Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 22:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Intg amp til surround reciver ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Har sat min NAD C355BEE intg. forstærker til min NAD T754 surround reciver sådan at C355BEE skal drive front-højttalerne og T754 skal tag sig af center og bag-højttalerne. Har fjernet metalbøjlerne på T754 "front pre-out" og taget et rca kabel fra T754 "front pre-out" over i en af C355BEEeren´s line indgage. MEN når jeg trykker på reciverns test knap (så der kommer et test signal skiftevis i alle højttalene) så er der næsten ikke lyd i front højttalerne, har selvfølgelig skruet op for volumen på C355BEE... Hvad har jeg gjort galt ?????
Til top Vis sirhish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sirhish

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

sirhish skrev:
Har sat min NAD C355BEE intg. forstærker til min NAD T754 surround reciver sådan at C355BEE skal drive front-højttalerne og T754 skal tag sig af center og bag-højttalerne. Har fjernet metalbøjlerne på T754 "front pre-out" og taget et rca kabel fra T754 "front pre-out" over i en af C355BEEeren´s line indgage. MEN når jeg trykker på reciverns test knap (så der kommer et test signal skiftevis i alle højttalene) så er der næsten ikke lyd i front højttalerne, har selvfølgelig skruet op for volumen på C355BEE... Hvad har jeg gjort galt ?????

Pre-out fra NAD T754 må skulle kobles til Main-in på NAD C355BEE - men det er måske det du har gjort?

Hvis du bruger linieindgange ryger du jo ind i sidstnævntes forforstærkerdel. Du skal udenom.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juli 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Den er ikke sat til ma-in på NAD C355BEE  bare en af indgangene, fik at vide at det var lige meget om den blev sat til main-in eller en linie indgang det er det måske ikke ??? jeg bruger NAD C355BEE til at høre musik på, kan man det hvis T754 fornt pre out kommer i main-in på C355BEE ???

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juli 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Du skal iøvrigt regulere volumen på T754 der nu styrer volumen på alle kanaler. Volumenknappen på den intr. forstærker er ude af drift ved den omtalte opsætning.

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juli 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

sirhish skrev:

Den er ikke sat til ma-in på NAD C355BEE  bare en af indgangene, fik at vide at det var lige meget om den blev sat til main-in eller en linie indgang det er det måske ikke ??? jeg bruger NAD C355BEE til at høre musik på, kan man det hvis T754 fornt pre out kommer i main-in på C355BEE ???

I den omtalte opsætning vil du ikke kunne høre de signalkilder der er koblet til  den integrerede forstærker fordi du netop bypasser forforstærkerdelen. Hvis du synes at den integr. på alle punkter er bedre end surroundreciveren kommer du til at gå på kompromis. Men du må jo ønske at bruge den integ.'s effektdel? I denne opsætning skal du koble dine signalkilder til surroundrecieveren.

jeg skal indrømme at jeg ikke kender så meget til NAD

sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juli 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Troede man kunne bruge C355BEE som forstærker til front-højrrlerne i surround og så bruge den som almendelig ingt. forstærker når jeg skulle høre musik.

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juli 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

sirhish skrev:

Troede man kunne bruge C355BEE som forstærker til front-højrrlerne i surround og så bruge den som almendelig ingt. forstærker når jeg skulle høre musik.

Det må jo så i det mindste kunne lade sig gøre hvis trækker main-in forbindelsen ud når du skal høre musik. Men måske en lidt bøvlet løsning. Lad os se om der kommer bud fra andre forumdeltagere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes