| Forfatter |
|
Explicit Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Der er jo nu til dags så meget at vælge imellem, at man uden et større kendskab til hifi hurtigt kan komme til at gøre sig et dårligt køb.
Derfor har jeg valgt at lave denne her tråd, i håb om at jer derude som har forstand på lyd, kan komme med nogle fornuftige forslag til hvad man
burde overveje at anskaffe sig hvis budgettet ikke rækker til det helt store surround system.
Prismæssigt ligger vi et sted fra nogle få tusinde til maks. 10-12 tusinde kr.
__________________ //Explicit
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil du have alle de nye formater eller vil du bare have "old school" dolby digital i god kvalitet?
Vil du have gulvhøjttalere, eller standerhøjttalere?
Hvor stort er rummet de skal spille i?
Kom med så mange oplysninger du kan, ellers er det sgu svært __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Velkommen til. Hvem er "man"? Er det dig? I så fald kan du måske skrive lidt om dit behov, udstyr osv. Starter du fra scratch? __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stort er rummet? Uden den oplysning kan man ikke sige noget om højtalere.
Der er en på KSB der har en Rotel RSX 1056 til salg, den bliver du ikke ked af.
|
| Til top |
|
| |
Explicit Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej begge.
Først og fremmest tak for hurtig respons.
Mit behov er at jeg skal have et velspillende surround system der kan arbejde godt sammen med min nye mac mini og projektor (Sanyo Z700).
Der er dog også lidt krav til surround systemet´s ydre i og med at det skal stå i stuen og derfor gerne må være forholdsvis pænt at se på og ikke
for klodset.
Har umiddelbart forestilt mig at få 2 gode fronthøjttaler og en god dyb sub. Baghøjtalerne og center må gerne være noget der kan monteres på
væggen, dog ikke noget must.
__________________ //Explicit
|
| Til top |
|
| |
Explicit Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hurin.
Stuen er cirka 20-25 m2.
Den ser godt nok lækker ud Rotel RSX 1056, men desværre også meget dyr.
Har hørt at Onkyo skulle lave nogle gode og prisbillige receivers?
__________________ //Explicit
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyr? Det er et kanon tilbud, og nej jeg har ingen forbindelse til ham der sælger den 
Det er en misforståelse, at man kan spare penge ved at købe en billig reciever. De opgir fup watt, og lyder af . Så blir man træt af dem, og taber penge når man skal af med dem igen. Til sidst ender man alligeved med at købe kvalitet, hvilket det havde været billigere, hvis man havde gjort fra starten af. Taler af erfaring.
Jeg ville nok gå efter nogle Vienna Waltz Grand, de fylder ingenting, kan bruges hele vejen rundt og lyder godt. Start med at købe 2 og så køb flere med tiden.
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil altså gerne give Onkyo et godt ord med på vejen fra og med TX-SR 805 og op til 905 og så fra og med TX-SR876 op til 906. De mindre kender jeg ikke noget til. De mellemste modelmmer (875/876) fåes i DK til omkring 10-12K og en del billigere hvis man gider handle i udlandet. EDIT: Går ud fra at de 10-12K også skal være incl højtalere? Hvis du kan undvære de nyeste formater (DTS HD og Dolby True HD og HDMI indgange osv) så vill ejeg nok kigge på brugtmarkedet efter en større ældre reciver. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Explicit Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan sagtens undvære de nye formater. Kommer jo nok helller ikke til at kunne udnytte det med mit budget.
Har fundet et demo sæt af kef kht20052s højttaler til 4000 kr. Er der nogen der har forstand på disse og vil det være et godt køb?
__________________ //Explicit
|
| Til top |
|
| |