| Forfatter |
|
Winkel Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er naaet dertil hvor det svageste led i mit setup er min reciever, den bliver faktisk kun brugt som for-forstaerker, jeg har en acurus effekt forstaerker til mine fronter og center og en rotel effektforstaerker til side og bag kanaler for at faa noget mere power. MEN min nuvaerende reciever, pioneer vsx 2011 har ikke HDMI indgang/switch saa hvis jeg skal have HDlyd skal den dekodes i min blu-rayafspiller og via direct ingangene.. men det giver mig ingen kontrol over setup af lyden, saa nu koerer jeg med de "gamle" formater dekodet i recieveren..
Saa er spoergsmaalet. Skal jeg virkelig ud og investere i en temmelig dyr (syntes jeg) surround for-forstaerker med HDMI eller skal jeg koebe en noget billigere reciever med HDMI og saa koere mit setup som jeg goer nu gennem pre-outs?
Ligesom de fleste andre lider jeg af pengemangel i oejeblikket og syntes derfor de minimum 20K for en forforstaerker med HDMI er lige i overkanten.
Hvad er der en forskel paa dekodningen i en rigtig for-forstaerker og i en reciever med pre-outs? det har jeg svaert ved at forestille mig..
__________________ Hjemmelavede kabler spiller max!
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er godt tilfreds med dine effekter, ville jeg gå efter en surround pre. Jeg er dog lidt uenig med dig i, at en sådan nødvendigvis behøver at koste 20K. Jeg har en audiolab 8000ap til omkring 10K. Her sker dekodningen godt nok også i afspilleren, men sendes som LPCM igennem HDMI. Det er ihvertfald en super-maskine, som også er en rigtig habil forforstærker til stereobrug. __________________ Galleri på 'hifi4all'
Galleri på 'minhembio'
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en tråd om Emotiva her på siden - prøv at checke den. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=69070&P N=1
De laver bl.a. en surround-pre som efter omtalen at dømme skulle være noget af et røverkøb (jeg har ikke selv hørt den).
Der findes dog ingen europæisk distributør, man handler direkte med producenten i USA - but still.
__________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige jeg er rigtig godt tilfreds med min Rotel pre rsp-1069.
der er dog kommet en ny model: rsp-1570 som skulle være endnu bedre
http://www.av-connection.dk/?ML=212
|
| Til top |
|
| |
Winkel Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op. super hurtige svar paa en hoejhellig soendag:-) fedt.
Til Wilhelmsen: Jeg har faktisk ogsaa haft kigget paa den audiolab 8000ap men valgte den fra da den ikke havde HD-dekodning og self HDMI. Giver audiolab'en gode muligheder for lydjustering naar der koeres via direct inputs? Den vigtigste del for mig er at jeg faar HD-lyd med foelgende setup justeringsmuligheder, saa jeg kan bruge mine blu-ray skiver "ordentligt". Jeg er fuldt tilfreds med min acurus 200X3, den leverer alt hvad jeg har brug for til fromter og center, til side og bag-HT'ere syntes jeg ogsaa min rotel goer det helt fint, jeg hoerer kun musik i stereo saa den er "kun" til effekter:-)
RougeAgent: Der var desvaerre ingen surround pre-amp at finde via linket men vil lige bruge de naeste par timer paa at lede efter den udgave og se hvad den kan.
__________________ Hjemmelavede kabler spiller max!
|
| Til top |
|
| |
morellen Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil sige at en surround pre er den bedste løsning - så slipper du også for at skulle ud og skifte den pga. den er det svageste led.
De behøver jo ikke koste 20.000.
Ellers se brugt, der er også nogle muligheder inden for forskellige prisklasser, Primare - Lexicon - Rotel osv.
|
| Til top |
|
| |
morellen Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående Emotiva, så er deres hjemmeside:
Emotiva
Så kan du bruge Shop USA til at købe igennem: Shop USA
|
| Til top |
|
| |
Winkel Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77: Begge Rotel er superfede, hvis jeg kunne finde en brugt var den helt sikker ogsaa i det rigtige prisleje. det skal der ogsaa kigges paa..
Men jag kan se paa de hurtige svar at det nok skal vaere en rigtig pre-amp.
Det er ikke fedt naar man skal gaa paa kompromis pga af pris.. men saadan haenger det jo desvaerre sammen i oejeblikket.. Det er vi alt for mange der kender.. Maaske man kunne faa Hifi afhaengighed accepteret som sygdom og saa faa stoette __________________ Hjemmelavede kabler spiller max!
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Winkel
Nu ved jeg ikke helt precis hvad der menes med "svageste led"
Er det i stereobrug, eller surround? Eller er det kun fordi den ikke har HDMI?
Hvis det er pga. HDMI, så er mit forslag at købe en BD med 7.1 udgang. Du har jo kun brug for HD lyden når du smider en blueray film i. Den nye oppo 83 er der meget snak om, og en test af på recordere.dk. Den skulle så kunne hæve niveauet på alm. dvd film også. Når du så vil se en dvd film, ja så brug i stedet coaxialudgangen og din nuværende reciver vil jo så dekode det signal. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Winkel Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe.. med svageste led menes der det jeg selv foeler jeg har mest lyst til at skifte og det jeg selv tror jeg kan faa mest ud af at skifte.
Dpetersen: Min Blu-ray afspiller har 7.1 udgang og det har jeg brugt med blandede resultater. Jeg har ingen rigtige indstillings muligheder(bas,dis freq osv.) naar recieveren staar i "direct" saa det jeg oensker at opnaa er det samme(eller flere) indstillings muligheder jeg har ved DVDafspilning men ogsaa ved blu-ray. __________________ Hjemmelavede kabler spiller max!
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er frisk på at handle i udlandet så kan du købe audiolab 8000ap for ca. 7000kr i england
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Winkel skrev:
|
hehe.. med svageste led menes der det jeg selv foeler jeg har mest lyst til at skifte og det jeg selv tror jeg kan faa mest ud af at skifte.
Dpetersen: Min Blu-ray afspiller har 7.1 udgang og det har jeg brugt med blandede resultater. Jeg har ingen rigtige indstillings muligheder(bas,dis freq osv.) naar recieveren staar i "direct" saa det jeg oensker at opnaa er det samme(eller flere) indstillings muligheder jeg har ved DVDafspilning men ogsaa ved blu-ray.
|
|
|
He ok, så er der jo ingen vej udenom.
Jeg vil dog lige gøre opmærksom på at Lexicon ikke kan køre med de nye hd formater, da hdmi versionen er 1.1. Med mindre du bruger 7.1 udgangen, men så har du jo stadig problemet __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Winkel Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
AudioLab'en er begyndt at lyde interessant igen. Wilhelmsen: Hvordan er mulighederne for justering og setup af lyden med 8000AP hvis der koeres direct altsaa med dekodningen i blu-ray afspilleren?
Faldt ogsaa over en Integra DTC-9.8 som lyder overordentlig spaendende Men skal lige finde den til en fin pris(helst 7-8k i stil med audiolab'en) Nogen der kender noget til den? __________________ Hjemmelavede kabler spiller max!
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil råde dig til at kigge nærmere på Emotivas UMC-1. Den bliver forhåbentligvis tilgængelig inden for den næste måned. Jeg er selv virkelig godt tilfreds med mærket. Men får altså noget ekstra for pengene som følge af Emotivas forretningsmodel.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Winkel Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney: Et skud paa hvad den emotiva kommer til at staa i i kolde kontanter? Det er absolut vaerd at vente paa hvis prisen er fornuftig. den ser jo umiddelbart ud til at vaere praecis det jeg leder efter. Jeg har masser af kollegaer i US der kan sende den til mig saa levering er ikke noget problem.. saa laenge den kan koere paa 230V __________________ Hjemmelavede kabler spiller max!
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Winkel skrev:
Delaney: Et skud paa hvad den emotiva kommer til at staa i i kolde kontanter? Det er absolut vaerd at vente paa hvis prisen er fornuftig. den ser jo umiddelbart ud til at vaere praecis det jeg leder efter. Jeg har masser af kollegaer i US der kan sende den til mig saa levering er ikke noget problem.. saa laenge den kan koere paa 230V |
|
|
Den kommer til at koste $700, det ligger fast. Jeg bruger firmaet ShopUSA til at klare told, moms og fragt fra USA når jeg handler ved Emotiva. Men du kan jo prøve at regne på om det er billigere at få dine kolleger til at sende den. Jeg tror det ikke, med mindre du kan undgå told og moms på en eller anden måde. I så fald må du gerne lige sende mig en PM.  Alle Emotivas produkter kan køre på EU-strøm.  __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 16 August 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Winkel skrev:
|
Hold da op. super hurtige svar paa en hoejhellig soendag:-) fedt.
Til Wilhelmsen: Jeg har faktisk ogsaa haft kigget paa den audiolab 8000ap men valgte den fra da den ikke havde HD-dekodning og self HDMI. Giver audiolab'en gode muligheder for lydjustering naar der koeres via direct inputs? Den vigtigste del for mig er at jeg faar HD-lyd med foelgende setup justeringsmuligheder, saa jeg kan bruge mine blu-ray skiver "ordentligt". Jeg er fuldt tilfreds med min acurus 200X3, den leverer alt hvad jeg har brug for til fromter og center, til side og bag-HT'ere syntes jeg ogsaa min rotel goer det helt fint, jeg hoerer kun musik i stereo saa den er "kun" til effekter:-)
RougeAgent: Der var desvaerre ingen surround pre-amp at finde via linket men vil lige bruge de naeste par timer paa at lede efter den udgave og se hvad den kan.
|
|
|
Audiolab er jo netop kendetegnet ved at være et no-nonsens produkt uden overflødige knapper og funktioner, som pynter på klistermærkerne, men er ubrugelige i praksis. Pengene er derimod brugt udelukkende på at forbedre de lydmæssige kvaliteter. Der er imidlertid rigeligt med indstillingsmuligheder til min smag. Find evt. brugsvejledningen på Audiolab's hjemmeside og se hvilke justeringsmuligheder der findes. Det er selfølgelig rigtigt at dekodningen skal ske i din afspiller, men rent lydmæssigt har det jo ingen betyning om det sker i pre'en eller i afspilleren. Og jo, den har HDMI - tror du forveksler den med den gamle model 8000AV, som kun havde linieindgange. Og jo, du får HD-lyd. Og jo, du får mulighed for at udnytte dine blå skiver "ordentligt". :) __________________ Galleri på 'hifi4all'
Galleri på 'minhembio'
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Winkel skrev:
| RougeAgent: Der var desvaerre ingen surround pre-amp at finde via linket men vil lige bruge de naeste par timer paa at lede efter den udgave og se hvad den kan. |
|
|
Der bliver vist også snakket mest om deres effektforstærkere i den tråd, men de sidste 4-5 sider går mere og mere på deres surround-pre, UMC-1. Du kan læse specs på den her:
http://emotiva.com/umc1.shtm __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ifølge shopusa's beregner vil den i dag koster 5.173.97 leveret til din hoveddør og som delaney siger så pm hvis du kan undgå told og moms :D
|
| Til top |
|
| |
Winkel Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe. jeg skal se hvad jeg kan goere.. men det er ikke nemt med det momsfis og halloej.. vi jyder har aldrig forstaaet ideen..
Tror godt jeg kan vente med at koebe noget nyt tilslutningen af september... eller hvornaar den Emotiva nu kommer. Den ser jo rigtig dejlig ud.
Hvis den ikke er kommet paa markedet inden da forsoeger jeg mig med Audiolab'en. For Wilhelmsen har ret, jeg havde ikke set den var med HDMI
Saa det bliver en pre/pro
Men for at vende tilbage til det andet spoergsmaal, jeg har set flere steder at bla, Onkyo recievere inderholder der noejagtig samme dekodere/forforstaerkere som deres Integra pre/pro.. saa er der virkelig en forskel?
|
| Til top |
|
| |