| Sendt: 28 November 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent.
Rent teknisk er det fuldstændig den samme type liniesignal der kommer fra din afspiller til AV9 som det går fra AV9 og til din P7.
Jeg har kigget lidt på TMCs side, og det ser ganske rigtigt ud til at de anbefaler White Label til din afspiller.
Hvad de anbefaler er én ting. Hvad dine egne ører fortæller dig er en anden. Lyt selv efter. Der er som sagt ingen teknisk grund til at du ikke kan bruge samme kabler igennem hele signalvejen.
Personligt bruger jeg også forskellige kabler mellem for- og effektforstærker. Jeg har brugt lidt flere penge på de kabler der forbinder front kanalerne, mens jeg så har brugt "knap så dyre" kabler til surround kanalerne. Da jeg i forvejen ikke har 100% ens højttalere hele vejen rundt, er der heller ingen regel der siger at det er mest korrekt at bruge det samme type kabel til alle kanalerne.
Hvis du allerede har 7x yellow label, så kan du jo pille et par af dem fra og forbinde din afspiller med yellow label i et rent stereosetup. Så kan du da bytte lidt rundt på de forskellige og høre hvad dét giver inden du invisterer i 7 nye kabler.
/Stefan
|