Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 08:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Sub til B&W XT8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 September 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er på udkig efter en sub der vil passe godt til B&W XT8.

Jeg har kigget på B&W PV1, men jeg er meget i tvivl om det skal være den, jeg har læst meget om det den på nettet, og folk synes ikke den er prisen værd...

Den skulle kunne levere noget power under film! den vil sikkert være slukket under afspilning af musik, da jeg synes at XT8 gøre det helt fint også bass mæssigt i musik... Men mangler noget til at klare de helt store explosioner i film :)

Jeg har kigget på B&W ASW 10CM, men hifiklubben, skriver selv under minus bedømmelse "Stadig ik en PV1" som om PV1 er bedre, men jeg har læst noget med at den ikke kan komme langt ned i Hz og jeg kan ikke huske helt hvad folk skrev, men flere var bestemt ikke tilfreds med den PV1...

Jeg har 11.000 kr. til en sub, men er helt på bar bund, så håber at nogen herinde kan hjælpe mig :)

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 September 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hej.

Du kunne evt. kigge på noget SVS,jeg har aldrig selv hørt én men det skulle vist være et seriøst value for money produkt.

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Velodyne SPL-1200 Ultra ??

Den lader til at få gode anmeldelser, og er vist en kraftig fætter...

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Der er ogs Velodyne SPL-1200R som koster 9600 kr incl fragt.

Jeg kan jo godt regne ud at 1200R, er en ældre model end 1200 Ultra, men er der nogen herinde som ved om er MEGET stor forskel i ydelse ?

Der er en pris forskel på cirka 2500 kr.

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hjælp ?

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 September 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil udelukkende kigger efter pris/kvalitet er XT serien ikke at regne - overhovedet.

Har selv XT2, center og en PV1, som jeg synes gør det helt fantasktisk - til mit behov.

Har tidligere haft en ASW600, som er helt uden sammenligning i forhold til PV1 - men du kan helt sikkert få langt mere sub for pengene. Jeg ville dog stadig ikke være et sekund i tvivl og stadig beholde min PV1, såfremt der skulle opgraderest il XT8 som fronter.

Men alt det kan du jo selv lytte dig frem til :)

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er rigtig glad for mine XT8 fronter :)

PV1 synes jeg bare er mindre køn, og jeg har læst flere test hvor den nærmest er en joke! Men sådan test har jeg også læst om SVS og Velodyne...

Det lader til at det eneste der virker hos hifi nørder er Velodyne DD serie eller M&K 350.

Men så er man også over mit budget på de 11.000 kr. hvilket jeg synes er mange penge for en sub hehe...

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 September 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

XTZ er til at komme til for penge, og fåes i sort højglans finish.
XTZ W12.16 har fået gode anmeldelser og XTZ laver rigtig fine produkter som spiller langt over prisskiltet
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 27 September 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:

PV1 synes jeg bare er mindre køn, og jeg har læst flere test hvor den nærmest er en joke! Men sådan test har jeg også læst om SVS og Velodyne...

Det lader til at det eneste der virker hos hifi nørder er Velodyne DD serie eller M&K 350.

Men så er man også over mit budget på de 11.000 kr. hvilket jeg synes er mange penge for en sub hehe...

Hvis ikke du synes den er pæn bør du nok kigge efter noget andet. Personligt mener jeg nu den er ret elegang og passer godt til XT stilen - en stor subwoofer firkantet kasse (som nok 99% af modellerne er) mener jeg personligt er tudegrimt :)  

Du betaler helt sikkert for designet, men at kalde lyden i den en "joke" er måske lige langt nok ude - men som sagt rent lydmæssigt får du mere ved at vælge en anden - det gør man for øvrigt også med resten af XT serien.  Jeg mener, at de kvalitetsmæssigt passer ret godt sammen.

I min verden handler det ikke udelukkende om at få mest lyd for pengene, da jeg i hvert fald gerne både vil kunne holde ud at se og lytte på mit anlæg - så der vil være kompromiser. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.   I hvert fald synes jeg, at der i XT serien er et rigtigt godt kompromis mellem design og vellyd.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 September 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

En Amphion Impact 400. Har ikke selv hørt den, men den har fået pæn kritik, og er helt pæn af en sub imo: http://www.radioactiv.dk/priser/Amphion-2007.pdf

Kratz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 27 September 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:
Sune Thomsen skrev:

Hvis ikke du synes den er pæn bør du nok kigge efter noget andet. Personligt mener jeg nu den er ret elegang og passer godt til XT stilen - en stor subwoofer firkantet kasse (som nok 99% af modellerne er) mener jeg personligt er tudegrimt :)  

Du betaler helt sikkert for designet, men at kalde lyden i den en "joke" er måske lige langt nok ude - men som sagt rent lydmæssigt får du mere ved at vælge en anden - det gør man for øvrigt også med resten af XT serien.  Jeg mener, at de kvalitetsmæssigt passer ret godt sammen.

I min verden handler det ikke udelukkende om at få mest lyd for pengene, da jeg i hvert fald gerne både vil kunne holde ud at se og lytte på mit anlæg - så der vil være kompromiser. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.   I hvert fald synes jeg, at der i XT serien er et rigtigt godt kompromis mellem design og vellyd.

Fuldstændig enig! Man køber ikke XT serien for at få mest for pengene. Forstå mig ret, jeg har selv hele serien, mest for fruen's skyld , og jeg synes serien lyder forrygende, derfor købte vi dem for begge at blive tilfredse. Men der er ingen tvivl om du kan få mere lyd for mindre penge hvis ikke designet betyder så meget.

Derudover synes jeg PV1 er en af de flotteste Subwoofere du kan købe, men smag og behag er jo som bekendt meget individuel. Til gengæld vil jeg godt slå et slag for kvaliteten af denne sub. Den er altså helt forrygende, og det er ikke uden grund den de sidste 3 år i træk er blevet kåret som product of the year hos WhatHifi.

Til top Vis Kratz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kratz

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Kratz skrev:
tobywan skrev:
Sune Thomsen skrev:

Fuldstændig enig! Man køber ikke XT serien for at få mest for pengene. Forstå mig ret, jeg har selv hele serien, mest for fruen's skyld , og jeg synes serien lyder forrygende, derfor købte vi dem for begge at blive tilfredse. Men der er ingen tvivl om du kan få mere lyd for mindre penge hvis ikke designet betyder så meget.

Derudover synes jeg PV1 er en af de flotteste Subwoofere du kan købe, men smag og behag er jo som bekendt meget individuel. Til gengæld vil jeg godt slå et slag for kvaliteten af denne sub. Den er altså helt forrygende, og det er ikke uden grund den de sidste 3 år i træk er blevet kåret som product of the year hos WhatHifi.

Men når jeg så læser om den flere steder på nettet, fremstilles den som en joke i forhold til mange andre subs, jeg vil have en sub der kan give en god eksplosion i film, uden at tabe pusten!

Jeg synes ikke at PV1 er special pæn, men jeg er vild med XT8 og jeg synes de spiller sygt godt :)

Jeg har læst flere steder at PV1 har svært ved at følge med under 40Hz, er det korrekt ??

Kratz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 28 September 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hvor læser du alt det henne? Nu har jeg ikke støvsuget nettet for test's af PV1 må jeg indrømme, men de test jeg har læst har været ganske begejstrede. Man kan blandt andet kigge på WhatHifi's anmeldelse: http://whathifi.com/Review/BandW-PV1/

Jeg kan heller ikke genkende at den skulle have problemer med at gå i dybden eller tabe pusten? Mener den er specificeret ned til omkring 20H eler et par og tyve hertz.

Til top Vis Kratz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kratz

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Kratz skrev:

Hvor læser du alt det henne? Nu har jeg ikke støvsuget nettet for test's af PV1 må jeg indrømme, men de test jeg har læst har været ganske begejstrede. Man kan blandt andet kigge på WhatHifi's anmeldelse: http://whathifi.com/Review/BandW-PV1/

Jeg kan heller ikke genkende at den skulle have problemer med at gå i dybden eller tabe pusten? Mener den er specificeret ned til omkring 20H eler et par og tyve hertz.

Jeg sætter bare spørgsmålstegn ved hvad folk skriver rundt omkring, og flere mere at whathifi ikke er til at stole på mht deres anmeldelser! Og flere folk mener at der findes bedre valg til prisen ned PV1...

Det kan også bare være folk der ikke aner hvad de snakker om ?

Hvad ved jeg? men jeg gider bare ikke investere 10.500 kr i en sub, og jeg så går hen og bliver skuffet, hvis du forstår...

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 28 September 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Hvis det er afgrundsdyb bas du vil have, så er det nok ikke PV1 du skal have:
http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archi ved/5749-b-w-pv1.html
For mig at se så ruller den rimeligt tidligt af i forhold til at det er en subwoofer.

Forskellige test:
http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archi ved/6015-index-subwoofer-tests-manufacturer-model.html
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 September 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:
Kratz skrev:

Jeg sætter bare spørgsmålstegn ved hvad folk skriver rundt omkring, og flere mere at whathifi ikke er til at stole på mht deres anmeldelser! Og flere folk mener at der findes bedre valg til prisen ned PV1...

Hvad ved jeg? men jeg gider bare ikke investere 10.500 kr i en sub, og jeg så går hen og bliver skuffet, hvis du forstår...

Lån en med hjem fra klubben og prøv? Er vel nemmere og mere behageligt end at læse andmeldelser. Ved godt det er et lidt standardsvar, men eftersom du for nylig har investeret i et XT sæt burde der jo ikke være nogle problemer i at få et sæt med hjem til låns.

Hvis du er bil-løs ligesom mig kan jeg godt se det ikke er så nemt, og så kan du ignorere mit forslag

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 September 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Jeg siger det lige igen! SVS,eller som du selv nævner det Velodyne.......SPL 1200R/ultra skulle vist være rimelig seriøse

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
Sune Thomsen skrev:
Kratz skrev:

Lån en med hjem fra klubben og prøv? Er vel nemmere og mere behageligt end at læse andmeldelser. Ved godt det er et lidt standardsvar, men eftersom du for nylig har investeret i et XT sæt burde der jo ikke være nogle problemer i at få et sæt med hjem til låns.

Hvis du er bil-løs ligesom mig kan jeg godt se det ikke er så nemt, og så kan du ignorere mit forslag

Ja desværre bil-løs :(

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

ubl_ skrev:
Hvis det er afgrundsdyb bas du vil have, så er det nok ikke PV1 du skal have:
http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archi ved/5749-b-w-pv1.html
For mig at se så ruller den rimeligt tidligt af i forhold til at det er en subwoofer.

Forskellige test:
http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archi ved/6015-index-subwoofer-tests-manufacturer-model.html

Kan ikke se dit link ?

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

carcass skrev:
Jeg siger det lige igen! SVS,eller som du selv nævner det Velodyne.......SPL 1200R/ultra skulle vist være rimelig seriøse

Og så læser man tråde som SVS Vs. Velodyne, hvor folk sviner hinanden til!

Det er fandeme ikke nemt!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes