| Forfatter |
|
SvendRost Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
jeg har for nylig udskiftet mit gamle 20" TV med et 42" PX80 og tilhørende PS3.. nu er tiden kommet til noget bedre lyd. TV'et står i stuen (rektangulær) og vi sidder overfor, ca. 4m fra TV'et.
Jeg vil gerne:
- Undgå kabler
- Få en ok lyd
- Betale under 6000 kr.
Jeg er derfor på udkig efter en surround sound bar - altså en højtaler der er placeret under TV'et som laver en simuleret lyd.
Kan I anbefale én - eller komme med et alternativ?
Jeg er faldet over følgende...
Philips SoundBar HTS8100 -> http://reviews.cnet.com/surround-speaker-systems/philips-sou ndbar-hts8100/4505-7868_7-32331277.html
Samsung HT-X810R surround Soundbar -> http://www.jaman.dk/product.asp?product=484
Den sidste er dog lidt dyr.
På forhånd tak,
Mvh. Svend
|
| Til top |
|
| |
SvendRost Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen der ved noget som helst om de her surround sounds barre?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke andet end at den fra Yamaha ikke er overbevisende, så mon ikke også de andre love mere end de kan holde. Surround uden fysisk placerede højttalere rundt om lyttepositionen er sælgersnak  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, du må i butikker og høre hvad de har! En surround 'bar' kan nok ikke helt erstatte de fysisk korrekt placerede højtalere - men visse systemer kommer vistnok ret tæt på.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal for alt i verden ikke købe en før du har prøvet den derhjemme!
Ideen med de her surround "bars" er at de bruger sidevæggene til at skabe en surround effekt.
Derfor skal du være sikker på at dette vil virke i dit rum, med de mål det nu har. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha introducerede soundbars, så de burde være de bedste til at lave dem. Philips og Samsung har dog systemer med "trådløs" (dvs. ikke 100% trådløs, men ok) sub, hvis man anser dette som en fordel.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med nogle trådløse satilit højtalere? De behøver jo ikke være voldsomt store for at give en surround effekt.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 05:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
High Fidelity havde for et par år siden en positiv anmeldelse af et system med ét kabinet, der ikke var afhængigt af sidevæggene - det lå over din prisklasse dengang, men måske ikke nu(?). Husker desværre ikke detaljerne :(
Ney har en pointe, for øvrigt. Men, trådløst er jo som regel en del af et samlet system.
|
| Til top |
|
| |
SvendRost Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svarerne..
@Acer/mollecon: Ja, I har helt ret I, at jeg bliver nød til at høre "hvad de kan". Mig bekendt er der (desværre) kun Hifi klubben i Århus der har surround barre (en denon).
@_Ney: Trådløse højtalere er også en mulighed - jeg viste ikke, at der fandtes sådan nogle :) . Du kan vel ikke anbefale noget mærke vel?
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste trådløse løsninger kommer som et samlet system (og man slipper aldrig for at skulle slutte dem til stikkontakten). Mener at både Harman Kardon og Panasonic laver trådløse 5.1 sæt.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange mærker leverer trådløse løsninger - nu om dage osse på subben. Men, altså, som samlede systemer.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
|
Du skal for alt i verden ikke købe en før du har prøvet den derhjemme!
Ideen med de her surround "bars" er at de bruger sidevæggene til at skabe en surround effekt.
Derfor skal du være sikker på at dette vil virke i dit rum, med de mål det nu har.
|
|
|
Ikke alle. Denon's bruger ikke refleksioner.
Det bliver aldrig rigtig surround, men nogen kvier sig ved at fylde stuen op med højttalere.
Jeg bliver aldrig fan af trådløse højttalere. De bliver aldrig trådløse da de skal have strøm istedet og har fra flere, at de døjer med deres trådløse netværk pga. netop disse højttalere. Det svinger sandsynligvis fra model til model, men tjek det lige inden du investerer.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2008 kl. 04:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, har osse hørt om trådløse problemer. Det sæt jeg nævnte fra High Fidelity var osse reflektionsuafhængigt.
|
| Til top |
|
| |
SvendRost Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til evt. interesserede kan jeg oplyst, at månedens udgave af Gear har testet en række surround bars. Phillips HTS 8100 blev kåret som vinder. Denon'en (som jeg nævnte tidligere) var ikke med i testen.
|
| Til top |
|
| |
Heavylight Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2008 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det svåra är att få det du vill för 6000 kr. Änn så länge finns inget trådlöst som låter bra. Canton har ett trådlöst system som faktiskt är rätt okej, men det är dyyyyrt. Jag kan tänka mig att en hifi-handlare kan låna dig en surround bar under en vecka. Så skulle jag göra om jag vore du. Jag kanske även skulle vänta lite och spara till en större summa pengar och få en av de större modellerna, som då kanske låter bättre.
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om Denon'en koster lidt mere end du har klar så prøv at lytte til den.
Jeg har brugt den i mange måneder og er meget tilfreds.
Den kan også bruges som center ht hvis du senere ønsker et 5,1 setup
Min bruges både alene og som center i et 5,1 når der er bluray på afspilleren
Hans
|
| Til top |
|
| |
irmscher Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon har sjovt nok i Danmark et godt navn, ikke at det er noget l**t (har selv arbejdet i Hi-Fi klubben for mange år siden) men man opdager bare ude i den store verden at det ikke regnes for mere end JVC, Toshiba, LG, Samsung etc. etc. (ingen kritik, kun konstatering af at det IKKE er et high end mærke.
Nå men for at "hjælpe" lidt så tror jeg du skal kigge lidt efter f.eks.: Onkyo HTX-22D, du skal google det eller tjekke www.alatest.dk for der findes kun 2 netbutikker herhjemme der sælger det (indtil videre), www.audiosound.dk og www.buyvision.dk kan skaffe det!! Det indeholder bla. et lydsystem: DTS surround Sensation, et system som er så nyt at det pt kun eksistere i dette højtt. system i europa samt i et pc program: Arcsoft MediaTheatre.
Det korte af den lange: Det gengiver på meget overbevisende måde surround, dog er det ALTID nummer 1 med baghøjtt uanset hvad!!!!!! . De kræver ikke nogen vægge til at reflektere på. kan udvides til et 7.1 system og afspiller både DD TrueHD og DTS HD. Medmindre man er fanatiker og skal have "high end" så er det mere en 6000 der skal på bordet. Det forstår det fleste HDMI link systemer, men tilfældigvis er det kompatibelt
SONY har et system, HTF-S1 det sælges pt kun i pakke med en Blu-ray afspiller i DK(BDV-SF350) Men kan købes i tyskland og andre EU lande i løs vægt, hvis ikke man ønsker Blu-Ray afspiller med. Et system der nok ikke lydmæssigt er på højde med Onkyo systemet, men som er mere brugervenligt at sætte op, da der her ikke er mulighed for at tilslutte mere end de 2 højtt til fronten! Det bruger Sonys eget S-Force Front Surround, igen et system der ikke behøver vægge til at reflektere lyden af "surround". Et andet Sony system skulle dukke op i Europa når det er "testet" færdigt af forbrugerne i US. Det hedder HC-CT100 men er jo mere "soundbar" agtig!! Det er identisk med HTF-S1 dog bare emd een lang fronthøjt. fremfor 2 små! Har dermed også en center højtt.
Bose har et system der nok må være det nemmeste at installere!!! Bose Cinemate til godt og vel 4000. Det bruger Boses egen "TrueSpace" surround sound dekoder + Videostage 5. Et system der som ovenstående heller ikke bruger væggene til reflektioner. Det tilsluttes via det helt almindelige analoge audiostik på dit tv og tv kan styres med den programmerbare fjbtj. til Bosesystemet.
Men Yamaha bliver rost rundt omkring, men kræver at den IKKE står i et hjørne!! Systemer der benytter sig af bla. Euphony lydbehandling vil som udgangspunkt bruge vægge til reklektioner.
Jeg har ikke fidus til hverken Samsung´s eller Philips´s systemer, men har man brug for en dvd er det jo udmærkede produkter, men efter min mening ikke i samme lydkvalitet som de 3 nævnte.
Da du har en PS3 ville det som udgangspunkt passe helt perfekt til Sony (men lyder de ligesom DAV-F200 er jeg ikke imponeret), men tror jeg ville vælge Onkyo højtt. og udvide med tiden! Hvis det står helt klart det IKKE skal det, så valgte jeg Bose!!
Det een person synes godt om er ikke sikkert den anden kan lide, faktisk sjældent! Derfor er både forklaringer og test kun en VEJLEDNING....!!
|
| Til top |
|
| |