Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 19:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Jbl sub problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.Ron.Harald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 December 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har købt en Jbl ES150P sub. Men har lidt problemer, med dens auto tænd/sluk. Når jeg hører musik via min pc, tænder den med det samme. Men hvis jeg vil have lyden fra mit tv ud igennem... Så slukker den efter lidt tid? Nogen der har et svar på hvad det kan skyldes?

Hilsen Martin

Jbl Es25
PS3
Til top Vis L.Ron.Harald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.Ron.Harald

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 04 December 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Subwooferen har som du nævner en auto on/off funktion, der tænder når den modtager et signal, og slukker efter et stykke tid hvis den ikke registrerer signal.

Spørgsmålet er så hvor følsom den sensor der skal tænde og slukke er, det lyder som om signalet fra dit tv ikke helt er kraftigt nok til at aktivere autotænd og/eller holde subben tændt. Prøv at skrue lidt op for TV'et og se hvor kraftig lyden skal være før subwooferen bliver ved at være tændt. Nu ved jeg ikke hvordan du har koblet subben til dit TV, men det kunne lyde som en god ide at have en eller anden form for forstærkning af det signal der skal videre til subwooferen.

L.Ron.Harald
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Tv'et er forbundet med et optisk kabel til recieveren. Og et sub-kabel fra reciever til sub. Så jeg vil ikke mene tv'et burde have noget at sige? Tager jeg fejl? Det burde vel være recieveren der giver  signal....

Jbl Es25
PS3
Til top Vis L.Ron.Harald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.Ron.Harald

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Så kunne løsningen være at skrue op for LFE/sub udgangen på forstærkeren og tilsvarende ned for volumen på subben. Det har jeg tidligere haft bøvl med på JBL subs, faktisk.

L.Ron.Harald
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg prøve. Men det undre mig bare at det fint fungere, når jeg skal høre noget fra min pc. Nad'en burde jo give samme signal "styrke"...

Jbl Es25
PS3

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Kører du lyden analogt eller digitalt fra din PC..? Den analoge udgang på et pc lydkort er ofte noget kraftigere i signalstyrke end almindelig hifi, så det kunne godt være forklaringen.

L.Ron.Harald
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Kører analog.

Men har nu prøvet at, skrue helt op for sub udgangen på min nad, og det hjælper intet. Mystisk!!!!

Jbl Es25
PS3

L.Ron.Harald
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fundet fejlen, det var som du rigtig nok sagde fordi jeg skulle skrue op for nad'en og ned for subben, nu funger det 100% Jeg takker for hjælpen

Jbl Es25
PS3

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes