereo højtalere i stedet, og så opgradere langsomt med ordenlig
kvalitet.

Nej jeg henviste til XTZ 80 5.1 Pakke med en W10.16 Sub til kun 4000 svenske kroner som svarer til ca 2850 danske kroner
:)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes