| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer, fagfolk og Hifi-guruer. Først og fremmest, undskyld hvis emnet er forkert placeret. Jeg er lidt i tvivl om hvor det præcist bør ligge...
Jeg har et problem som jeg tror bygger på spændings-forskelle (eller overspænding på min LineIn-port)
Jeg har fået mig en EEE Box og i den anledning ville jeg gerne have den koblet på mit surround-anlæg - et HomeCinema-sæt fra Sony (DZ-110).
Problemet består dog i, at jeg kun har 1x LineIn men 2 kilder . Den primære kilde har indtil nu været min stationære pc, som kører lyden til DZ-110'eren via LineOut -> LineIn.
Jeg fik så den idé at købe mig 2x Y-phonosplitter (2xhun -> 1xhan pr. stk) for på den måde, at koble begge enheder på anlægget .
Da jeg fik koblet begge enheder på i slukket tilstand var der intet problem, da jeg bagefter tændte min EEE Box og satte musik igang. Dog ville jeg kort efter tænde min stationære og surfe lidt, men opdagede da ved opstart, at lyden faldt MARKANT i lydstyrke - og jeg koblede derfor min stationære fra LineIn - hvilket løste problemet. Ergo må der være dobbeltspænding på LineIn.
Løsningen er pt. at koble en af enhederne fra når begge systemer skal bruges - men det ville jo være rarest, hvis jeg kunne benytte begge systemer uden, at skulle bakse med at plugge kabler fra og til hver gang. Kan i hjælpe mig?
På forhånd tak.
|