| Sendt: 05 September 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Jeg bruger en Cambridge DacMagic som Dac til afspilning af stereolyd fra min computer, men har lige købt en ny surround-receiver, en Marantz SR4003. I butikken spurgte jeg om den analog-til-digital-konverterer lyden fra de analoge indgange for senere at konvertere det tilbage til analog lyd - her fik jeg at vide at dette kunne undgås ved at bruge source-direct funktionen på receiveren. Ifølge manualen kobler man med source- og puredirect funktionerne videoudgange og tonekontrol fra, men der står intet om at lyden ikke digitaliseres, samtidig står der dog heller ikke noget sted at analog lyd digitaliseres. Er der nogen der ved hvordan det forholder sig med denne receiver og også om hvordan det forholder sig med andre receivere og mærker (hvis den digitaliserer analoge input og jeg nu hellere vil have en anden, dette kunne sikkert også være interessant for andre)?
Et lille ekstraspørgsmål; ifølge forhandleren skal receiveren kunne modtage et 7,1 kanalers LPCM signal, men når man kigger i manualen står der at den kun kan tage 5,1 LPCM, er det en fejl?
Med venlig hilsen
Andreas
|