Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Placering af subs i 7.2 setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DocBrown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2007
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hey folkens.

Jeg har anskaffet mig et Jamo D 7 7.1 system (5 x LCR + 2 x SUR + 1 x SUB), og har en JBL E250 subwoofer i forvejen, som jeg er ret glad for.

Jamoerne kom hjem for to måneder siden, dog uden sub, da den var i restordre. I de to sidste måneder har systemet spillet med JBL som eneste sub - dette klarede den helt fint, og den har lydt imponerende (har den nu altid gjort.).

JBLén er placeret ved siden af sofaen med front mod tv´et.

Nu er min D 7SUB så endelig kommet (får faktisk en til i Juli!) og denne er placeret på "kongepladsen" ved siden af tv´et mellem center og højre LCR speaker, med front mod sofaen.

Da jeg koblede JBL´en fra og Jamoen til, så lød det super godt fra Jamoen, endnu dybere, kraftigere og bedre en JBL´en til og med.

MEN når jeg kobler begge til (der er en udgang på Jamoen, da den er beregnet til at der kan tilsluttes flere subs), så lyder det ikke specielt godt. Bassen lyder sær og forkert - hård og "ekkoagtig", og ikke blød, dyb og kraftig. KAn det have noget at gøre med at de peger mod hinanden?? (er der noget jeg ikke har tænkt på her?)

Når JAmoen er tilsuttet og JBL´en er koblet fra, så vibrerer JBL´ens store 12" membran stadigvæk, pga. vibrationerne fra Jamoen.

I JAmoens medfølgende instruktionsbog, er der billeder af to slags setups - et 7.1 og et 7.2. Ved 7.1 foreslår de at man sætter subwooferen ved frontøjtaleren, med front mod sofaen (som min står) - og ved 7.2 foreslår de at man sætter den anden subwoofer direkte overfor, med front mod den første. (næsten som mine står - dog står mine ikke direkte overfor hinanden, men Jamoen står i højre side, og JBL´en i venstre.

Håber der er nogen som kan fortælle mig hvad løsningen er, da jeg helt sikkert har overset noget.

Til top Vis DocBrown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DocBrown Besøg DocBrown's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes