Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 18:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilket 2.1 Blu-Ray system? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har fået til opgave at finde et 2.1 Blu-Ray system til min faster. Derudover skal jeg købe et fjernsyn til hende, og det regner jeg med bliver Panasonic TX-P37X10Y, som systemet altså skal fungere sammen med.

Systemet må ikke koste mere end ca. 4.000 kr. Hun vil gerne have væghængte højttalere, som ikke fylder for meget.

Jeg har kigget på følgende:
Sony BDV-FS350
Samsung Blu-Ray HT-BD1220

Evt. Samsung HT BD1250R som er 5.1 og så bruge de 2 af højttalerne. Det kan være at jeg kan overtale hende til også at bruge centerhøjttaleren, men ved ikke om det 3.1 ville være bedre end 2.1. Dog kan man så senere få sat de sidste 2 højttalere op, hvis hun ønsker dette.
Andre 5.1 systemer til omkring 4.000 kr. kan også komme på tale, hvis der er tale om bedre systemer samlet set.

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen der kan hjælpe?

Mit surroundanlæg

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juli 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke tjekket de 2 anlæg du henviser til, alene fordi jeg er sikker på at min antagelse om hvilken slags det er er korrekt. Jeg kan desværre ikke få mig selv til at anbefale et sådan anlæg, og ved heller intet om dem. Specielt virker det dumt at betale penge for højttalere der ikke skal bruges.
Jeg skriver ikke dette for at være negativ overfor hvad du/i har i tankerne. Og kigger jeg på dit anlæg ser det ud til du godt ved hvad jeg mener
Jeg vil foreslå at finde en BD-afspiller og så købe en integreret stereoforstærker og et par fornuftige standerhøjttalere til. Alternativt kan du prøve at finde nogle KEF-satelitter eller tilsvarende. Men til prisen kræver det nok at det købes brugt. Eller at i går forhandleren lidt på klingen og køber det som en pakkeløsning med rabatter.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Ja, har forsøgt at fortælle hende at man ikke får nogen særlig god lyd ud af det, men hendes datter har et lignende sæt (dog bare med DVD) og min faster synes det lyder meget fornuftigt og så fred være med det. Derfor har jeg taget udgangspunkt i dette.

Hendes stue er også ret lille så derfor ønsker hun blot nok små sattelithøjttalere.

De to øverste sæt er begge 2.1 sæt:
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=477798
http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-blu-ray-ht-bd1220-4968p .html

Det jeg bare tænkte på var, om der er for lidt salg i 2.1 systemer, så 5.1 systemerne faktisk var bedre til prisen (dvs. 2.1 var for dyre pga. for lidt efterspørgsel ligesom med Panasonics 37" som nogle gange er dyrere end 42").

Hun ønsker ikke at have alle de bokse som vi andre til nogen grad gør, så derfor har jeg også udelukket en seperat forstærker.

Jeg kunne bare godt tænke mig at vide om der var et af de 2.1 sæt som var mindre ringe end de andre :).

Mit surroundanlæg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes