| Forfatter |
|
Birchens Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 10 April 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu efter lang tids søgen sammensat mig et højtaler setup som jeg er glaf for. Front: XTZ 99.32Center: XTZ 99.25Baghøjttalere: XTZ 70Subwoofer regner jeg med at invisterer i når jeg får lidt flere penge. Jeg behøver ikke udvide til 7.1 på grund af pladsen i rummet. Jeg vil gerne hører forslag til en reciever som kan passe til dette sæt evt erfaringer med forskellige recievere med XTZ højttalere. Jeg har et budget der strækker sig mellem 3000 og 5000 rummet er kun 12 kvm så jeg ved ikke om det er for meget at købe en reciver til 5000 eller om det endda er for lidt at ofre. Jeg skal bruge min. 2 HDMI, og optisk! men det er vel standard for det meste nu! På Forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 10 April 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som vi har snakket om før er Marantz 5003 et godt bud.
|
| Til top |
|
| |
Birchens Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja Jeg hælder også til den, vil bare lige se om jeg kan spare lidt penge eller om det er den prisklasse vi snakker om !
Så håber der er andre der har erfaring/viden om noget andet passer godt til?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 10 April 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville nok se på yamaha og pioneer i samme prisklasse. Marantz er en fin receiver og hører man meget musik er den et best buy. Hvis det udelukkende er til film ville jeg se i retning af yamaha. Marantz er noget blødere i lyden, hvilket medfører (alt efter setup) at de fleste andre receivere lyder bedre i surround. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Birchens Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhmm jeg kommer nok til at bruge den til 40% Musik 50% film og 10 % Spil på PS3!!
Pioneer bryder jeg mig ikke om, har haft en før så vil gerne prøve noget nyt.
Yamaha virker interessant, dog er der ik særlig mange positive anmeldelser af dem som Onkyo/Marantz/Denon osv. Men kan godt være jeg ikke har kigget de rigtige steder :)
Onkyo er så meget omtalt herinde og en 806 er i samme prisklasse som Marantz, nogle der har prøvet en af dem eller dem begge op mod hinanden?
Kigger nærmere på Yamaha modellerne!
Andre bud er selfølgelig velkommen
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
En SR 5003 kan fåes i SE for 4800 kr. Kan man købe en 806 for de penge et sted?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 11 April 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen, skal jeg kommentere på de enkelte receivere, så kan man vel samle dem i "grupper": Yamaha og Pioneer har jeg ikke ret meget erfaring med, men de par gange jeg har leget lidt med dem har de virket helt fine. Denon og onkyo er meget lig hinanden rent klangmæssigt. Denons nye modeller synes jeg dog er noget højt prissat. Onkyo kan jeg ikke fordrage. Menusystemet og receiverens udseende gør at jeg aldrig skal eje sådan en (igen). Til gengæld er de rigtigt gode i surround, knap så gode i stereo. Så er der NAD, H/K og Marantz i den sidste gruppe. NAD og H/K burde efter min mening helt holde sig fra at lave A/V receivere. NAD's master serie er god og det var deres silverline også, men på receiverniveau synes jeg godt nok de er ringe. Det er stort set en stereoforstærker med mulighed for 5.1 lyd. Lidt det samme kan man sige om de andre, men af dem er Marantz klart den bedste. H/K seneste modeller har været fyldt med softwarefejl. Marantzen er så den gode mellemvare. Den er ikke rigtig god til hverken musik eller film, men bedre end de førstnævnte i stereo og ikke helt lige så god i surround.
En del af forklaringen kan være klangen. Eks. har Denons A/V receivere ry for at være meget skingre. Det gør at man hører flere detaljer i film (hvor diskanten sjældent bliver for anstrengende), hvorimod det kan blive skingert at høre musik på. Det omvendte kan så siges om marantz, den er mere musikalsk.
Grunden til jeg så anbefaler en af dem jeg ikke kender så godt er at jeg har stort set kun hørt godt om yamaha's A/V receivere. Jeg har også leget med enkelte modeller i forskellige butikker og umiddelbart virker de som meget kompetente.
Til syvende og sidst har alle deres styrker og svagheder, hvad der virker for dig kan vi andre ikke fortælle dig - det kan kun du. Vi kan dog give vores tanker og overvejelser omkring de forskellige videre. Der har i et stykke tid været en tendens til at når nogen spurgte herinde blev der skreget ONKYO, hvor man i hvert fald i halvdelen af tilfældene overvejer om den pågældene person nogensinde har hørt andet end hans onkyo 805/6. Jeg synes personligt selv Denon er de bedste, men i de mindre modeller får man ikke nok for pengene __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Birchens Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2009 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Birchens Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2009 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super svar brasch :)
Nu har jeg desværre kun en HIFI klub i nærheden af hvor jeg bor så kunne ik hører så meget, denon lyder godt men som du selv siger kommer man hurtigt til at betale meget for de samme specs som Onkyo og Marantz giver, så det var derfor jeg ik købte den nede i klubben men lige ville undersøge marked først. NAD brød jeg mig godt nok ikk om, altså den var god men ikke ligeså god som denon. Ja jeg kan forstå at onkyo er meget Hypede herinde også derfor jeg stiller spørgsmålet, har snakket noget med Hyl og har hørt rigtig meget godt om Marantz sr-5003.
Og ja i kan "kun" hjælpe med tanker og overvejelser som jeg måske selv har glemt og det er altid rart at hører om den sti man har valgt at gå er den rigtige eller nogle har andre erfaringer.
Men mange tak for svaret hjalp rigtig meget :)
|
| Til top |
|
| |
Chabang Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 11 April 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. højttalere vil jeg anbeflade dig at købe en XTZ 99.21 Shielded center i stedet, den er lavet til at passe med 99.32'erne lydmæssigt, hvorimod 99.25 passer sammen med de større gulvhøjttalere fra XTZ og 99.25+26. For de penge du sparer kunne du jo købe en af XTZ subwoofere, evt. W8.16
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nu stadig jeg ville vælge 99.25/26. Det er rigtigt man normalt vælger fronthøjtalere med samme lyd, men der er
tale om 2 højtalere fra samme firma og de har samme "type" lyd med en krystalklar bånddiskant. Centeren er meget vigtig
og det er absolut ikke der man skal spare, en god diskant til at gengive tale og en god mellemtone/bas til at give effekter et
godt liv og en god indlevelse.
|
| Til top |
|
| |
Birchens Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg støtter Hyl, nu har jeg læst en del og hørt en del og min opfattelse er klart at jo bedre centeren er jo bedre surround oplevelse får man, det vigtigste er at klangen er den samme og det har jeg tjekket så det er helt med vilje jeg har valgt at ofre mere på denne. jeg kunne personligt ik hører det store forskel på 99.36 Højttalerren og min egen 99.32 så jeg er 99.99% sikker på det kommer til at passe super :) Med hensyn til Sub så bor jeg på et lille kollegie værelse så tror slet ik en sub er nødvendig derfor jeg ik har ofret penge på den før jeg ved om den er nødvendig!
Gode råd med hensyn til Reciever MOdtages hjertens gerne stadig :)
|
| Til top |
|
| |