Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 20:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilke højttalere til denne? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mraakilde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 17 April 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har valgt at købe dette sæt fra Hifi-klubben. http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/systemer/nad_t7 55_t535_hjemmebio.htm
På grund af lidt pebrede priser på højttalere, vælger jeg at starte med at købe 2 fronthøjttalere.

Jeg vil meget gerne have noget i stil med Dali højttalere.

Hvilket sæt nye/brugte fronthøjttalere ville I anbefale til det her setup? De må max koste 3.000,- i alt.

EDIT: Vil et par Dali 850 højttalere være fair at starte med? Eller måske er effekten mere passende til et par Dali 450? Måske skulle jeg spare lidt op, og købe et par nye Dali Concept 6 til 4.000,-?

Det er dælme svært at overskue, når man ikke ved så meget om det - bær over med mig
Til top Vis mraakilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mraakilde

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 April 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

har du allerede købt anlægget. For jeg ville klart anbefale noget andet. Denon 2930 er en klart bedre afspiller end nad'en og de koster det samme. Derudover vil jeg mene at din prioriteting af budgettet er helt forkert. Brug mere på højttalerne end på forstærkeren. En a/v receiver er typisk noget af det første der bliver skifet ud alligevel. Iøvrigt er det meget smartere at finde de højttalere du vil have først og så finde en forstærker der passer til bagefter, ellers ender du med om en måneds at spørge herinde efter alle mulige (og umulige) tweaks for at få dit system til at lyde anerledes, fordi du basalt set ikke kan lide lyden af højttalerne. Det sker ret tit og desværre alt for ofte fordi der ikke var råd til det rigtige fra starten.

mraakilde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Nej jeg har ikke endeligt besluttet mig, men det var det jeg fik anbefalet ved HFK, og jeg kunne godt lide det mørke design på både NAD og Dali, og synes det spillede godt.

Jeg har i forvejen et 37" Samsung LCD-TV, og en HDX1000 Networked Media Tank der kører med HDMI og optisk udgang til lyd.

Er der ikke en fordel at have en surround-receiver og en DVD afspiller i to enheder, i stedet for en samlet DVD-receiver?

Jeg vil gerne have et 5.1 surround sæt, men for at få nogle ordentlige højttalere, overvejer jeg at købe de 2 fronthøjttalere først, og så købe resten af højttalerne, når pengene er der til det.

Mit samlede budget ligger på omkring 9.000,- for det hele i starten - hvad vil I anbefale?

----

Jeg har fået tilbudt dette sæt for 8.000,- hvad siger I til det?

NAD T743 surround forstærker.
NAD T515 DVD afspiller.
2 x Dali Concept 6 gulvhøjtalere
2 x Dali Concept 1 baghøjtaler
1 x Dali Concept CT centerhøjtaler
1 x Dali Concept Sub 12 subwoofer

Der medfølger kabler til tilslutning, bl.a. HDMI, optisk, Højtaler kabel.
Anlægget er omkring 2 år gammelt og er komplet fejlfrit. Alt er handlet i Hifi klubben, og der er kvitteringer og garanti beviser på det hele.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

jeg vil stadig vælge noget andet end NAD. Specielt den sidstenævnte a/v receiver. Der var en masse ballade herinde omkring susen i højttalerne fra NAD's T7x3/4 modeller. Jeg kan godt se det er tiltalende at få det hele samlet (og sandsynligvis også billigere), men personligt er jeg ikke imponeret over NAD. Hvor meget skal du give for højttalerne alene?

mraakilde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Han sælger desværre kun samlet, ellers havde jeg helt sikkert købt dem alene. Jeg vil godt gå med til brugte højttalere, men helst en ny forstærker.

mraakilde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg har droppet tanken om NAD, efter at have talt med flere der IKKE anbefalede dette mærke.

Jeg har kigget på Denon's features, og samlet et sæt, jeg selv synes ser nogenlunde fornuftigt ud til prisen:

DENON AVR-1509 - Sort, surround receiver
DENON DVD-1740 - Sort, DVD-afspiller
DALI Concept 6, højttalersystem
    - 2 x DALI Concept 1 højttaler - Sort
    - 2 x DALI Concept 6 højttaler - Sort
    - 1 x DALI Concept Center centerhøjttaler - Sort

Det hele ligger omkring 9.000,- ex. kabler..

Synes I det er helt ved siden af?

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 18 April 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Vist du har lyttet til NAD og kunne lide lyden, så kan det da være totalt ligemeget hvad andre mener. personligt kan jeg heller ikke lide NAD eller Danon for den sags skyld, men det kan du joikke bruge til noget

Men husk på at HiFiKlubben er ikke den eneste butik som handler med lyd & billede udstyr. Lyt til rigtigt meget forskelligt udstyr og vær kritisk. Vil også mene at du skal først og fremmest finde de højtalere du kan lide og bruge størstedelen af budgetter der.

Held og Lykke

mraakilde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Okay, så lad mig spørge på en anden måde :)

Kan den Denon receiver jeg har fundet trække Dali Concept 6 systemet + en kommende 12" Dali Concept sub?
Kan Dali Concept 6 højttalere spille dybt nok, til at undvære sub i første omgang?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Nu skal receiveren ikke rigtigt trække subben, men resten kommer lidt an på hvor højt du vil spille og hvad du er vant til. Det umiddelbare svar er dog nej til begge dele. Jeg ville se efter en brugt a/v receiver i samme prisklasse, der er nogle noget større modeller

mraakilde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Er der nogle mindre 5.1 sæt du kan anbefale i stedet, som kan køre med den forstærker?

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 19 April 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Vist du har lyttet til NAD og kunne lide lyden, så kan det da være totalt ligemeget hvad andre mener.

Men husk på at HiFiKlubben er ikke den eneste butik som handler med lyd & billede udstyr. Lyt til rigtigt meget forskelligt udstyr og vær kritisk. Vil også mene at du skal først og fremmest finde de højtalere du kan lide og bruge størstedelen af budgetter der.

Helt enig. Lytning er vejen frem og, efter min mening, helst uden at være påvirket af andres præferencer. Se evt her :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73433&K W

Hvorfor fravælge NAD fordi nogle brugere ikke kan lide mærket, jeg er ret sikker på at der også er mange tilfredse NAD-ejere. Den samme uenighed vil der være om Dali og Denon, så de råd du får vil afhænge af hvem der tilfældigvis deltager i debatten idag.

Desuden mener jeg slet ikke at man kan svare på dit spørgsmål uden at vide hvad anlægget skal bruges til. Hvad prioriterer du højest, film eller musik ? Hvilken musik hører du ? Vil du kunne spille meget højt ? Hvor stort er dit lytterum ?

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 April 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart vil jeg også sige at prioriteten bør ligge i højttaler valg, hvilket jeg ikke vidste da jeg skulle ud og opgraderes mit plastic aiwa pjat.

Desuden er jeg 95% sikker på du vil blive skuffet over den Denon sammen med dali concept serien. På trods af at Concepterne er rimelig lette at trække, så er det alligevel 5 sultne højttalere til en meget lille forstærker.

Hvis det skal være concept(Jeg synes ikke de lyder sådan skide fantastisk) så synes jeg du skal bevæge dig op i en større reciever... Det skal du egentlig under alle omstændigheder, jeg tror du for hurtigt vil blive for træt af den mindste i serien(Igen, det blev jeg, så jeg har lige skiftet igen.)

Dali og Denon kan virker rigtig rigtig godt sammen efter min mening, men det kræver lidt beslutsomhed og tålmodighed og finde noget der passer til en selv, så derfor kan det være når du har været ude og lytte(Jep, jeg synes også du skal tage ud og lytte en masse forskelligt grej) At du synes at Marantz og Monitor audio bare er sagen. Men pas på med bare at købe det første og bedste, det er nemlig ikke nødvendigvis det bedste efter en kort tid.

Du nævnte selv tidligere i tråden, at du evt. kunne starte med 2 fronthøjttalere, gør det, og se helt bort fra surround i starten. Det kan man altid bygge op over tid, når midler og lyst kommer igen, det kan også være du ender med at beslutte du bare skal have en stereoforstærker, da du egentlig hører mest musik, og ikke ser så mange film at investeringen er det værd. Du kan få utrolig meget vellyd for 9000kr i et rent stereo setup.

Så lyt til dine ører, din penge pung og din fornuft :)
Og spørg endelig videre
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil nok anbefalde dig at prøve at se efter et engelsk mærke, Monitor Audio. Det er et utrolig godt mærke og spiller utrolig godt.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Vilstrup skrev:

Hej

Søger du stadig nogle højttalere? jeg har monitor audio bronze serie til salg, jeg har godt nok kun front og center højttaleren tilbage, men det er da en start og så har jeg sat til salg for 1300 og de fejler intet og har kasserne til dem. Grunden til denne utrolige lave pris, er fordi at jeg bare skal have dem solgt, så jeg kan bestille de nye højttalere hjem:D

Som jeg også har skrevet i et andet indlæg til dig, skal du nok skynde dig at slette dit indlæg inden du får en advarsel og så lige læse op på retningslinjerne for brug af forummet, og hvad Køb/salg/bytte sektionen kan bruges til.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes