Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 18:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Jamo VS Onkyo VS BOSE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Keler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Jeg leder efter et 5.1 eller 2.1 system til få penge - Ca. 4000 kr. Jeg har foreløbigt fundet 3 som jeg syntes ser spændende ud. Det er naturligvis ikke HIFI, men det er OK til mit behov tror jeg.

1. Jamo A102 HCS12 Hjemmebiograf

http://www.pricerunner.dk/pl/86-1103806/Hjemmebiograf/Jamo-A 102-HCS12-Sammenlign-Priser

- 4000,- kr.

2. Onkyo HT-S5205 Hjemmebiograf

http://www.pricerunner.dk/pl/86-1222353/Hjemmebiograf/Onkyo- HT-S5205-Sammenlign-Priser?search=ht-s5205&ref=redirect& amp; amp;q=ht-s5205

- 3000,- kr. i tyskland eller evt dette, til sølle 2500,- med en mindre onkyo forstærker:

3. Onkyo HT-S3105 Hjemmebiograf

http://www.pricerunner.dk/pl/86-1110013/Hjemmebiograf/Onkyo- HT-S3105-Sammenlign-Priser

4. BOSE 321 til 4000,- brugt (meget lidt)

http://www.pricerunner.dk/pl/86-367644/Hjemmebiograf/Bose-3- 2-1-GS-II-Sammenlign-Priser

Hvad spiller bedst, og er det overhovedet noget der er værd at investere i? ALLE ovenstående spiller vel bedre end Logitech z5500? Designet på Jamo'en og BOSE'n tiltaler mig umiddelbart mest.

Tak for svar

Til top Vis Keler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Keler

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Tja, alle fire sæt ligner noget billigt skramel, og lyder sikkert også derefter.

Man får ikke meget for 4000 kr for et komplet surround anlæg.

Se det bedre at nøjes med et stereo anlæg til samme pris.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Keler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

"Sikkert"? Dvs. du har hørt dem eller?

Jeg gider ikke smide mere end 4000 efter det. Det behøves heller ikke være 5.1 som du kan se, da jeg også har listet BOSE.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Keler skrev:

Og? Jeg behøver heller ikke have kørt en tur i en trabant for at vide at det er en skod bil...........

Keler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
Keler skrev:

Og? Jeg behøver heller ikke have kørt en tur i en trabant for at vide at det er en skod bil...........

Nu kan det vidst ikke helt sammenlignes..

Er der nogen der rent faktisk har hørt nogen af sættene, som vil komme med deres besyv? Ved som sagt godt det ikke er toppen af poppen, jeg vil blot have det bedste anlæg til omrent 4000 kr

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Keler skrev:
Bassøe skrev:
Keler skrev:

Nu kan det vidst ikke helt sammenlignes..

Er der nogen der rent faktisk har hørt nogen af sættene, som vil komme med deres besyv? Ved som sagt godt det ikke er toppen af poppen, jeg vil blot have det bedste anlæg til omrent 4000 kr

Pointen var at man godt kan sige ting om et produkt uden at have prøvet/hørt det.

Små billige enheder i små resonante plastikkabinetter har aldrig været og bliver heller aldrig god lyd og det er hvad du får med de sæt du har linket til.

Dermed ikke sagt man ikke kan få små og flotte højttalere med god lyd, tag feks nogen af KEF's små surround højttaler sæt. Men så snakker vi en HELT anden pris og så får du kun højttalerne og skal så selv ud og købe resten.

EDIT : Ja, har ikke hørt pågældende anlæg men til gengæld en masse andre lignende og i samme prisniveau og det var ikke en specielt behegelig oplevelse. Selv et Bose surround setup til 25.000 var mildest talt elendigt.

allankvist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har en ide som vil blæse alt det andet af h til.

Det afhænger bare om en Playstation 3 har volumeregulering via fjernbetjening lidt og om du har behov for at lytte til radio. Køb sådan en for omkring 2700,- på nettet. Køb en fin stereoforstærker brugt for 500,- i gul og gratis eller den blå avis Priserne plejer at være bedst i guloggratis. Så har du 800,- til et par store brugte gulvhøjtalere. Med nogle ordentlige gulvhøjtalere kommer du ikke til at savne subwoofer I hvert fald kan subwooferne i de sæt du selv foreslår slet ikke hamle op med ordentlige gulvhøjtalere. Hvis du stiller højtalerne forholdsvis tæt på tvet kommer du heller ikke til at savne centerkanalen. Fordelen ved dette setup er udover bedste lyd til prisen at du senere kan bibeholde højtalerne til et surroundanlæg og sikkert sælge forstærkeren til samme pris du gir for den eller måske 100kr mindre.

Helt ærligt! Er du sikker på du ikke kender nogen der har en forstærker du må få? Ellers kan du lave en tråd her på forum og høre om der er nogen der har en forstærker de vil af med gratis. Det er der garanteret. Du behøver ikke mange watt hvis højtalerne er effektive

Måske vil det være en ide at vente til efter sommerferien da der vist snart kommer prisreduktion på PS3. Du skal jo også ud og nyde det gode vejr istedet for at se film
Til top Vis allankvist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allankvist

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
Keler skrev:

hov hov.. det er faktisk en ganske fin/sjov bil...  du kan ikke finde en eneste med rust i karossen.
de er nemlig lavet af glasfiber :P

At noget ser billigt ud behøver ikke betyde det er noget skrammel.
for at ta eksempler på biler...  en Skoda og en Volkswagen er "næsten" samme indmad "samme dele" .. men skoda'en anses af rigtig mange for at være en væsentlig billigere/ringere bil.
jeg arbejder selv ved VW og køre selv en skoda.

Af de systemer du linker ville jeg prøve at se om jeg ku høre nærmere på Jamo.. de spiller som regel ganske hæderligt.

( yay Indlæg nr 500 så er jeg "fuldt medlem" )
det tog også kun 6 år.

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Rene_49
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

uden videre at have hørt det . så ville jeg klart sige jamo :)
Til top Vis Rene_49's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rene_49

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hvis det er ligegyldigt hvordan det lyder synes jeg du skal vælge det du synes er pænest.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

allankvist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

tror også du kan gå på nettet med med ps3 hvis du indstalerer et styresystem Dvs. komputer go lyd og spillemaskine til 4000,-

Keler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Det skal siges at jeg allerede har en ps3 herhjemme. Det hele skal slåes til den og så mit 50" LG PQ6000 plasma tv.

Jeg skal IKKE have store gulvhøjtalere. Jeg har ikke pladsen og det hele skal gerne gå i spænd med mit nuværende design.

Designes spillet derfor en stor rolle, men er ikke alt afgørende.

Jeg har godt overvejet at skaffe en billig brugt forstærker på dba.dk og smække to kompakt højtalere fra Hifiklubben til, og så senere hen en sub. Her har jeg tænkt på noget fra B&W i prisklassen 2-3000 kr. Jeg har tænkt på 2 stks smallpods (ja ja ved godt det kan gøres bedre, men igen DESIGN) og en aktiv sub fra B&W - hvilken?

Tak for svar so far alle..

allankvist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Har dit tv mon højtalerudgang? Så vil du faktisk allerede være kørende hvis du køber nogle ikke så dybe højtalere som feks:Proson Conquest Sat 5010 MK2  http://www.fynda.se/index.php?prodid=3503 Min veninde har dem og de lyder glimrende sammen med en sub, men måske du vil hellere vil checke andre producenters alternativer mht design. Der kommer stadig flere højtalere frem af den slags der hænger på væggene og ikke er så dybe og derfor ikke dominerer så meget i landskabet. Der findes en del der er meget højere og derfor passer bedre til tvet når de hænger tæt ved dette. Man må også huske at jo større jo mere bund. 

Hvis du vil have design, kan du købe nogle brugte B&O red line  De kan også hænge på væggen og mange synes de er flotte http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60864963 De små 45 watts er nok ikke tilstrækkelige til dit brug.

Jeg synes godt nok Hifi kluben er blevet alt for dyre i forhold til hvad man får for pengene, Men jeg kender dem også fra dengang de var billigere end den traditionelle radiobranche

JitH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Nå, jeg ryster lige posen og sprænger budgettet med ca. 1200kr.. Men dette var noget som jeg personligt ville have det fint med at købe:

Harman Kardon HKTS 2 BQ  (3200kr)

http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hkts-3287p.html

Harman Kardon AVR 145 (2000kr speciel pris lige nu, åbenbart)

http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-avr-3258p.html

Ialt 5200

Så der tilslutter du bare din PS3 via optisk lydkabel, så spiller det

Jeg har hørt det 2.1 Højtalersæt. og de gør det udemærket! Og dét setup giver flere muligheder for opgraderinger i fremtiden

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Jeg ville købe en stereo forstærker og et sæt htér, med dit buget. Og så tilslutte din ps3 eller en billig DVD / Blue ray.

forslag kunne være en Marantz PM4001 til 1500 kr. og et sæt System Audio 505 til 2600 kr. http://omegaaudio.dk/49-tilbud.htm

Ellers kan en af Hifi-Klubbens billlige stereoforstærkere fra Nad, Denon eller Cambridge kobineret med et sæt små B&W, dali, Aragon htér være en fin og nem løsning inden for 4000 kr. Syntes dog at Marantz forstærkeren har en højre finish, og SA et flottere design. 

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Keler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Jeg tjekker jeres forslag ud! Tak for det!

Jeg har overvejet istedet for mine egne forslag, at bestille et sæt KEF 2005.2 hjem fra Tyskland og købe en billig brugt forstærker.

Hvad skal der til for at trække det KEF system?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes