Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 13:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo 805 - lidt dril med HDMI.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 November 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hej gutter.

Har netop gladeligt anskaffet mig en funklende brugt Onkyo surround receiver - med det formål at få dekoder i receiveren til de nyeste HD-formater.

Onkyo TX-SR805 - dejlig maskine..

Men men men ... nu driller den mig lidt.
Sikkert noget med at læse det med småt i manualen  -  men måske nogen kan hjælpe lidt "på rutinen" herindefra?

Når jeg kører billede og lyd via HDMI til receiveren - og videre til mit tv er der intet bøvl.
Når jeg slukker mit tv, og kører billedet op via composit til min projektor, slukker lyden også.. som om signalet er væk.
men det er kun billeddelen der ikke modtages ængere via HDMI.. lyden skal jeg jo bruge...

Så - tidligere med min gamle pioneer receiver kunne jeg godt få lyden ud af receiveren uden at have tv-et tændt.. det kan jeg pt. ikke med Onkyoén?

hvorfor..

Pt. skal jeg have tvét tændt inde bag lærredet, for at knne modtage lyd via HDmi, mens billedet køres via composit eller andet "ikke-hdmi"..

hvorfor er receiveren så afhængig af at der er aftager til HDMI-billedet også?
Kan jeg godt få lyden ud via hdmi, mens billedet ikke bruges - kun via composit ud "før" receiveren?
Som sagt - Pioneeren kunne tricket og tvét var slukket dengang...

Er der nogen der kan hjælpe - er der en menu der er smuttet for mig?

Mvh. Offcourse

Manson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 November 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hejsa du skal ind i setup og vælge en anden hdmi port

går ud fra du bruger flere hdmi kabler

problemmet er at den ikke skifter selv mellen de 4 hdmi porte der er stillet til rådihed

kan godt være den kan det men har ikke fundet ud af det selv i nu så

PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62   
B&W ASW750   

Til top Vis Manson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Manson

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg kun har 1 hdmi-kabel ind fra min BluRay (PS3) afspiller- kan jeg så "nøjes med" at bruge lyden - og samtidig tage billedet udenom via composit-kablet direkte fra PS3én?

Jeg kan pt. kn få den til at spille lyden via receiverens HDMI-indgang, hvis der også er tændt for TVét som sidder på HDMI-out-udgangen på receiveren.

Dette gælder også, hvis jeg fx. vil spille musik via PS3én, og vil tage lyden via HDMI, men ønsker at slukke for mit tv.
Pokkers....

Men tak for svaret indtil nu - Manson

Mvh. Offcourse

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 November 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Hej gutter.

Har netop gladeligt anskaffet mig en funklende brugt Onkyo surround receiver - med det formål at få dekoder i receiveren til de nyeste HD-formater.

Onkyo TX-SR805 - dejlig maskine..

Men men men ... nu driller den mig lidt.
Sikkert noget med at læse det med småt i manualen  -  men måske nogen kan hjælpe lidt "på rutinen" herindefra?

Når jeg kører billede og lyd via HDMI til receiveren - og videre til mit tv er der intet bøvl.
Når jeg slukker mit tv, og kører billedet op via composit til min projektor, slukker lyden også.. som om signalet er væk.
men det er kun billeddelen der ikke modtages ængere via HDMI.. lyden skal jeg jo bruge...

Så - tidligere med min gamle pioneer receiver kunne jeg godt få lyden ud af receiveren uden at have tv-et tændt.. det kan jeg pt. ikke med Onkyoén?

hvorfor..

Pt. skal jeg have tvét tændt inde bag lærredet, for at knne modtage lyd via HDmi, mens billedet køres via composit eller andet "ikke-hdmi"..

hvorfor er receiveren så afhængig af at der er aftager til HDMI-billedet også?
Kan jeg godt få lyden ud via hdmi, mens billedet ikke bruges - kun via composit ud "før" receiveren?
Som sagt - Pioneeren kunne tricket og tvét var slukket dengang...

Er der nogen der kan hjælpe - er der en menu der er smuttet for mig?

Mvh. Offcourse

Fordi Onkyo har en lille brist på det punkt. Claus fra CSO fortalte mig lige nøjagtig om det i går. Flere har oplevet problemer med det. Du skal trække lyden ud fra alm. digital-port i stedet.

/Bellini

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Damn.. så ryger Hd-lydformaterne jo.. og man må nøjes med 5.1, Core-DTS og !DD-ordinaire!

Men hvad - det er da rigtigt, at med et optisk digital-kabel kan jeg få lyden over alligevel - havde bare håbet at der var et trick.
Men det er der så ikke

Tak for hjælpen anyway.
Så ved jeg hvad der er at forholde sig til.

mvh. Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes