| Forfatter |
|
rnadal Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Jeg har for nylig købt et Samsung le-37A615 fladskærm, som jeg er utrolig glad for. Dertil har jeg købt en Samung dvd-afspiller, model 1080PK.
Jeg kunne godt tænke mig et par surroundhøjtalere samt en subwoofer, men jeg er helt på bar bund. Jeg har tænkt mig at investere omkring 2500 kr. i "projektet".
Jeg søger nogle højtalere i sort design (helst lignende Samsungs). Jeg har ikke så meget plads i min lejlighed, så det gør ikke noget, hvis det er små satelithøjtalere, men jeg foretrækker, at de to centerhøjtalere er stående/høje :S
Nogle, der har et bud? :S Har søgt på en masse, men synes tit, der medfølger en dvd-afspiller.
Hertil lyder mit spørgsmål så til jer, om der findes et surroundsæt alla beskrevet ovenover, men som kan sluttes til min nuværende dvd-afspiller? Der er analoge audio-udgange bag på afspilleren har jeg set.
Håber I kan hjælpe:)
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du søger, er i realiteten et sæt med surround-amp + satelitter & sub, ikke? Men, som du selv nævner, der er næsten altid en DVD-spiller med i købet...
Alternativet ville være at købe surround-ampen og højtalersættet for sig selv - det kan man sagtens finde på markedet. Men så kniber økonomien unægteligt . Hva' med at købe brugt, og nøjes med et 2.1 system i første omgang? Så skulle en surround-amp + en lille sub nok kunne klares.
Senere kunne du så tilføje de nødvendige ekstra højtalere - center + baghøjtalere.
|
| Til top |
|
| |
rnadal Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surround-amp <-- Explain :)
Et 2.1 system - indebærer det 2 fronthøjtalere + subwoofer?
|
| Til top |
|
| |
rnadal Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
En surround amp, er det det samme som en reciever?
Kan jeg ikke bruge min nuværende dvd-afspiller som dette?
|
| Til top |
|
| |
CerealKiller Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, du kan ikke bruge din dvd-afspiller. Altså ikke hvis du vil købe decideret højttalere. At snakke om "decideret" højttalere lyder måske nærkeligt, men det jeg mener er, at hvis det skal tilsluttes din dvd-afspiller, så skal du kigge på et sæt med indbygget forstærker. Det eneste jeg lige sådan kan komme i tanke om er PC-højttalere. Evt. Logitech's Z-5500, som skulle være ret god. Om du så kan lide designet, er en smagssag. De kan i øvrigt fås for under 2.000,- så de ligger inden for dit budget. :)
Mvh
CerealKiller
|
| Til top |
|
| |
rnadal Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvorfor er der så udgange bagpå min dvd-afspiller til front-center-sub og baghøjtalere?
Hvad skal disse så bruges til?:S:S
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan i princippet benytte din dvd afspiller som forforstærker. Så mangler du bare en effekt forstærker. En receiver indeholder både for- og effektdelen. Så nej, alene kan du ikke bruge dvd afspilleren alene.
__________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
rnadal Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ser en effektforstærker så ud? :S
Og hva koster sådan en fætter?
Problemet er bare, at jeg helst til undgå at have sådan en stor klods af en forstærker stående, da jeg har ikke har voldsomt megen plads..
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
du undgår ikke at skulle have en eller anden form for forstærker stående. Og hvis du alligevel skal have en klods, så køb en integreret forstrærker (sådan en med både for og effekt). Du får ikke meget ud af kun at købe en effektforstærker, så kan du kun koble din dvd afspiller til, ikke evt cd-afspiller eller hvad du ellers anskaffer dig. Med dit budget vil jeg anbefale dig at kigge efter en brugt forstærker, og så nogle højtalere. Jeg startede selv med stereo, udbyggede senere med sub, og så baghøjtalere efterhånden som pengene var til det. De ville nok være en god ide.
__________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 20 November 2008 kl. 04:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din DVD-afspiller har åbenbart de nødvendige kredsløb til afkodning af lyden fra en DVD-skive. Men, som MaXer osse påpeger, skal lyden stadig forstærkes via en amp (= forstærker). Selvom jeg misforstod dit første indlæg, fastholder jeg min anbefaling... Altså, en surroundreceiver + 2 højtalere + en lille sub. Eller overvej Cerealkillers Logitech forslag.
|
| Til top |
|
| |