Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
Sendt: 06 November 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
Hej,
Jeg har pt. en Harman Kardon AVR255, og jeg har en del problemer, hvis jeg ser dvd over mit media center som er tilsluttet med HDMI via min receiver, så får jeg nogle hakker i brilledet og lyd over HDMI virker ikke.
Folk tænker så, er det mon ik dit mediacenter den er gal med? og svaret er NEJ.
For hvis jeg tager HDMI kabel direkte op i mit tv, så er der både lyd og billeder, og der er ingen hakker i billedet når jeg ser dvd film. det kan muligvis godt være et HDMI handshake mellem forstærker og mediacenter den er gal med, skal jeg ikke kunne svare på...
Men jeg købte forstærkeren pga. at jeg ville benytte DTS-HD, True-HD m.m. samt bruge den indbygget HDMI switch i min receiver.
Så da min Harman Kardon AVR255 ik lever op til mine forventninger, så søger jeg en ny Surround receiver!
Jeg har før haft Onkyo, var jeg ok tilfreds med, men må sige at jeg bedre kan lide lyden hos Harman Kardon! Denon har jeg aldrig ejet før, så er det noget der kan anbefales? Begge modeller opfylder det jeg søger altså HDMI switch, fuld understøttelse af 1080p og HD lydformater.
Yamaha har jeg også haft før, det var vist okay, men kender ik deres nyere modeller overhovedet...
Så har brug for lidt hjælp her, og måske nogen der kan henvise til noget reviews og sådan ?
Bruger siden: 05 Marts 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
Sendt: 06 November 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
Ved ikke om dette vil løse dit problem med din HK receiver, men der er jo for nylig kommet en opdatering der skulle kunne løse de problemer som der har været ved den nævnte HK model.
Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
Sendt: 06 November 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
Jeg har selv sådan en krabat, men har ikke prøvet at tilslutte den via HDMI endnu, da jeg stadig mangler pengepungen til en medie afspiller. Men har du prøvet at tjekke om der er kommet opdateringer til firmwaren, den kan du opdatere igennem RS-232 porten
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Sendt: 06 November 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
Hej Kasch og Usse,
Jeg har igår lagt den nyeste firmware ind på min HK, og det har ikke fikset mit problem, jeg har dobbel tjekket, og det er den nye firmware den har på sig nu...
Jeg havde nemlig gået og glædet mig til at denne opdatering skulle frigives, men ak nej, det hjalp intet...
Det eneste den opdatering har ændret hos mig er at nu spiller subben også hvis jeg høre musik ved 2ch stereo, det gjorde den ikke før...
Nå men tilbage til mit spørgsmål, og tak biojensen, hvad er der af forskel fra 705 til 706 ?
Bruger siden: 02 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 116
Sendt: 06 November 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
vis jeg var dig ville jeg købe en Onkyo 806 eller 876
Onkyo 806
THX Select2 Plus Certified with THX Loudness Plus * DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus Decoding * HDMI to Support Deep Color, x.v. Color, LipSync, Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, DVD-Audio, Super Audio CD * HDMI Audio and Video Processing (1080p; 4 Inputs and 1 Output) * HDMI Video Upscaling up to 1080p with Faroudja DCDi Cinema * RIHD (Remote Interactive over HDMI) for System Control * HDTV-Capable HDMI Switching * HDTV-Capable (to 720p/1080i) Component Video Switching (2 Inputs and 1 Output) * Push-Pull Amplification Design with Three-Stage Inverted Darlington Circuitry * 192 kHz/24-Bit Cirrus Logic DACs for All Channels * Two TI 32-Bit DSP Chips for Advanced Processing * Audyssey MultEQ to Correct Room Acoustic Problems and to Calibrate Speakers * Audyssey Dynamic EQ for Loudness Correction * Bi-Amping Capability for Music and Movie Surround Effects
Audio Features
* 160 W/Ch Minimum into 6 Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven) * DTS®-ES™ Discrete/Matrix, DTS® Neo:6, DTS® 96/24, Dolby® Digital EX®, Dolby® Pro Logic® IIx Decoding * H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massive High Power Transformer * WRAT (Wide Range Amplifier Technology) * 6 Digital Inputs (3 Optical [1 Front]/3 Coaxial) * Direct Mode * A-Form Listening Mode Memory * Optimum Gain Volume Circuitry * Music Optimizer for Compressed Music Files * Non-Scaling Configuration * Tone Control (Bass/Treble) for Front L/R Channels * Color-Coded 7.1-Multichannel Inputs and Pre Outs * Independent Crossover Adjustment for F/C/S/SB (40/50/60/70/80/90/100/120/150/200 Hz) * Double Bass Function
Other Features
* Powered Zone 2 and Zone 2 Line-Out for Playback in Another Room (Separate Source) * Banana Plug-Compatible Speaker Posts * A/V Synchronization Function (Up to 250 ms in 5 ms Steps) * 40 FM/AM Radio Presets * IntelliVolume * RDS (PS/RT/PTY/TP) * 5 S-Video Inputs and 2 Outputs * 5 A/V Inputs and 1 Output * 2 Audio Inputs and 1 Output * Phono Input * RS232, IR (Input), and 12 V Trigger Connectivity * Display Dimmer (Normal/Dim/Dimmer) * Headphone Jack * Aluminum Front Panel * Newly Designed GUI for System Set-up * Compatible with RI (Remote Interactive) Dock forthe iPod * Newly Designed Preprogrammed RI (Remote Interactive) Remote Control with Mode-Key LEDs
Dimensions (W x H x D): 435 x 174 x 377 mm Weight: 12,3 kg
du kan få den til en ordenlig pris i tyskland har selv købt min 875 der og der var fin kunde servis
Sendt: 06 November 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
Jeg ville gerne høre fra folk, der har erfaring med Denon.
Jeg ved ik helt med Onkyo, jeg synes ik deres design er pænt og desuden kan jeg bedre lide den lyd som HK levere, så hvis en receiver som Denon kan levere en lyd ala HK så vil det være at fortrække :)
Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
Sendt: 07 November 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
Sune Thomsen skrev:
Jamen hvordan er Denon lyd ?
Jeg havde en Yamaha RX-V630 der blev afløst af Denon AVR-2807 ene og alene for teknikkens skyld. Yamaha'en lød bedre, synes jeg.
2807'eren trækker nu nogle Focal Profile højttalere, inden da nogle gamle Infinity Kappa (Rear og center), og i begge tilfælde mener jeg at fornemme en smule "mast-hed" i mellemtonen og manglede frigjorthed, også i toppen.
Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
Sendt: 10 November 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
Sune Thomsen skrev:
Kender intet til Marantz, så måske et dumt spørgsmål, er det en god receiver ?
Jeg har aldrig hørt en Marantz receiver, men de går generelt for at være vellydende, vist nok til den neutrale, let mørke side. Absolut et af de mærker jeg vil kigge på når jeg skal have en ny, men valget skal også baseres på om de er godt med på teknik-siden.
Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 27
Sendt: 11 November 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
Sune Thomsen skrev:
Hej Kasch og Usse,
Jeg har igår lagt den nyeste firmware ind på min HK, og det har ikke fikset mit problem, jeg har dobbel tjekket, og det er den nye firmware den har på sig nu...
Jeg havde nemlig gået og glædet mig til at denne opdatering skulle frigives, men ak nej, det hjalp intet...
Har du prøvet, mens den er i standby, at trykke på back/exit knappen på forpladen og holde den inde til displayet siger "NTSC/PAL auto: on"?? Den står nemlig som off når man har lavet opdateringen.
Det løser nok problemet med den rykkende afspilning
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum