| Forfatter |
|
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften,
Så blev det tid til at træffe et svært valg, måske I kan hjælpe mig lidt på vej?
Jeg har i dag en NAD T772v3 som desværre er gået i stykker, der er en hæslig brummen i alle kanaler når den tændes. Jeg tror det er en fejl i selve forstærker-delen, for den høje brummen er der også selvom jeg piller stikkene fra forforstærker- til forstærkerdelen fra.
Nu ser jeg jo så at Elgiganten har en Onkyo TX-SR807 til 5.999 og jeg blev pludselig grebet af en sær trang til måske at skifte over. Spec-mæssigt ser den jo imponerende ud med alle dens mange Watt, men vil jeg blive skuffet i forhold til NADen?
Jeg skal primært bruge receiveren til surround og har i dag en Panasonic BD55 (mener jeg) hvorfra jeg kører lyden analogt videre til NADen. I stuen har jeg 7.1 setup med aktiv korrektion af sub (Behringer FBQ2496).
Giver det mening at skifte, eller vil jeg være bedre tjent med at få NADen repareret? __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
JCBDK Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg skifte til den nye Onkyo - især når du primært skal bruge den til surround.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, og det er også lidt for nemheds skyld da Onkyoen jo har HDMI-indgange og understøtter de nye formater, men jeg ved så ikke helt om Onkyoens 7x180Watt kan måle sig med NADens 7x110Watt. På papiret ser det jo fornemt ud, men i praksis hører man jo meget om producenternes opgivelse af udgangseffekt...
Jeg ved altså ikke helt om jeg vil komme til at savne noget ved at skifte, der er jo trods alt en pæn nypris-forskel på de to og jeg vil nødig tro at man alene betaler for navnet. __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
defac3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 180 watt er i 6 ohm. Jeg tror umiddelbart, at NAD-wattene er mere reelle. Men det kommer jo også an på, hvad det er de skal trække. Hvis dit store behov er biograf-lyd kan jeg kun anbefale Onkyoen. Der har du alle muligheder for at "stemme" dine højttalere, så du får et perfekt lydbillede + subben, som du oven i købet selv kan vælge delefrekvens til. Jeg har meget, meget svært ved at forestille mig, at jeg skulle mangle kræfter til at spille min 25 m2 biograf op.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, kan ikke rigtig gøre op med mig selv...
@Defac Syntes til tider min T773'er skulle rives lige langt nok op ad skalaen for at nå ønsket volumen, systemet var kalibreret til referenceniveau på 75db med Joe Kanes DVE, til film-visning. Skulle den så have lidt ekstra pang synes jeg ikke der skete meget... Jeg er altså med andre ord bekymret for om Onkyoen vil lyde tam (undskyld udtrykket) til sammenligning.
Havde egentlig også besluttet at vente til der kunne afses i omegnen af 10K og så gå på jagt, men nu tænker man jo alligevel da NADen skal undværes mens den er til rep.
Jeg kunne selvfølgelig benytte mig af Elgigantens 14 dages returret hvis ikke jeg er tilfreds.
Omvendt lyder det egentlig meget godt med den analoge overførsel...
Jeg har brug for et par skarpe skud fra jer andre til lige at vippe mig i den ene eller anden retning.
Tillægsspørgsmål, jeg går og sysler med tanken om at nedgradere til 5.1 da de 2 højttalere ikke er placeret optimalt, kan jeg da bi-ampe NADen? Er det bare et spørgsmål at sætte et y-kabel på pre-out og til main in på to af kanalerne? Vil det give ekstra smæk på mine Dali 6006Blue? __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
antonboy Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er meget simpel. Jeg har det selv på min nad 773
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
Godaften,
Så blev det tid til at træffe et svært valg, måske I kan hjælpe mig lidt på vej?
Jeg har i dag en NAD T772v3 som desværre er gået i stykker, der er en hæslig brummen i alle kanaler når den tændes. Jeg tror det er en fejl i selve forstærker-delen, for den høje brummen er der også selvom jeg piller stikkene fra forforstærker- til forstærkerdelen fra.
Nu ser jeg jo så at Elgiganten har en Onkyo TX-SR807 til 5.999 og jeg blev pludselig grebet af en sær trang til måske at skifte over. Spec-mæssigt ser den jo imponerende ud med alle dens mange Watt, men vil jeg blive skuffet i forhold til NADen?
Jeg skal primært bruge receiveren til surround og har i dag en Panasonic BD55 (mener jeg) hvorfra jeg kører lyden analogt videre til NADen. I stuen har jeg 7.1 setup med aktiv korrektion af sub (Behringer FBQ2496).
Giver det mening at skifte, eller vil jeg være bedre tjent med at få NADen repareret? |
|
|
Lyder lidt som en løs stelforbindelse. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yup, men den brummen er der også når alt er koblet fra pånær højttalerne, så det er ikke noget med stel der har forskelligt potentiale enhederne imellem (eller sådan noget, har prøvet det for mange år siden da jeg skulle koble computeren til anlægget).
Måske noget internt? __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
hifimastermore Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 06:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har købt807 i går og har den sat til nu og har set 2 film på blu ray .
ud af boxen lider den okk til prisen men da jeg er gåpet fra en nad 743 syntes jeg der mangler noget smæk på ... jeg er i tvilv om hvad der kan gøre dette da jeg også har skifted højtaler kabler ( men det er så fra billige 20 kr pr m til et sæt 2 x 3 m til 7500 kr )
jeg vil de næste 10 dage teste den og se om lyden kan blive bedre , ikke at den er dårlig nu men tror der er rum til forbedring :).
jeg vil prøve på at se om jeg kan låne en denon 3310 eller 4310 og teste den op i mod den :)
vender tilbage
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan jo prøve ar bi-ampe den...!? så får du dobbelt effekt til dine fronter...
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifimastermore skrev:
jeg har købt807 i går og har den sat til nu og har set 2 film på blu ray .
ud af boxen lider den okk til prisen men da jeg er gåpet fra en nad 743 syntes jeg der mangler noget smæk på ... jeg er i tvilv om hvad der kan gøre dette da jeg også har skifted højtaler kabler ( men det er så fra billige 20 kr pr m til et sæt 2 x 3 m til 7500 kr )
jeg vil de næste 10 dage teste den og se om lyden kan blive bedre , ikke at den er dårlig nu men tror der er rum til forbedring :).
jeg vil prøve på at se om jeg kan låne en denon 3310 eller 4310 og teste den op i mod den :)
vender tilbage
|
|
|
Humm, hvis du kommer fra en NAD 743 og synes den mangler kraft skal jeg da nok holde mig fra den når jeg er vant til at give den gas på en T773. Jeg er meget interesseret i at høre om den åbner op.
Hvor stort er dit rum? __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
hifimastermore Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit rum er 2.91 * 3.75 og der er2.5 m til lofted
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyoen er målt ved 6 ohm og 1 Khz tone. De tal kan basalt set ikke bruges til noget som helst:
http://www.eu.onkyo.com/ir_img/21483382_10ffdce51a.jpg
Du skal nok nærmere regne med lidt under 100 watt. pr kanal når sagerne spiller. Om det så er nok er jo lidt en vurdering ?
Din nuværende NAD vejer så også 6 kg mere end Onkyo'en, men det er rigtigt, at den har nogle nyere features som kan være ganske rare at have.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker det samme, men skal jeg op at have noget med mindst samme effekt bliver det jo rasende dyrt. Snakker vi NAD kan jeg hurtigt se
mig selv spendere op mod 12-17K og det er jo et betydeligt budgetbrud vil nogen derhjemme nok mene. __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
|
Jo, og det er også lidt for nemheds skyld da Onkyoen jo har HDMI-indgange og understøtter de nye formater, men jeg ved så ikke helt om Onkyoens 7x180Watt kan måle sig med NADens 7x110Watt. På papiret ser det jo fornemt ud, men i praksis hører man jo meget om producenternes opgivelse af udgangseffekt...
Jeg ved altså ikke helt om jeg vil komme til at savne noget ved at skifte, der er jo trods alt en pæn nypris-forskel på de to og jeg vil nødig tro at man alene betaler for navnet.
|
|
|
Her er lige deres måling
180 W/Ch at 6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven., alså drevet i kun en kanal, og tro mig om det ikke står på deres hjemmeside, hvad skal man så regne med at denne receiver kan i den virkelige verden.
NADén (hvis jeg ikke husker forkert) Trækker 110watt på alle kanaler drevet samtidig, og både i 8 og 4 ohm.
Du kan nemt få flere watt ud af NADén ved at måle den i 1000hz, og endnu flere ved kun en kanal.
Alså 7 * 180watt for 5995,- hmmmm.
Nu så jeg ikke lige Rysz havde skrevet det.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pokkers, så må jeg jo til at spare op...
Hvilke alternativer kan jeg finde til min nuværende hvis jeg ikke vil stå og mangle kraft efter en opgradering og samtidig gerne vil være med på noderne med alle de nue funktioner?
Hvis jeg skal holde mig til NAD skal jeg vel op i T775HD og SÅ bliver det dyrt...
...men hvad er der ellers, jeg er ikke bange for at skifte mærke hvis det er?
Nåh ja, lad os prøve at holde os omkring 15K hvis det er muligt... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
McFrede skrev:
|
Jeg ved altså ikke helt om jeg vil komme til at savne noget ved at skifte, der er jo trods alt en pæn nypris-forskel på de to og jeg vil nødig tro at man alene betaler for navnet.
|
|
|
Her er lige deres måling
180 W/Ch at 6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven., alså drevet i kun en kanal, og tro mig om det ikke står på deres hjemmeside, hvad skal man så regne med at denne receiver kan i den virkelige verden.
NADén (hvis jeg ikke husker forkert) Trækker 110watt på alle kanaler drevet samtidig, og både i 8 og 4 ohm.
Du kan nemt få flere watt ud af NADén ved at måle den i 1000hz, og endnu flere ved kun en kanal.
Alså 7 * 180watt for 5995,- hmmmm.
Nu så jeg ikke lige Rysz havde skrevet det.
|
|
|
Nu har jeg lige kigget på en test af den, den kan alså åbenbart give 160watt kontinuerligt i 5 kanaler samtidig i 8 ohm.
Men jeg er meget forundret over at den kan få en så fantastisk anmeldelse, hvorfor er denne Receiver ikke målt i 4 ohm, man giver en super karakter for en receiver der har masser af watt i 8 ohm, og så er der ingen der aner hvordan den opføre sig i 4 ohm.
Og med de højtaler der er på markedet idag, ja der findes vel ikke en 8 ohm´s højtaler mere.
Det er HOME CINEMA der har testet den.
Men et eller andet må der være når en NAD T743 har mere power, jeg mener NAD T743 har 5 * 50watt i 8 & 4 ohm.
JEG TRO DET ER EN FORKERT RECEIVER JEG SKRIVER OM.
Den jeg har skrevet om er en TX-NR807, og ikke en TX-SR807 som der omtales her, men åbenbart findes TX-SR807 ikke på Onkyo´s side mere. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
|
Nu har jeg lige kigget på en test af den, den kan alså åbenbart give 160watt kontinuerligt i 5 kanaler samtidig i 8 ohm.
Det er HOME CINEMA der har testet den.
JEG TRO DET ER EN FORKERT RECEIVER JEG SKRIVER OM.
Den jeg har skrevet om er en TX-NR807, og ikke en TX-SR807 som der omtales her, men åbenbart findes TX-SR807 ikke på Onkyo´s side mere.
|
|
|
Det er NR807 der sælges fra Elgiganten.
Bottom line er, at uanset hvilket målinger der kommer frem, så trækker receiveren maksimalt 750 watt fra stikkontakten.
Allerede ved at sjusse henover de dynamiske watt-tal, så trækker NAD'en fra.
Onkyo'en er stadig en lækker forstærker, men den skal sammenlignes med noget i samme styrke og prisklasse. I NAD regi vil det i de nye modeller hedde T747
Den nuværende model T765 ligger styrkemæssigt meget lig Onkyo's 906 model. Husk lige, at jeg kun sammenligner styrken. Det er lidt en anden sag, når vi tager features med i betragtning.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arrgh, det bliver ikke just lettere her...
Med hensyn til styrke tænkte jeg på en receiver der matcher min nuværende T773 i styrke.
Jeg har også læst lidt op på Bi-Amping og der lader til at være delte meninger om hvorvidt det overhovedet giver noget nævneværdigt... http://www.polkaudio.com/forums/showthread.php?t=56024 __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |