Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: er dette et godt anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morten-s
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 25 November 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hej der ude.

Det skal lige siges at jeg ikke er den store nørd i dette fag .

jeg har kigget på et harman/kardon surround sound system og kunne godt tænke mig at høre om det er noget l**t eller om det er et godt anlæg til pengene.

receiver: harman kardon avr255 og deres nye blu-ray afspiller.        &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;      

højtalere: Harman kardon hkts 11 sort.

Her er et link til en forhandler.http://www.expert.dk/default.asp?state=product_de tail&pageid=2193&productid=35114&categoryid={C59 B8990-8FB0-4E77-8B21-DBEB516FE99B}&nodeid=
Det er dog med en blu-ray afspiller jeg har set det og så til 1200 euro ca. 9000 kr.

Det ville være skønt hvis der er nogen der kan fortælle mig om det er ok eller om der er et andet alternativ.?

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 November 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hej Morten og velkommen til.

Harman/Kardon forstærkere er ganske udemærkede til prisen. En af mine venner har en lidt ældre model og den spiller stadig suverænt.
Jeg kender ikke til deres højttalere, men jeg tror ikke du skal forvente en hel masse af det sæt du har fundet (jeg tror dog heller ikke det direkte er noget skrammel).

Hvis du køber delene hver for sig vil regnestykket se sådan her ud:

Forstærker AVR255: 4.995,-
Afspiller BDP 10: 5.495,-  (dyrt hvis du spørger mig)
Højttalere HKTS 11BQ: 4.995
Ialt:  15.485,-

Tilbuddet sparer dig altså for knap 700,-
Jeg vil derfor også formode at dit budget ligger omkring de 15K.

Personligt synes jeg det kan gøres bedre.
Hvis du f.eks. køber forstærkeren for sig og vælger en Sony BD afspiller til kun 1.400,-, så har du pludseligt over 8.500,- til at finde højttalere for.

Til den pris har bl.a. HifiKlubben et samlet sæt højttalere.
Eller du kan sammensætte et sæt af XTZ højttalere som også giver meget vellyd til gode priser.

(Det var først da jeg nåede hertil jeg så at du også havde fundet sættet til ca. 9.000,- )
Jeg synes dog stadig du skal overveje alternativer da der KAN findes noget andet. Ikke mindste fordi jeg synes afspilleren er for dyr (en ny luksus Oppo afspiller koster mindre).

Spørger endlig hvis der er noget du vil have uddybet. Der er også andre herinde der plejer at være friske nok til at komme med forslag.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 November 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Er enig med Stefan i at det nok er lige rigeligt mange penge for en bluray afspiller.
Ligeledes er jeg enig med ham i hans mening om højttalerne. Går ud fra du går op i design eftersom det er det harman kardon
sæt du har kig på?`
www.fyndborsen.se kan du se XTZ højttalere, hvor du - som stefan også nævner - får rigtig meget for pengene :)

God jagt.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Ash^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 November 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv den omtalte H/K avr255 og kan kun tale godt om den. Fint design, nem at indstille og H/K holder hvad de lover rent watt-mæssigt...

Højtalerne kender jeg ikke rigtigt til, men som sagt; dit receiver-valg er der efter min mening ikke noget i vejen med. Har selv valgt lidt højtalere fra xtz - xtz 99.36 og 99.26 spændt efter den :)
Til top Vis Ash^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ash^ Besøg Ash^'s Websted

morten-s
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 November 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene

Ja jeg kan godt lide design.. Ja måske er afspilleren lidt dyr men jeg synes beskrivelsen af den lyder god, men de skal jo selvfølgelig også sælge den..

synes bare til den pris jeg har fundet det til 9000 kr, for et helt system er billigt. 

Noget der også passer mig fint er at højtalerne ikke er så store men prøver lige at kigge på de der XTZ.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes