Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround receiver til Miller&Kreisel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
optiwop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 November 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg skal bruge hjælp til at få opgraderet min surround receiver.

Jeg har pt en Panasonic SA-XR700, hvilket jeg til at starte med, mente var tilstrækkeligt.

Eftersom jeg valgte at købe følgende højtalere:

M&K: 2XK7, 3XK5, KX10(SUB) (tilbud fra AV-Precision (Otto))

Fandt jeg hurtigt ud af at den kunne ikke følge med, hvis jeg spiller i stereo, kan KX10 ikke følge med K7. Det mere er forstærkeren et stort HDMI mareridt!

Jeg leder efter: En surround receiver, der kan sparke mine højtalere samt SUB et godt stykke derudaf, med en lydoplevelse (som M&K kan levere!) ud over det sædvanelige.

Prisen, hmm fortæl mig hvor meget jeg kan tillade mig at skyde efter disse højtalere (er desv. meget ny på markedet)!

Håber der er nogle med et par gode forslag, samt argumenter, derude som kan hjælpe mig :)

Mvh Andreas

Til top Vis optiwop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af optiwop

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 November 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hvad har du af forestillinger omkring pris på en ny surround recierver?

Nu du har været i gang med de gode tilbud, hvad så med en af de Sherwood modeller, som www.recordere.dk kører fælleskøb på lige for tiden.

Ellers er der denne her fra Denon:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1910_surround_receiver_sort.htm

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

optiwop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

spped six

Tilbuddene fra recordere.dk virker meget interessante!

Har haft kig på AVR-1910, hvad er din vurdering hvis man holder de 3 receivere op imod hinanden?

Angående mine forestillinger omkring pris; jeg er bare nysgerrig, hvor højt jeg kan tillade mig at gå op, ift hvad mine højtalere kan præstere. Leder med andre ord efter en der kan sætte nogle seriøste ord på mit højtalerne! Hvis argumentet taler for at jeg skal give mange penge for en receiver, jamen så er det hvad jeg gør!

Mvh Andreas

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 November 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

optiwop skrev:

Hey.

Fandt jeg hurtigt ud af at den kunne ikke følge med, hvis jeg spiller i stereo, kan KX10 ikke følge med K7. Det mere er
forstærkeren et stort HDMI mareridt!

Jeg leder efter: En surround receiver, der kan sparke mine højtalere samt SUB et godt stykke derudaf, med en
lydoplevelse (som M&K kan levere!) ud over det sædvanelige.

Hvis du oplever at din subwoofer ikke kan følge med når du spiller stereo (som jeg forstår det på dit indlæg) vil en ny receiver
ikke gøre nogen forskel overhovedet.

Hvad er det helt præcist du synes er for dårligt ved din nuværende receiver?
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

optiwop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jonas_h

Har bare haft folk omkring mig som har fortalt at, ved high volume er lyden ikke optimal, især SUB'en mister effekt ift K7'erne. De har så sagt at jeg burde investere i en dyrere/bedre receiver, men uden egentligt at komme med løsningsforslag! Derfor en rimeligt frustrerende situation... M&K højtalerne yder 4 ohm, hvilket jeg blev fortalt receiveren ikke kunne opfylde, igen uden forklaring!

Som du kan se, ved jeg desv. ikke ret meget, men tager da ved lære, kræver bare et nogen kan forklare/argumentere for, hvad jeg burde vælge/gøre, for at få den "ideelle løsning" <- er godt klar over at meget er bedre end det setup jeg er ved at skabe/har, men tror godt du forstår hvad jeg mener!?

Mvh Andreas

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 04 November 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Hvordan synes du selv det lyder?

Jeg tror du skal passe på med at lade dig guide alt for meget, af gode venners velmente råd... hvor velmente de end er

Du siger at "folk omkring dig har fortalt" - at bassen ikke følger med ved høj volume og du derfor bør investere i en større reciever. Der er noget her, der er helt galt - som Jonas_h siger: Subwooferen har sin egen forstærker, så du får ikke mere effekt til bassen, ved at købe en kraftigere reciever, tværtimod, vil den ubalance de beskriver, blive større, hvis den skyldes (som de siger) at bassen ikke får tilført effekt nok ved høj volume. Noget tyder på, at de ikke helt har styr på begreberne, medmindre du altså groft fejlciterer dem

Nå - what to do... lyt! Hvad synes du selv?

Din nuværende reciever benytter "ICE-power" effekttrin - digitale forstærkere, der er geniale mht. strømforbrug og varmeudvikling. Og rent lydmæssigt findes der mange rigtig gode ICE-power forstærkere! Men deres lydkarakteristik har generelt en tendens til at være ovre imod det meget analytiske og knastørre i bunden. De har meget stor kontrol over bassen, sådan groft sagt og meget generelt, i forhold til traditionelle transistorforstærkere. Og går man helt ud af skalaen den anden vej, så finder vi rørforstærkere, som nogen vil mene er så slappe og flaprende i bassen, at det ikke er til at holde ud! Hvorimod andre elsker den bløde og runde rør-"sound" - smag og behag er så forskellig, og heldigvis for det

Nå - men du har købt et M&K surround sæt (som jeg iøvrigt er stor fan af!), hvor den dybeste bas filtreres fra fronterne og spilles af subben. Det vil alt andet sige, at i forhold til "fuldtone"-højtalere, så skal dine K7'er nu ikke bruge energi på bunden, men kun resten af vejen op - hvilken nødvendigvis eliminerer evt. "opblædning" i bunden, og gør lyden fra K7'erne strammere. Desuden ICE-power... kan du se hvor jeg veil hen ? ;-)

Det er måske ikke så meget fordi din reciever leverer for lidt effekt, men fordi den har en klangkarakteristik, der kombineret med en tilsvarende i dit surround-sæt, ender med alt for kontrolleret og tør bas - efter dine bekendtes smag, vel at mærke.

Dette behøver slet ikke betyde, at der er for lidt eller for svag bas - den har måske bare en anden karakteristik, end dine bekendte er vant til...

Men okay - det er meget muligt de har ret i, at det faktisk er for meget (igen: Hvad synes du selv?), og vil du prøve noget der så opvejer den kritik de kommer med (og det er sådan jeg læser dit indlæg), så ville jeg ikke gå så meget efter mere effekt, som efter en mere "varmtlydende og blød" reciever. Og her vil jeg så fraråde Denon, som jeg personligt netop synes nemt kommer til at lyde hårde og for "stive", og så måske hellere kigge i retning af Marantz eller måske endda fy-mærket her på forumet, NAD (men det sagde jeg ikke højt!)

Nå... det var lige et indspark fra en anden vinkel, hvis du kan bruge det til noget..

Fortsat god færd med projektet og stort tillykke med dine nye højtalere, de er for fede, specielt til den pris de gik for!

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 November 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

optiwop skrev:
Angående mine forestillinger omkring pris; jeg er bare nysgerrig, hvor højt jeg kan tillade mig at gå op, ift hvad mine højtalere kan præstere. Leder med andre ord efter en der kan sætte nogle seriøste ord på mit højtalerne! Hvis argumentet taler for at jeg skal give mange penge for en receiver, jamen så er det hvad jeg gør!

Jeg har haft rigtig gode erfaringer med M&K 750 og Pioneer og Marantz recievere. P.t. har jeg en Marantz SR7002, og den sparker altså seriøs mås, også i stereo.

Min gamle Pioneer 1016 var også helt hæderlig, men klart bedst i surround hvor den faldt lidt mere igennem til stereo... EDIT: til gengæld kostede den det halve...

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

optiwop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

erla

Super fedt svar, jeg har ikke taget fejl i mine forklaringer, men lyder nok snarere som om at to af mine venner burde forhøre sig lidt mere omkring deres viden hos folk der faktisk vidste noget :)

Jeg er stadig lidt i vildrede, men nok fordi jeg håbede på at M&K højtalerne kunne præstere en smule mere volume, men lyden er selvfølgelig tæt på fejlfri, og man kan vel ikke få det hele til 5500,-

Hvis jeg alligevel skulle vælge den "dyre" model fra Sherwood, via recordere.dk hvad ville jeg så reelt set få af forskelle?

Mvh Andreas

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 November 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hej Andreas,

Mit bedste råd er stadig: Lyt!

Jeg kender ikke den Sherwood, eller Sherwood i det hele taget, så har ikke noget grundlag for at sige noget kvalificeret om den...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes