Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 00:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha, Pioneer eller Onkyo? ...Hjælp!:-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
d3qu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2009
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hej Alle!

Eftersom denne side hedder "HiFi4all" håber jeg er der også er lidt hjælp at hente for en novice som mig.. Jeg skal ha erstattet min gamle Sony reciever der er stået af, efter mange års tæsk. Det var egentlig ikke en specielt god reciever, så nu synes jeg tiden er kommet til at træde nogle skridt op ad stigen.
Jeg lægger stor vægt på musikalske egenskaber i valget af nyt anlæg, men da jeg også gerne vil have muligheden for surround på film, må jeg jo vælge en ren stereo løsning fra..
Mit budget ligger på omkring de 6000, men jeg ved også godt at det er bedre at betale lidt ekstra, end at ende med noget man fortryder... Men jeg skal jo også starte et sted.

Jeg har selvfølgelig søgt rund omkring på diverse sider, og er kommet frem til følgende kandidater.
Jeg ville blive meget glad hvis nogen kunne komme med bud på hvad er bedst, helst baseret på erfaring selvfølgelig. Og hvis der er nogen der har andre bud er de selvfølgelig velkomne!
Priserne er fundet via Pricerunner.dk

Kandidat 1:
Yamaha RX-V863          ; ;    - 5995kr

Kanditat 2:
Pioneer VSX-2016AV-S     - 5999kr   (Måske også Pioneer VSX-1018???             - 5153kr)

Kandidat 3:
Onkyo sr806                    - 6225kr

Alle recievere har fået gode anmeldelser rundt omkring, men specielt synes jeg det virker som om at Yamaha'en er et godt køb. Den har desuden Burr Brown D/A convertere, hvilket tilsyneladende er blevet ofret på Onkyo'en i forhold til 805'eren..
Men det jeg er interreseret i, er egentlig ikke så meget specs, men mere hvordan de performer. Det er jo svært at vide for mig om en af dem er åbentlyst bedre end de andre, i forhold til prisen.. Må nok sige at efter at have læst ADSKILLIGE indlæg i diverse fora, og mange, mange anmeldelser virker Yamaha'en som en lille vinder, men det er netop derfor jeg søger hjælp herinde. Jeg vil gerne SNAKKE m folk, istedet for at stole blindt på folk der ikke kender mine behov..

Skriv gerne og spørg mig om diverse specs er relevante!

Til sidst skal det lige siges at recieveren, indtil jeg får råd til at opgradere, skal drive et sæt Dantax Opus 9. (Ikke grine) - Iøvrigt en højttaler jeg havde utroligt svært ved at finde info om på nettet.. Disse ligner dem på en prik, men da specifikationerne, jeg har fået oplyst, er lidt anderledes gætter jeg på at disse er en nyere version.: http://www.dantaxtest.dk/SEEEMS/402.asp

Specs er som følger: 30-150 watt 8 ohm - 88+3 db - 35 - 20kHz
De er ca 4 år gamle, næsten ikke brugt og så får jeg sættet for 800kr, så det bliver udgangspunktet nu. Vil hellere betale lidt ekstra for recieveren i denne omgang!

På forhånd mange tak, og undskyld mit indlæg er så langt.
Mange venlige hilsner

David

En lille eksta kandidat er trådt ind på scenen:
Yamaha RX-V1900              - 7500kr virker også som et godt køb, men er jo også lidt dyrere...
Til top Vis d3qu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af d3qu

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Det eneste jeg kan sige, er, at Yamaha har et vist, positivt ry m.h.t. musikalitet.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

d3qu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Hej Mollecon!

Tak for det hurtige svar. Støtter mig i min egen research. Men du har ikke selv erfaring, eller kender nogen der har, med disse produkter..?? Evt en tråd i dette forum? Har ikke selv kunnet finde nogen..

Dette er iøvrigt ikke et køb der haster helt vildt.. skal nok skrive når købet er gjort, samt hvad jeg synes, så der ikke er nogen der svarer forgæves.

Iøvrigt er grunden til jeg er så afhængig af hjælp til dette, til dels, at jeg ikke har mulighed for at komme ind og høre dem spille.. Desværre.

Mvh David

act_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Det eneste jeg kan sige, er, at Yamaha har et vist, positivt ry m.h.t. musikalitet.

Har hørt en A-B sammenligning med Yamaha RX-V1800 og Marantz SR7002. Yamahaen kunne ikke være med Marantzen, der var en anelse mere kontrolleret ved bas og meget mere åben i toppen. Alt i alt synes jeg Marantzen lød rigtig godt.

Harman Kardon lyder også godt, men har vidst været en del fejl i seneste serie surround-receivere så vidt jeg har forstået. En ældre brugt topmodel kunne måske være interessant?

Har desværre ikke rigtig erfaring med Onkyo eller Pioneer, men mange herinde sværger jo til Onkyo :) Har været lidt snak om at 805 gør det bedre end 806 pga. kraftigere strømforsyning - måske du skulle undersøge?

Generelt vil folk anbefale det de selv har - så du har måske gættet jeg købte en SR7002 - og det skal du nok tage højde for. Du må ud og lytte og have nogle kandidater med hjem! Tager du chancen og køber på nettet kan du kigge efter butikker i Sverige, hvor det er penge at spare for tiden..
Til top Vis act_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af act_dk

d3qu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hej Act_dk

Tak fordi du tog dig tiden til at læse og besvare mit indlæg!

Synes du kommer m nogle gode forslag og betragtninger! Der er lidt at se på og arbejde med! Må se om jeg kan finde nogle af recieverne til hjemlån.

Mange tak for det!!!!!

Mvh David

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

generelt synes jeg ikke der er den helt store forskel i kvaliteten af de forskellige mærker, men de har jo alle deres styrker og svagheder. Jeg tror tit at dem der umiddelbart lyder bedst i surround er dem der lyder værst i stereo. Jo lysere de lyder jo mere defineret bliver surroundoplevelsen, men kan føre til skingerhed ved musik (alt efter setup)

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

Jo, jeg kender en, der har en af de større Yamaha modeller. Men, den spiller næsten kun surround, da han har et dedikeret musik (stereo) anlæg ved siden af. Brash har en pointe - mange surround-amps har en tendens til at være for lyse. Det bliver nemt trættende i længden, ved musiklytning.

Alle de mærker, du nævner, har et positivt ry, osse til musik. MEN! Det er & bliver surround-amp's akilleshæl, desværre.

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

d3qu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2009 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Hej Alle!

Tak fordi I gad bruge tiden på at læse og besvare mit indlæg.. Har haft lidt travlt det sidste stykke tid da jeg blev fyret pga nedskæringer... Så har ikke lige kunnet overskue at kigge forbi dette forum. Til gengæld er jeg så idag blevet genansat og valgte derfor at give migselv en lille gave..
Jeg valgte at bryde "regel nummer et"() og købe en reciever uden at ha lyttet til den først... Valget faldt på en reciever og ikke et hi-fi anlæg da jeg som sagt gerne vil ha muligheden for at se film i surround nu og da. det synes jeg nemlig er rigtig fedt!!
Valget faldt på Yamaha RX-V1900... En reciever som jeg nærmest ikke har kunnet opdrive et eneste dårligt ord om... Er sikker på at den nok skal leve op til mine forventninger. desuden kan jeg jo så senere udbygge m noget stereo halløj hvis jeg ikke synes den gør det godt nok mht. til musik..

Snakkede med forhandleren idag og den skulle ankomme til min fordør engang i midten af næste uge. Desværre er jeg ikke hjemme der så jeg får den først pakket ud mandag den 23. Uhada jeg glæder mig!
Håber så på at få hentet de føromtalte Dantax højttalere i weekenden så alt er klar!
Skal nok skrive hvad jeg synes om kombinationen, og recieveren generelt, hvis nogen er interesserede!
Tak for hjælpen og god weekend!
Mvh David

d3qu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2009 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Skal lige siges at jeg gav 7500 for den..

Torben-k
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Hey - hvad siger erfarringerne dig? 
Til top Vis Torben-k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben-k

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes