Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Næste skridt i mit setup?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TaDee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 10 September 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hey,

Nu er er tiden kommet til en opgradering!

Har nu haft mit anlæg i godt 2 måneder, og det har spillet næsten uafbrudt når jeg har været hjemme! Dette både med musik, film, guitar hero osv.

Mit setup er følgende:

B&W 683
Cambridge Azur 740A
Cambridge Dac Magic

Dette er tilkoblet: PS3, computer og Tv.

Tiden er nu kommet til at se sig efter lidt opgradering til surround! Og det kunne derfor være super fedt med lidt respons og nogle råd, da jeg ikke er den store haj!

Opgraderingen til surround skal holdes i samme serie, da jeg gerne vil have at højtalerne ser ens ud, og ikke mindst at de harmonerer!

Og nu til de spørgsmål som nyindkøbet har affødet!

Receivervalg!

Har kigget lidt på Marantz 5003 eller Marantz 6003, da jeg tror den dækker mit behov meget godt. Er det ikke noget med at jeg så kan bruge min Cambridge 740A som forforstærker til fronterne? Og hvad betyder dette egentlig? Vil det sige at den trækker højtalerne og så skal man bare trække et kabel mellem de 2 forstærkere når man kører 5.1?

Baghøjtalere!

Kort og godt. Kan det "svare sig" at betale 1,000 ekstra for b&w 685 når nu det "bare" er baghøjtalere! Eller er det en af de steder man kunne spare en smule?

Subwoofer!

Er dette en af de ting man med fordel kunne vente med at købe? Der er jo rigeligt med bas i 683`erne, og er det overhovedet nødvendigt?

Center!

Samme problematik som med baghøjtalerne. Kan det svare sig at købe b&w htm61 fremfor 62`eren?

Al hjælp og respons kan bruges! Forstår udmærket hvis I ikke orker at svare på alle spørgsmålene! Men al hjælp påskønnes!

Mvh

En superglad b&w fan!

Til top Vis TaDee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TaDee

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 September 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Min erfaring er at centeren er den vigtigste højttaler i et surround setup efterfulgt af subwoofer, front og baghøjttalere. Hvis dine fronter er gode til at gengive dyb bas, så ville jeg prioritere dem over subwoofer, men det er smag og behag. Baghøjttalere prioriterer jeg klart lavest, her er der nok mere at hente i en god forstærker i stedet. Håber det kunne bruges 
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes