Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: overførsel af signal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaskebent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 28 November 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har en pioneer bdp LX71 bluray afspiller som jeg har koblet til en Arcam av9 surround sound processor ved hjælp af de analoge terminaler. Som effekt forstærker er der brugt en Arcam P7.

Er der forskel på de rca phono kabler der monteres imellem bluray afspilleren, processoren og effektforstærkeren. Pt bruger jeg TMC yellow kabler imellem processoren og effekten men på TMC hjemmeside kan jeg se gutten der laver kablerne anbefaler en anden type signal kabler imellem afspiller og forforstærker.
Til top Vis flaskebent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaskebent

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 November 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Hej Bent.

Rent teknisk er det fuldstændig den samme type liniesignal der kommer fra din afspiller til AV9 som det går fra AV9 og til din P7.

Jeg har kigget lidt på TMCs side, og det ser ganske rigtigt ud til at de anbefaler White Label til din afspiller.

Hvad de anbefaler er én ting. Hvad dine egne ører fortæller dig er en anden. Lyt selv efter. Der er som sagt ingen teknisk grund til at du ikke kan bruge samme kabler igennem hele signalvejen.

Personligt bruger jeg også forskellige kabler mellem for- og effektforstærker.
Jeg har brugt lidt flere penge på de kabler der forbinder front kanalerne, mens jeg så har brugt "knap så dyre" kabler til surround kanalerne. Da jeg i forvejen ikke har 100% ens højttalere hele vejen rundt, er der heller ingen regel der siger at det er mest korrekt at bruge det samme type kabel til alle kanalerne.

Hvis du allerede har 7x yellow label, så kan du jo pille et par af dem fra og forbinde din afspiller med yellow label i et rent stereosetup. Så kan du da bytte lidt rundt på de forskellige og høre hvad dét giver inden du invisterer i 7 nye kabler.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

flaskebent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 November 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Tak for et godt og uddybende svar 
Til top Vis flaskebent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaskebent

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes