Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Harman Kardon HK3490 vs. Pioneer VSX-819 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjoerck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline
Sendt: 27 September 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Havde egentlig tænkt mig at købe en >
http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hk-3797p.html

Havde ikke tænkt på surround, men så fandt jeg følgende surround reciever >
http://www.cinemagic.dk/shop/pioneer-vsx-819-1079p.html

Der står at den har en udgangseffekt på 110w pr. udgang. Og den Harman Kardon jeg havde tænkt mig at købe har 120w pr. udgang.

Vil jeg få næsten ligeså meget ud af min stereo lyd på Pioneer forstærkeren, som jeg vil på Harman Kardon forstærkeren? Den har jo kun 10w mere pr. udgang.

Så jeg kan vel ligeså godt udvide til surround, når jeg for samme pris kan få en forstærker med surround, og næsten samme udgangseffekt på udgangene, har jeg ikke ret i det?

Eller er vil det alligevel give bedre lyd på Harman Kardon HK3490?

Jeg hører mest musik, men hvis det vil give samme stereo lyd på Pioneer VSX-819 som på Harman Kardon, så kan jeg vel ligeså godt købe Pioneer med surround, så jeg også har den mulighed?

Håber i forstår hvad jeg mener, er lidt træt :)

Bjoerck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Forresten, så har jeg 2 stk. Mission højttalere til front, og 2. stk. Radionette til bag. Og så bruger jeg en Jamo SW600 aktiv subwoofer. Pioneer forstærkeren har en "Pre Out" sub udgang, er det til slutning af aktiv subwoofer?

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 September 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Nu er den Harman en stereo og ikke en surround reciever så hvis det er det du ønsker skal du nok lede efter en anden model. Deres surround modeller hedder f.eks. AVR 255 eller 355

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 September 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Bjoerck skrev:
Forresten, s� har jeg 2 stk. Mission h�jttalere til front, og 2. stk. Radionette til bag. Og s� bruger jeg en Jamo SW600 aktiv subwoofer. Pioneer forst�rkeren har en "Pre Out" sub udgang, er det til slutning af aktiv subwoofer?

Det her er forum delen tiltænkt høretelefoner, du skal poste inde under surround
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Bjoerck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
Nu er den Harman en stereo og ikke en surround reciever så hvis det er det du ønsker skal du nok lede efter en anden model. Deres surround modeller hedder f.eks. AVR 255 eller 355

Jamen jeg har en helt anden forstærker nu. Jeg spørger bare om udgangseffekten på Pioneer er ligeså god som på Harman Kardon, hvis jeg blot spiller musik? Den har jo kun 10w mindre pr. udgang.

Bjoerck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Jeg spørger blot om stereo musik effekten vil være ligeså god på Pioneer forstærkeren, som på Harman Kardon forstærkeren?

L.Ron.Harald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 September 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

som nemligja, rigtig nok siger. Så er den HK en stereo og den Pioneer du linker til er en surround... Hvis du hører mest musik, ville jeg uden tvivl tage HK'en. Og så leve med "kun" 2 højtalere, når du ser film... Den vil spille r**** ud af bukserne på den Pioneer.

Ang. det med watt og udgangseffekt. Det handler mere om hvor strømstærk den er fremfor watt. Og her vinder HK overlegent. Jeg har hørt dem begge. Og vil uden tvivl tage HK'en.

Vil du alligevel have surround, kan du få en HK155 til næsten den samme pris som HK 3490. Og igen, lad være me at gå så meget op i der kun står 5*40 watt... Jeg vil vove at påstå den stadig er kraftigere end den Pioneer du linker til.

Men der er også andre mærker du kan kigge på Tapeconnection, kører et tilbus på en Marantz 4003 til lige under 3000 bestemt også et lyt værd...  

Jbl Es25
PS3
Til top Vis L.Ron.Harald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.Ron.Harald

Bjoerck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

L.Ron.Harald skrev:

som nemligja, rigtig nok siger. Så er den HK en stereo og den Pioneer du linker til er en surround... Hvis du hører mest musik, ville jeg uden tvivl tage HK'en. Og så leve med "kun" 2 højtalere, når du ser film... Den vil spille r**** ud af bukserne på den Pioneer.

Ang. det med watt og udgangseffekt. Det handler mere om hvor strømstærk den er fremfor watt. Og her vinder HK overlegent. Jeg har hørt dem begge. Og vil uden tvivl tage HK'en.

Vil du alligevel have surround, kan du få en HK155 til næsten den samme pris som HK 3490. Og igen, lad være me at gå så meget op i der kun står 5*40 watt... Jeg vil vove at påstå den stadig er kraftigere end den Pioneer du linker til.

Men der er også andre mærker du kan kigge på Tapeconnection, kører et tilbus på en Marantz 4003 til lige under 3000 bestemt også et lyt værd...  

Mange tak :) Jeg har lige nu en Harman Kardon HK3470. Gammel model. Hvordan er den i forhold til den nye HK3490?

Og hvad skal jeg kigge på i specifikationer på forstærkere, for at se om de er strømstærke og kraftige?

Bjoerck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Jeg foretrækker at have det bedste lydtryk og kraft. Altså den bedste effekt man kan få til musik. Men at have surround som en lille finesse er der selvfølgelig intet galt i.

Men er det en stereo forstærker jeg skal have, hvis jeg vil have den kraftigste lyd?

L.Ron.Harald
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt de to mod hinanden. Så det skal jeg ikke kunne sige. Men kom ikke de minder ret meget hinanden...

Vægten er altid en god indikator. En stor strømforsygning, vejer godt til... Ellers opgiver feks HK og Nad deres effekt, på den måde at de måler på alle kanaler samtidig, hvorimod feks Pioneer, Denon. Måler "kun" på de 2 front kaneler. Så når Pioneer skriver den smider 7*100w feks. Så er det kun når de spiller på 2 af dem... Så er det måske kun 7*20-30 reelle watt.

Ellers kigger jeg altid på strømforbruget... Feks den Pioneer du linker til. Har et strømforbrug på 245watt. Så kan det godt blive lidt svært at få den til at smide 770w på udgangende... Plus den også tager noget effekt i varmeudvikling osv... Og HK 3490 har et forbrug på 310w men den skal også kun levere 2*120... Håber du kan se hvad jeg mener... Alt det her er kun tommelfingerregler jeg selv bruger. Men der vil sikkert være nogen andre med en anden mening, til tingende...

Håber det gav mening...

Jbl Es25
PS3
Til top Vis L.Ron.Harald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.Ron.Harald

L.Ron.Harald
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Ja uden tvivl en stereoforstærker. Ellers skal du købe en effektblok og smide på dine fronter. Så er det mindre vigtigt, hvor kraftig selve recieveren/forskærkeren er.

Jbl Es25
PS3

Bjoerck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Det gav mening :) Men min gamle Harman Kardon HK 3470 vejer 12.1kg, hvor den nye HK3490 vejer 10.1kg. Der er alligevel 2kgs forskel. Vil det så sige at de yder ca. det samme?

L.Ron.Harald
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Ja jeg kunne ikke forestille mig, der er meget forskel. HK plejer at være ganske fair, når de opgiver specs på deres ting.

Jbl Es25
PS3

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes