Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp: Ny billig surround sound (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fagerlund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 November 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Jeg søger et meget SU-venligt surround system til max 3000 kr.

Jeg har pt. et Sony DAV-F200 2.1 system, men problemet er her at jeg også har en blu ray afspiller som kører gennem fladskærmen som så sender lyden ned til F200 systemet hvilket jeg ikke formoder er optimalt (her er altså et lille under-spørgsmål)?

Det jeg leder efter er altså et (for jer surround entuisiaster ) meget billigt surround anlæg som samtidig spiller habilt. Det jeg ser på  indtil videre har været:

1) En Sony STRDH 500 receiver til 1499,00 i Elgiganten (den kommende uge) parret med et rimelig billigt 5.1 højtaler system. Fx. dette http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=434 . En anden løsning kunne også være at købe nogle højtalere som ikke nødvendigvis sælges som sæt. Jeg ved dog ikke hvilke dette kunne være.

2) Ellers dette samlede sæt til 2999,00 fra Cableman.dk: http://www.cableman.dk/product.asp?product=3026

Outsideren kunne være Yamahas YSP600B soundbar til 1999,00 - ligeledes i Elgiganten. Plusset ved denne er prisen og at man slipper for ledningerne - men hvor meget forringer det surround oplevelsen?

Her var så hvad jeg leder efter og jeg håber at I har svar, forslag og input. Alt hjælper da jeg ikke rigtig har forstand på det.

Med venlig hilsen

Frederik Fagerlund

Til top Vis Fagerlund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fagerlund

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 23 November 2009 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

Altså, en soundbar til 2000,- kan ikke give en surroundoplevelse, som et ægte surroundanlæg kan, der vil være en pæn forskel. Jeg kender ikke de produkter du nævner specifikt - Sony plejer at være nemme at betjene (og det kan være vigtigere end man tror), medens Yamaha har et ry for musikalsk gengivelse.

M.h.t. højtalere kunne du overveje brugt, der kan man tit få meget for pengene - hvis du skal købe dem seperat. Så kan du osse opbygge anlægget trinvist - starte med at bruge surround-ampen til stereo, senere købe center, baghøjtalere, sub o.s.v. 
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes