| Forfatter |
|
DIB_1 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Da jeg har valgt at priotere stereo lidt højere end surround har jeg invisteret en en Nad M3.. men er kommet i det problem at jeg ikke kan finde ud af at få denon'en og nad'en til af spille rigtigt sammen.. Det vil sige at jeg kan kun få min nye nad til at fungere som en effect forstærker til denon, men ville gerne have nad'en tilsluttet som stereo forstærker..
er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg kan tilslutte nad'en så den får signalet til fronterne fra denon'en (ved godt at det ikke er den optimale løsning at man skal skrue op for fronterne på nad'en når man ser film..)
håber at i forstår mit problem..
hilsen Claus __________________ Denon
Dali
Tara Labs
Mine Film
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg forstår dig ret vil du bruge den som effekt til film og som integreret når du hører musik? I så fald skal du jo bare sætte cdén til Nadén og dvd/bd til Denonén og bruge pre-out til til Hometheater-indgangen på Nadén(går ud fra den har en sådan). Har du ikke en dedikeret cd-afspiller skal du nok bruge 2 pre-outs på Denonén eller sætte dvdén til Nadén analogt. Håber du forstår, ellers må du uddybe lidt.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
DIB_1 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
Hvis jeg forstår dig ret vil du bruge den som effekt til film og som integreret når du hører musik? I så fald skal du jo bare sætte cdén til Nadén og dvd/bd til Denonén og bruge pre-out til til Hometheater-indgangen på Nadén(går ud fra den har en sådan). Har du ikke en dedikeret cd-afspiller skal du nok bruge 2 pre-outs på Denonén eller sætte dvdén til Nadén analogt. Håber du forstår, ellers må du uddybe lidt.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Du forstår hvad jeg mener.. Nad'en har ikke en sådan en indgang.. kan det ikke lade sig gøre at trække signalet ud af Denon'en uden om alt, så den bare fungere som en signal kilde for Nad'en? __________________ Denon
Dali
Tara Labs
Mine Film
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
DIB_1 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan vel i princippet bare sætte pre out fra denon'en til en indgang på NAD'en og justere lydstyrken vha. en lydtryksmåler? Problemet er så når du justerer på volumen på NAD'en at det så ikke passer med denonen. Da Nad'en har digital volumekontrol kan du bare huske ved -xxdB passer niveauerne sammen. Alternativt kan du vel bruge en y-splitter til at samle indgangene fra henholdsvis nad'en og denon'en til main in på nad'en?
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
DIB_1 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| du kan vel i princippet bare sætte pre out fra denon'en til en indgang på NAD'en og justere lydstyrken vha. en lydtryksmåler? Problemet er så når du justerer på volumen på NAD'en at det så ikke passer med denonen. Da Nad'en har digital volumekontrol kan du bare huske ved -xxdB passer niveauerne sammen. Alternativt kan du vel bruge en y-splitter til at samle indgangene fra henholdsvis nad'en og denon'en til main in på nad'en? |
|
|
tak for hjælpen..
jeg kan godt se hvad du mener, og har selv tænkt den løsning... men jeg blev hurtigt i tvivl om der kunne ske noget ved at have koblet den sammen på den måde (preout-xx indgang), og problemet er jo også at man kan justere lyden på begge apparater på samme tid.. jeg er også bange for at brænde noget af ved at anvende en y-splitter..
hvis bare at jeg kunne tage signalet fra Denon'en og smide det på en indgang på Nad'en, uden om volume knappen på Denon'en.. og ja jeg ved godt at jeg så manuelt skal justere lyden på Nad'en, men det må jeg leve med.
hvor er jeg dog besværlig  __________________ Denon
Dali
Tara Labs
Mine Film
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke en der hedder line-out på den Denon? I fald der er burde den vist ikke være påvirket af volumen-kontrollen, og
så kan den jo bruges. Men ellers så brug den volumen-indikator på Nadén. Den måde skulle fungere ganske godt.
Men du vil bruge Denonén som dac for en afspiller?
Undskyld det sene svar, mistede både internet og digital-tv tidligere så har ikke kunne komme på før nu.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
DIB_1 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt iorden men svar tiden.. man jo ikke forlange at man får et svar på nul komma fem
Nej der er ikke noget som hedder line out, desværre, kun preout. Jeg vil kun bruge Denon'en som dac til surround (front) og ellers bruge Nad'en til stereo (cd+tuner), da den lyder så meget bedre end Denon'en til stereo. Jeg håbede bare at man kunne tage signalet fra Denon'en, lige som hvis man skulle bruge zone 2, men så vidt jeg kan se/læse så kan den ikke sende et digitalt signal vidre til zone 2.
Det ser ud til at der ikke er så meget andet at gøre end at bruge begge volume knapper.. øv øv, håbede bare at man kunne få det rå signal ud af Denon'en
Men tusind tak for hjælpen __________________ Denon
Dali
Tara Labs
Mine Film
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |