| Sendt: 11 November 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg investerer meget snart i et 40+" fjernsyn, som bliver mit første fladskærms-tv. Til det vil jeg selvfølgelig gerne have noget god lyd, og jeg har derfor tænkt mig at investere i et surround sound anlæg. Men her er jeg så også på bar bund, da jeg aldrig har ejet et ordentligt anlæg før.
Som udgangspunkt er jeg på udkig efter 5.1-lyd, da jeg ikke har de nødvendige indretningsmuligheder, som er nødvendige til 7.1. Derudover kommer fjernsynet til at blive placeret sådan, at mine to fronthøjtalere bliver nødt til at sidde oppe under loftet. De skal altså være relativt små og diskrete og kan ikke være gulvhøjtalere.
Mit budget er omkring 10.000 kr. som umiddelbart skal dække følgende: * Surround Receiver * Blu-ray-afspiller * Højtalere * Kabler mm.
Med mit ringe kendskab til lyd og billede er jeg af den simple opfattelse, at Hifiklubben sælger kram. Om det er rigtigt eller ej ved jeg ikke, men jeg har ikke kendskab til gode alternativer overhovedet. Derfor har jeg kigget på følgende:
- Denon AVR-1610 (
)
- Denon DBP-1610 (
)
- Argon 5.1 (
)
Jeg vil gerne høre, hvad folk synes om ovenstående setup, men primært er jeg interesseret i at få mest value for mit budget. Jeg vil altså meget gerne høre, hvis folk herinde fra har forslag til bedre alternativer, som leverer bedre value for money. Jeg er ikke "mærke-luder", så mit primære formål er, at det skal lyde bedst muligt - hvilket mærke det er, betyder intet.
Med håb om hjælp!
jbplum
|