Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Lyd fra digi-tuner til forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 November 2009 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Efter jeg er gået over til digital TV er det blevet en kende svært at få tv-signalet og DVD-optageren til at virke hensigtsmæssigt sammen med min alm. forstærker. Jeg kører pt scartstikket fra tuneren ind i dvd-en, og videre op til fjernsynet. Billedet fra både tuner og DVDen er som det skal være, men jeg vil jo også gerne have lyden med over uden at jeg skal 2 forskellige indgange på forstærkeren. For så vidt angår billedsignalet er der lavet en slags sløjfe hvor DVD-optageren kan "overrule" tv-signalet, men burde det ikke også være sådan på lydsiden. Lydmæssigt er enhederne forbundet ved, at der først går rød/hvid fra tuner til audio-in på dvd-optageren, og fra tilsvarende audio-outputstik går der så 2 ledninger til forstærkeren
Ved afspilning af dvd-er kommer lyden over som den skal - og det gør tv-lyden også hvis jeg forbinder den direkte til forstærkeren. Det sker bare ikke når de er sat "rigtigt" i Angry. Det virker som om dvd-optageren ikke vil lade tv-signalet i gennem. Er der noget der kan hjælpe?
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes